Λέμε ξεκάθαρα ότι....

Οι συνταξιούχοι να απολαμβάνουν την σύνταξη τους και τους κόπους μιας ζωής και οι άνεργοι να βρίσκουν δουλειά.ΟΧΙ στην πρόσληψη συνταξιούχων στον σιδηρόδρομο σε οποιοδήποτε τομέα,δημόσιο ή ιδιωτικό.ΝΑΙ στις προσλήψεις,ΝΑΙ σε επαγγελματίες σιδηροδρομικούς με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ την αντίθεση μας σε οποιαδήποτε σχέδια προσλήψεων συνταξιούχων.Δηλώνουμε ΞΕΚΑΘΑΡΑ ότι όσοι στηρίζουν αυτές τις επιλογές θα μας βρουν ΑΠΕΝΑΝΤΙ!
Καλούμε τους συνταξιούχους συναδέλφους να σεβαστούν την ΙΣΤΟΡΙΑ και το παρελθόν τους .

Πέμπτη 13 Ιουνίου 2024

Λειτουργικά έσοδα άνω των 4 δισ. ευρώ (+25%) και EBITDA 392 εκατ. (+19%) για τον όμιλο FS στο Q1 του 2024

Άνοδο της τάξης του 25%, ξεπερνώντας τα 4 δισ. ευρώ, κατέγραψαν τα λειτουργικά έσοδα του ιταλικού ομίλου FS, μητρικού ομίλου της ελληνικής Hellenic Train, στο α’ τρίμηνο του 2024.

Της Βάσως Βεγιάζη

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της περιόδου, ο ιταλικός όμιλος σημείωσε άνοδο 19% στα EBITDA, φτάνοντας τα 392 εκατ. ευρώ, με τις κεφαλαιουχικές δαπάνες να ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ (+49%).

Επίσης, το καθαρό οικονομικό χρέος του ομίλου σημείωσε διεύρυνση 4%, στα 11,665 δισ. ευρώ.

Performance and financial position(Millions of euros)
Q1 2024Q1 2023Change%
Operating revenues4,0853,265820+25%
EBITDA39232963+19%
Capital expenditure3,2392,1791,060+49%
Net financial debt11,66511,185*480+4%
*Net financial debt for 2023 refers to December 31st, 2023

Αναλυτικότερα, τα βασικά οικονομικά μεγέθη του FS Group στο α’ τρίμηνο έχουν ως εξής:

-Τα λειτουργικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 820 εκατ. ευρώ, κυρίως λόγω της αύξησης των υπηρεσιών μεταφορών (+177 εκατ. ευρώ), των υπηρεσιών υποδομής (+160 εκατ. ευρώ) και των λοιπών εσόδων από υπηρεσίες (+515 εκατ. ευρώ).

-Τα έσοδα από τις μεταφορικές υπηρεσίες ανήλθαν στα 2,1 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 177 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2023. Η αύξηση κατεγράφη τόσο στις εγχώριες όσο και στις διεθνείς δραστηριότητες, άμεση συνέπεια των ενεργειών επιχειρησιακής διαχείρισης και της ανάκαμψης της ταξιδιωτικής ζήτησης σε όρους επιβατοχιλιομέτρων.

-Τα έσοδα από υπηρεσίες υποδομής ανήλθαν σε 1 δισ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο περίπου 19% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο (+160 εκατ. ευρώ), αντανακλώντας την αύξηση των εσόδων στον οδικό τομέα.

-Τα λοιπά έσοδα από υπηρεσίες ανήλθαν σε 616 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 515 εκατ. ευρώ. Η αλλαγή αντανακλούσε κυρίως την πώληση δύο σιδηροδρομικών σταθμών διαλογής από την FS Sistemi Urbani ως μέρος της Προγραμματικής Συμφωνίας που υπεγράφη με την πόλη του Μιλάνου.

-Τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 63 εκατ. ευρώ, ή 19%, σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2023, λόγω κυρίως της δυναμικής ανόδου των εσόδων σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς.

Όσον αφορά στις κεφαλαιουχικές δαπάνες, το α’ τρίμηνο του 2024 επιβεβαίωσε τον κεντρικό ρόλο του ομίλου στην υποστήριξη του ιταλικού βιομηχανικού συστήματος. Ο όμιλος διαχειρίστηκε συνολικές κεφαλαιουχικές δαπάνες 3,2 δισ. ευρώ (98% στην Ιταλία), σημειώνοντας αύξηση 49% σε σύγκριση με το α’ τρίμηνο του 2023. Από το σύνολο, τα 2,8 δισ. ευρώ αφορούσαν σιδηροδρομικές και οδικές υποδομές.

Το καθαρό χρηματοοικονομικό χρέος ανήλθε σε 11,7 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 480 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την 31η Δεκεμβρίου 2023, αντικατοπτρίζοντας τη μεγαλύτερη χρήση βραχυπρόθεσμης χρηματοδότησης για τη στήριξη των επενδύσεων του ομίλου.

Το εργατικό δυναμικό του ομίλου FS αυξήθηκε σε 93.900 στις 31 Μαρτίου 2024, από 92.446 τον Δεκέμβριο του 2023, με τον κύκλο εργασιών να αντανακλά περίπου 3.000 νέες προσλήψεις.

Σύμφωνα με τον Luigi Ferraris, διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου FS Italiane, «Ο όμιλος FS έκλεισε το α’ τρίμηνο του 2024 με ισχυρές βελτιώσεις στους κύριους δείκτες απόδοσης και χρηματοοικονομικούς δείκτες και σημείωσε απότομη επιτάχυνση στις κεφαλαιουχικές δαπάνες, οι οποίες αυξήθηκαν κατά περίπου 50% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.

Η αύξηση των εσόδων οφείλεται στη σταθερή επιχειρησιακή απόδοση και την ανάκαμψη του όγκου των επιβατών που μεταφέρθηκαν σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς του κλάδου επιβατών, με διψήφια αύξηση στις μεταφορές υψηλής ταχύτητας.

Στα αποτελέσματα συνέβαλε και το πρόγραμμα αστικής ανάπλασης του Urban Division, με την ολοκλήρωση, τους πρώτους τρεις μήνες του 2024, της πώλησης των εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών σταθμών διαλογής στο Μιλάνο, Farini και του San Cristoforo».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου