Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020

Eπιστολή Ι. Κατσιάνη, για το νέο ασφαλιστικό, κίνδυνος για μειώσεις στις συντάξεις των σιδηροδρομικών κατά 30%

Ενδεχόμενη κατάργηση αυτής της ρύθμισης θα επιφέρει μειώσεις στις συντάξεις των σιδηροδρομικών  μέχρι και 30% αναφέρει ο συνάδελφος Κατσιάνης Ιωάννης. Διαβάζουμε : 
Μοιράζουν «αυξήσεις ψίχουλα» με τα νέα ποσοστά αναπλήρωσης που είναι
μηδαμινές  μπροστά στις απώλειες της τελευταίας δεκαετίας, ισχυροποιούν με τη συνδρομή της δικαστικής εξουσίας τους προηγούμενους αντιασφαλιστικούς  νόμους  και καταργούν τις ελάχιστες θετικές ρυθμίσεις.
    Το σχέδιο νόμου για το ασφαλιστικό της νεοφιλελέ – ακροδεξιάς κυβέρνησης της Ν.Δ δεν είναι κάτι καινούριο, ούτε αποτελεί, όπως πασχίζουν να παρουσιάσουν οι κυβερνητικοί αξιωματούχοι με τα δημοσιογραφικά τους παπαγαλάκια, τομή στο ασφαλιστικό σύστημα.
    Το «ασφαλιστικό νομοσχέδιο Βρούτση» δεν μπορεί από το περιεχόμενό του να θεωρηθεί ασφαλιστική μεταρρύθμιση υπέρ των  εργαζομένων και των συνταξιούχων γιατί, σε αντίθεση με τις προεκλογικές εξαγγελίες, έχει ως βάση συγκρότησης τον «ασφαλιστικό νόμο Κατρουγκαλου» καθώς, οικοδομείται πάνω σε αυτόν και  καταργεί τις ελάχιστες  θετικές  ρυθμίσεις. 
    Έχοντας ως κεντρικό άξονα αναφοράς την αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης  στο τμήμα της ανταποδοτικής σύνταξης  για πάνω από 30 έτη ασφάλισης  επιδιώκουν να καλύψουν τις αντιασφαλιστικές διατάξεις των προηγούμενων νόμων, να επιβάλλουν καινούριες και να νομιμοποιήσουν τις περικοπές.
    Συνοπτικά στο προτεινόμενο ασφαλιστικό νομοσχέδιο επιβεβαιώνεται ότι:
_  Διατηρούνται όλες σχεδόν οι αντιασφαλιστικές διατάξεις των προηγούμενων νόμων (μείωση κατώτατων ορίων σύνταξης, αύξηση εισφοράς υγείας από 4% σε 6% και επιβολή  6% στις επικουρικές, μείωση του ΕΚΑΣ και θέσπιση αυστηρότερων προϋποθέσεων χορήγησης , επιβολή εισφοράς αλληλεγγύης συνταξιούχων ΕΑΣ κλπ. 
  _ Νομιμοποιούνται αναδρομικά με κατάφορο αντισυνταγματικό τρόπο και τη συνδρομή του ΣτΕ οι περικοπές  των κύριων και επικουρικών συντάξεων του 2012 και καταργούνται οριστικά και αμετάκλητα η 13ή και 14ή σύνταξη (νόμος Βρούτση  4093/12)
  _ Καταργείται και εντάσσεται στον ΕΦΚΑ  το σημερινό ΕΤΕΑΕΠ ( επικουρικό ΕΦΑΠΑΞ), με δυνατότητα ασφάλισης νέων ομάδων εργαζομένων στη βάση της κεφαλοποιητικής λογικής, με στόχο, όπως δηλώνουν ανοιχτά οι νεοφιλελεύθεροι ταλιμπάν, την ιδιωτικοποίηση  της επικουρικής ασφάλισης.   
  _ Οριστικοποιούνται οι διατάξεις για τον επανυπολογισμό  όλων των συντάξεων και διατηρείται η προσωπική διαφορά, καθώς αυτή συμψηφίζεται, για όσους έχουν πάνω από 30 έτη ασφάλισης, με τις «αυξήσεις ψίχουλα «των νέων ποσοστών αναπλήρωσης. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα και με τις ερμηνείες  των ειδικών, η  προσωπική διαφορά δεν χαρακτηρίζεται ως τμήμα της σύνταξης και θεωρείται ότι με την επίκληση  δημοσιονομικών λόγων θα είναι εύκολη η περικοπή της στο μέλλον  .
   _ Διατηρούνται οι διατάξεις που προβλέπουν τον  υπολογισμού των συντάξεων με βάση το μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών από το 2002 και μετά. Αντί του τελευταίου μισθού ή της καλύτερης πενταετίας θεσπίζουν το μέσο όρο των συνταξίμων αποδοχών στη διάρκεια όλου του εργασιακού βίου, για να έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν με πρόσθετα μέτρα  συνεχώς τις συντάξεις.
                                                                            1
_ Περιορίζονται τα βαρέα και ανθυγιεινά σε λιγότερες κατηγορίες εργαζομένων.
 _ Διατηρούνται τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης στα 67 χρόνια και στα 62 χρόνια με 40 έτη ασφάλισης.  
   _ Οριστικοποιείται  ο διαχωρισμός της κύριας σύνταξης σε δύο μέρη,  στην εθνική, το ύψος της οποίας παραμένει στα 384 ΕΥΡΩ που θα εγγυάται το κράτος, αλλά θα εξαρτάται από τις δημοσιονομικές ανάγκες και την ανταποδοτική μη εγγυημένη από το κράτος. 

_ Δεν περιλαμβάνεται στο παρόν σχέδιο νόμου η θετική ρύθμιση του προηγούμενου νόμου που προβλέπει την προσαύξηση των συντάξεων για όσους κατέβαλλαν επιπλέον εισφορές (άρθρο 30 του Ν4387/2016). Η απουσία της σχετικής διάταξης, η οποία αφορά και τους σιδηροδρομικούς, συνιστά παραβίαση των αρχών της  ανταποδοτικότητας, καθώς για τον  υπολογισμό της σύνταξης δεν θα λαμβάνεται υπόψη το ύψος των εισφορών. 
Επισημαίνεται ότι ενδεχόμενη κατάργηση αυτής της ρύθμισης θα επιφέρει μειώσεις στις συντάξεις των σιδηροδρομικών  μέχρι και 30%.

   Το ζήτημα, ωστόσο, της κοινωνικής ασφάλισης δεν περιορίζεται στις συντάξεις περιλαμβάνει και την υγειονομική περίθαλψη. Η κοινωνική ασφάλιση δεν αφορά   μόνο τους συνταξιούχους είναι υπόθεση και των εργαζομένων αλλά και των ανέργων που πρέπει να διεκδικούν μόνιμη και σταθερή δουλειά. Είναι σίγουρο ότι χωρίς μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα η σύνταξη θα μετατρέπεται σταδιακά τόσο για τους σημερινούς, όσο και για τους μελλοντικούς συνταξιούχους σε οικονομικό βοήθημα επιβίωσης.
   Απέναντι στον αντεργατικό και αντιασφαλιστικό οδοστρωτήρα απαιτούνται πρωτοβουλίες άμεσης συγκρότησης ενιαίου μετώπου πάλης των εργαζομένων, των ανέργων και των συνταξιούχων με κεντρική γραμμή την υπεράσπιση των κατακτήσεων του εργατικού κινήματος και την ανατροπή των επικείμενων αντεργατικών και αντιασφαλιστικών ρυθμίσεων.

                                                                         Γιάννης Κατσιάνης 

                                                                       Συνταξιούχος Σιδηροδρομικός 

                                                                                Αθήνα 06.02.2020

                                                                          2

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου