Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 15 Μαΐου 2017

Αδενδρο: Εκτροχιασμός τρένου και το 2005

Μνήμες του 2005 ξύπνησε στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης το δυστύχημα με την επιβατική αμαξοστοιχία, καθώς στην ίδια ακριβώς περιοχή πριν από δώδεκα χρόνια είχε και πάλι εκτροχιαστεί τρένο. Τότε δεν υπήρξαν νεκροί παρά μόνο
13 τραυματίες μεταξύ των οποίων και ένα βρέφος. Η διοίκηση του ΟΣΕ τότε είχε αναφέρει ως αιτία του ατυχήματος την υπερβολική ταχύτητα με την οποία είχε εισέλθει το τρένο σε παρακαμπτήριο γραμμή.

Ηταν Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2005, λίγο μετά το μεσημέρι, όταν η αμαξοστοιχία «Ιντερσίτι 71» με 140 επιβάτες που εκτελούσε το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη- Θεσσαλονίκη- Αθήνα, προσέγγισε το Αδενδρο. «Το είδα να τρέχει, πήγαινε πολύ γρήγορα. Ακουσα ένα δυνατό βουητό, καλώδια τινάζονταν και σηκώθηκε σκόνη. Πηδούσα χόρτα και φράχτες, μια μάνα φώναζε έψαχνε το ένα από τα τρία παιδιά της. Το βρήκαμε στα 20 μέτρα πιο πέρα είχε τιναχτεί έξω από το βαγόνι», είχε δηλώσει τότε ο Ηλίας Μυλωνόγλου, ένας από τους αυτόπτες μάρτυρες που έσπευσαν να βοηθήσουν. Κούρευε το γκαζόν σε ένα από τα σπίτια δίπλα στις σιδηροδρομικές γραμμές όταν συνέβη το ατύχημα. Συνολικά 40 κάτοικοι βοήθησαν τότε στον απεγκλωβισμό των επιβατών. Χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουν τρακτέρ για να σπάσουν μια πόρτα βαγονιού που είχε βγει από τις ράγες.
Εκείνο το ατύχημα είχε συμβεί 100 μέτρα πριν από το σιδηροδρομικό σταθμό στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης. Τρία βαγόνια εκτροχιάστηκαν, ενώ στο τελευταίο εκδηλώθηκε φωτιά. Εργαζόμενοι του ΟΣΕ τότε εξέφραζαν την ανησυχία τους ότι παρόμοια συμβάντα ενδέχεται να επαναληφθούν. Οπως έλεγαν, έπειτα από πιέσεις για μείωση του χρόνου των δρομολογίων αυξάνονταν οι ταχύτητες των συρμών, χωρίς παράλληλα να βελτιώνεται η σιδηροδρομική υποδομή και το τροχαίο υλικό. Μάλιστα τότε, λίγους μήνες πριν από ατύχημα του Οκτωβρίου 2005, 176 μηχανοδηγοί, ελεγκτές, προϊστάμενοι και συνοδοί αμαξοστοιχιών είχαν προσφύγει στη δικαιοσύνη για τις συνθήκες εργασίας τους (άστατο ωράριο, έλλειψη επαρκούς ανάπαυσης) διεκδικώντας αποζήμιωση.
Η αμαξοστοιχία που εκτροχιάστηκε το βράδυ του Σαββάτου εκτελούσε αντίστροφο δρομολόγιο από το τρένο του 2005. Ξεκίνησε στις 16.18 από την Αθήνα και υπό αδιευκρίνιστες ακόμη συνθήκες στο Αδενδρο Θεσσαλονίκης έπεσε πάνω σε κατοικία, την οποία και διαπέρασε. Μέχρι στιγμής ο απολογισμός του δυστυχήματος είναι τρεις νεκροί. 

www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου