Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Κυριακή, 17 Μαΐου 2015

Η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ συμπαρασύρει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Όσο δεν ακυρώνεται ο διαγωνισμός, είναι φανερό ότι παραμένει σε ισχύ. «Χρησμούς» χρησιμοποίησαν, τις προηγούμενες ημέρες, υπουργοί της κυβέρνησης για να επικυρώσουν τη συνέχιση του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Ο υπουργός Άμυνας, Πάνος Καμμένος, μιλώντας στο συνέδριο του Economist,
ανέφερε ότι η Ελλάδα βρίσκεται σε προχωρημένες συζητήσεις, με την κινεζική Cosco, για την ενίσχυση της συνεργασίας τους στο λιμάνι του Πειραιά, με την εμπλοκή του σιδηροδρομικού δικτύου.

Αντίστοιχα, ο υπουργός Οικονομίας και Υποδομών, Γιώργος Σταθάκης, μιλώντας στο Bloomberg, υπογράμμισε ότι «προσπαθούμε να επεξεργασθούμε ένα διαφορετικό μοντέλο, από αυτό των ιδιωτικοποιήσεων, για να προσελκύσουμε κεφάλαια και επενδύσεις, όπως για τους σιδηροδρόμους και άλλα λιμάνια της χώρας. H Ελλάδα εξετάζει εναλλακτικές επιλογές στις κατά 100% ιδιωτικοποιήσεις».

Αν και οι δυο δηλώσεις δεν είναι «απόλυτα ξεκάθαρες», φανερώνουν ωστόσο κάποια κινητικότητα στην αποκρατικοποίηση – αξιοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Φαίνεται ότι η κυβέρνηση έχει απορρίψει την πώληση του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Ωστόσο, όπως στην περίπτωση του ΟΛΠ (πωλείται το 51%, αντί του 67%, τουλάχιστον σε πρώτη φάση), επεξεργάζεται διάφορα σενάρια, όπως: πώληση πλειοψηφικού ποσοστού και εκχώρηση του management, στρατηγικές συνεργασίες, κ.α.

Η αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει διάφορες παραμέτρους, όπως:

-Σε κάποιο βαθμό σχετίζεται με τον ανοιχτό φάκελο της ΕΕ για τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ την περίοδο 2007 – 2009 (για αναλυτικές πληροφορίες, πατήστε ΕΔΩ).

Εάν και σιδηροδρομικοί εμμένουν ότι «οι τυχόν παράνομες κρατικές ενισχύσεις και η συσχέτιση με το διαγωνισμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ένα τέχνασμα που χρησιμοποίησε ο πρώην υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης για την πώληση της εταιρείας», το γεγονός ότι ο φάκελος παραμένει ανοιχτός, δημιουργεί παρενέργειες.

-Ο πλειοδότης του 51% του ΟΛΠ (από όλους η Cosco θεωρείται το ακλόνητο φαβορί) ενδιαφέρεται άμεσα για την εύρυθμη λειτουργία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Σύμφωνα με αναλυτές, η Cosco, στο παρασκήνιο, έχει σημαίνοντα ρόλο στις διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την επίσπευση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.

-Το τελευταίο διάστημα επανήλθαν στο προσκήνιο σενάρια «τεμαχισμού» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε επιβάτες και εμπορεύματα, με τον δεύτερο κλάδο να οδηγείται σε ιδιώτες. Ένα τέτοιο σενάριο, τουλάχιστον επί του παρόντος, δεν φαίνεται να έχει μεγάλες πιθανότητες.
Παρόλα ταύτα, εκείνο που ανησυχεί τους σιδηροδρομικούς είναι ότι, όσο δεν δίνονται «ανάσες» στις σιδηροδρομικές εταιρείες (προσλήψεις, επαναφορά μεταταγμένων, κ.α.), τόσο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι πιο ευάλωτη στον ανταγωνισμό.

metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου