Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Δευτέρα 21 Νοεμβρίου 2022

«Κλείδωσε» το πρώτο ΣΔΙΤ για την ανάταξη του δικτύου του ΟΣΕ. Στα 300 εκατ., 20 χρόνια η διάρκεια


 Το εγχώριο σιδηροδρομικό δίκτυο χρειάζεται άμεσα παρεμβάσεις, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι βραδυπορίες και να αυξηθεί η χωρητικότητα, με τον ΟΣΕ να προγραμματίζει την προκήρυξη 3 ΣΔΙΤ για την ανάταξη του υπάρχοντος δικτύου

.Το πρώτο ΣΔΙΤ, το οποίο αφορά το δίκτυο Φλώρινα – Πλατύ και Στρυμόνας – Αλεξανδρούπολη, είναι αρχικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ.

Εάν δεν σημειωθούν εκπλήξεις, το ΣΔΙΤ θα προκηρυχθεί στις αρχές του 2023 και θα είναι χρονικής διάρκειας 20 ετών, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το 50% αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και το 50% συντήρηση του δικτύου, με στόχο την συμβασιοποίησή του έως τα τέλη του 2023.

Σύμφωνα με αναλυτές της σιδηροδρομικής αγοράς, το ΣΔΙΤ αυτό θεωρείται κρίσιμο, λόγω των πρόσφατων γεωπολιτικών εξελίξεων και την «πίεση» που ασκείται στην ελληνική πλευρά για την εύρυθμη λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου, τόσο προς τον άξονα Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, όσο και στον άξονα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.

Σε επόμενη φάση, θα προκηρυχθούν τα άλλα δύο ΣΔΙΤ, στα τμήματα Πειραιάς – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη – Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας – Κόρινθος  – Κιάτο – Αίγιο.

Σημειώνεται ότι το σημερινό δίκτυο ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1.435 mm). Γεωγραφικά είναι χωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας – Θράκης.

Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε με το τμήμα Θεσσαλονίκη – Ειδομένη τον Μάιο του 1999, ωστόσο, έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, καθώς και τμήματα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα).

Προκρίνονται συνδέσεις με 5 ΒΙΠΕ

Εκτός από την αναγκαιότητα για την ανάταξη του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου, ο ΟΣΕ με την ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ εμφανίζονται διατεθειμένοι να προωθήσουν το μεταξύ τους Μνημόνιο Συνεργασίας.

Οι Οργανισμοί θα προχωρήσουν στην συμβασιοποίηση των μελετών σκοπιμότητας για τις εν δυνάμει συνδέσεις, προτεραιοποιώντας τις πλέον ώριμες συνδέσεις, προκειμένου να προχωρήσει ο σχεδιασμός του Μνημονίου. Φαίνεται ότι προτεραιότητα θα δοθεί σε 5 ΒΙΠΕ επί συνόλου 25.

Όπως όλα δείχνουν, προκρίνεται η σύνδεση με τα διυλιστήρια της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ στους Αγ. Θεοδώρους στην Κόρινθο, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Μαγνησίας, του λιμένος Βόλου και του αεροδρομίου Ν. Αγχιάλου, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης, η σύνδεση της ΒΙΠΕ Κιλκίς και της Ειδομένης.

Δοθέντος ότι η οργάνωση των Βιομηχανικών Περιοχών και Επιχειρηματικών Πάρκων συμβάλλει στη βιομηχανική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας, ο χρόνος κατασκευής των σιδηροδρομικών συνδέσεων και των σιδηροδρομικών υποδομών που απαιτούνται, θα καθορίζεται μετά από κοινή συμφωνία των μερών, με κριτήριο τόσο τις προτεραιότητες του τεχνικού προγράμματος του ΟΣΕ, όσο και την αξιολόγηση των αναγκών των επιχειρήσεων.

www.metaforespress.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου