Δημοσίευμα της Μακεδονίας ...
Ελκυστικά πακέτα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
TOY ΝΙΚΟΥ ΗΛΙΑΔΗ
Δέσμη πολιτικών οι οποίες θα κάνουν το τρένο περισσότερο ελκυστικό στο επιβατικό κοινό προωθεί το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Μια πρώτη εικόνα αυτών των νέων μέτρων θα παρουσιάσουν σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Χάρης Τσιόκας και ο πρόεδρος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Θανάσης Ζηλιασκόπουλος.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πακέτο των μέτρων θα περιλαμβάνει νέα τιμολογιακή πολιτική, αναδιάρθρωση δρομολογίων και αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους χρήστες του σιδηροδρόμου.
"Μετά τη δημοσιονομική εξυγίανση του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι ώρα για πολιτικές για τον επιβάτη του τρένου", δήλωσε στη "Θ" ο κ. Τσιόκας. Σύμφωνα με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Μεταφορών, "στους ελληνικούς σιδηροδρόμους συνετελέσθη κατά τα δύο τελευταία χρόνια ένα μικρό δημοσιονομικό θαύμα, το οποίο επιτρέπει πλέον στο τρένο να μπει σε αναπτυξιακή κερδοφόρα πορεία".
Η μείωση των ελλειμμάτων. Στο τέλος του 2009 ο ΟΣΕ και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ παρήγαγαν ετησίως έλλειμμα, το οποίο μαζί με τόκους και τοκοχρεολύσια ξεπερνούσε το 1,1 δισ. ευρώ, ενώ το συνολικό χρέος ξεπερνούσε τα 10 δισ.
Σήμερα, δύο χρόνια μετά, ο μεν ΟΣΕ, ο οποίος έμπαινε μέσα περί το ένα εκατ. ευρώ ημερησίως, πέρασε για πρώτη φορά στην κερδοφορία, ενώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ το έλλειμμα μειώθηκε από τα 20,8 εκατ. μηνιαίως, στο 1,8 εκατ. τον Ιούνιο.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυτονομήθηκε από τον όμιλο ΟΣΕ το 2007 με στόχο να αναλάβει τους τομείς εκμετάλλευσης των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών. Από ιδρύσεώς της η ΤΡΑΙΝΟΣΕ επιβάρυνε τον έλληνα φορολογούμενο με περίπου 20 εκατ. ευρώ κάθε μήνα, έχοντας καταγράψει ζημίες 700 εκατ. ευρώ ώς το τέλος του 2009.
"Κάθε δραστηριότητα της εταιρείας ήταν ζημιογόνα", αναφέρει ο κ. Τσιόκας. "Για παράδειγμα, η μεταφορά ενός επιβάτη από την Αθήνα στην Καλαμάτα κόστιζε πάνω από 250 ευρώ. Ενώ για να εισπράξει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ 25 εκατ. ευρώ από τη μεταφορά εμπορευμάτων ξόδευε 90 εκατ. ευρώ!".
Οι σκανδαλώδεις συμβάσεις. Ενδεικτικό της κακοδιοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν και οι σκανδαλώδεις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών, οι οποίες δεν προσέφεραν τίποτε στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας προς τον επιβάτη. "Για να ταξιδέψεις με το τρένο, έπρεπε να πας στον σταθμό, να περιμένεις στην ουρά στο εκδοτήριο, αφού δεν υπήρχε δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίου μέσω ίντερνετ παρόλο που από το 2005 είχε υπογραφεί σύμβαση 8,5 εκατ. ευρώ με εταιρεία κατασκευής λογισμικού που ποτέ όμως δεν παραλείφθηκε και δεν λειτούργησε", σημειώνει στέλεχος της εταιρείας.
"Εάν δεν ανακόπταμε αυτήν την πορεία, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ οδηγείτο με μαθηματική ακρίβεια στο λουκέτο, με όποιες συνέπειες θα είχε αυτό για τους εργαζόμενους, το επιβατικό κοινό και την οικονομία. Τότε πήραμε την απόφαση να βαδίσουμε τον δύσκολο δρόμο της εξυγίανσης της εταιρείας", τονίζει ο κ. Τσιόκας.
Οι 4 αλλαγές
Στο πλαίσιο του σχεδίου εξυγίανσης:
Άλλαξε ριζικά ο τρόπος διακίνησης εμπορευμάτων. Καταγγέλθηκαν συμβάσεις για διακίνηση εμπορευμάτων με έκπτωση έως και 90%, καθιερώθηκε νέο τιμολόγιο, ενώ δρομολογήθηκαν ειδικές αμαξοστοιχίες αντί μεμονωμένων βαγονιών που ανέβαζαν σημαντικά το κόστος.
Έγιναν σημαντικές αλλαγές στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίες επέτρεπαν στην εταιρεία να ρυθμίζει μόνη της την τιμολογιακή και εμπορική της πολιτική, αλλά και να διευρύνει το επιχειρηματικό πεδίο της σε υπηρεσίες logistics και τουριστικών προϊόντων.
Μειώθηκε δραστικά το λειτουργικό κόστος με μετατάξεις προσωπικού, κατάργηση δευτερευουσών απολαβών κ.ά. Μάλιστα τον περασμένο Μάρτιο υπεγράφη νέα συλλογική σύμβαση με τους εργαζόμενους, η οποία παρέχει τη δυνατότητα για περαιτέρω νοικοκύρεμα της εταιρείας.
Ανεστάλησαν ζημιογόνες γραμμές και αυξήθηκαν οι τιμές των εισιτηρίων σε αρκετά από τα δρομολόγια.
"Οι επιλογές αυτές ήταν δύσκολες και όχι χωρίς αντιδράσεις. Αλλά έφεραν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σήμερα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με βάση τα τελευταία οικονομικά αποτελέσματα, έχει περιορίσει το έλλειμμά της από 18,5 εκατ. ευρώ τον Απρίλιο του 2010 σε 2,5 εκατ. ευρώ τον περασμένο Απρίλιο, ενώ για τον Ιούνιο το έλλειμμα έκλεισε κοντά στο 1,8 εκατ.", δηλώνει ο κ. Τσιόκας.
Στην οικονομική εξυγίανση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνετέλεσε και η αύξηση της επιβατικής κίνησης, η οποία κατά τον τελευταίο μήνα διπλασιάστηκε από τρεις χιλιάδες σε έξι χιλιάδες ημερησίως. Παράλληλα, και η εμπορευματική δραστηριότητα, η οποία παρουσίαζε ζημίες περίπου 70 εκατ. ευρώ ετησίως, τώρα πέρασε οριακά στην κερδοφορία.
http://www.makthes.gr/Printer/news/economy/77338
Το άλλο με τον Τοτό είναι καλύτερο
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλω περαστε κοσμε τζαμπα ειναι λεω....
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΑ ΜΗΝ ΣΑΣ ΚΟΡΟΙΔΕΨΕΙ ΠΑΛΙ Ο ΦΙΛΟ ΣΑΣ Ο ΤΣΙΟΚΑΣ ΜΕ ΤΗΣ Μ,,,,,,ς ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ ΦΙΛΑΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΠΡΑΣΙΝΗΣ ΠΑΡΑΤΑΞΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι γινεται ρε παιδια εφτασε η ωρα να πουλησουν και εγιναν ολα δια μαγειας κερδοφορα?και αντε η τρενοσε πουλαει και κατι,ο ΟΣΕ απο που εισπρατει και εγινε κερδοφορος?Μηπως η τρενοσε τον πληρωνει ?και ποσα?αρκετα υποπτο οτι ειναι πλεον κερδοφοροι ο ΟΣΕ και η ΤΡΕΝΟΣΕ!!και ποιο υποπτο οτι το λεει το πρωην τσιρακι του ΑΚΗ!!Αυτο το φοβαμαι!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήγια την ανυπαρκτη συντηρηση στα τραινα να μην μιλησουμε ειναι σημαντικο κοστος και αυτο
ΑπάντησηΔιαγραφήΜην ξεχάσουμε να πληρωθούμε και κανά ρεπό .
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα βοηθήσουμε και την προσπάθεια ανάπτυξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , ιδιαίτερα τώρα το καλοκαίρι .Μην επιφέρουμε και νέο χτύπημα στον τουρισμό , να βοηθήσουμε και τον Μπένυ να αυξήσει τα έσοδα με τις αυξημένες εισφορές μας στα δημόσια ταμεία , να δικαιώσουμε αυτούς που μας λένε φραγκοφονιάδες .
Τα ξεχάσαμε όλα .Ποιοι 44 και ποιοι επόμενοι 144 .
Ρεπό στο εξοφλητικό και άγιος ο Θεός .
Και βέβαια να συνεχίζουμε να τσακωνόμαστε για το γιατί πληρώνει ρεπό μόνο στο α και όχι και στο β μηχανοστάσιο .
Και σαν κλαμένες χήρες μετά , να φωνάζουμε για το κακό ΠΑΣΟΚ , το κακό ΔΝΤ , την κακιά μας την μοίρα , που μας αλλάξανε βράδυ τους κανονισμούς , και καταργήσανε το άρθρο 14 και πήγανε την ανάπαυση στις 24 ώρες απο τις 00.00 της προηγούμενης .
Ουαί και αλίμονο γραμματείς και Φαρισαίοι υποκριταί!
Σωστός ο Κώστας κ εύχομαι ό, τι καλύτερο για εσένα κ το blog, η αλήθεια πονάει αλλά πρέπει αγαπητοί συνάδελφοι να λέγεται.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλό είναι το πράγμα, λαγός την φτέρη έξυνε κακό της κεφαλής του, άντε ν’ αποδείξεις ότι γλίστρησες στο μπάνιο από παρατημένο (βαλμένο με τρόπο)σαπούνι και δεν είδες τον ΑΡΑΠΗ από πίσω σου, μετά θα βογγάς από το μεσοπρόθεσμο και δεν θα σε πιστεύει κανένας.
Ναι ρε, το κακό μας τον καιρό; Αλλά και αυτός δεν φταίει καλά το πάει, το κακό μας ριζικό; Ούτε μωρέ αυτό φταίει, λαμπρή ιστορία γράψαμε, έστω ρε και μετά από 400 χρόνια κολιτιλίκια με τη τουρκιά, για τη νεότερη μιλάω.
Κάθε μέρα μωρέ περνάτε απ’ΤΟ ΒΟΙΔΟΡΕΜΑ ψάξτε μέσα σας να βρείτε ποιός ΕΞΥΠΝΟΣ ΓΙΑ ΠΑΡΤΗ ΤΟΥ σας παράτησε εκεί και κάνατε τη κλάπα με τις άδειες και τα ρεπό ποιός ρε εάν δεν είχε ίδιο συμφέρον ποιός ΡΕ;;
ΚΑΤΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΤΟΣΟ!!!!!! ΚΑΛΑ.
Η ακινοιτοποιηση της αμαξοστοιχιας 55 στον σταθμο της Οινοης, παρουσια της υπηρεσιακης ηγεσιας του ΟΣΕ, αλλα και οι καθημερινες καθυστερησεις δρονολογιων, αποδυκνειουν, την πλημμελη συντηρηση του τροχαιου υλικου (λογω ελλειψης ανταλλακτικων), την ολοενα επειδεινούμενη κατασταση της γραμμης και την λανθασμενη αναλογια βαρους συνθεαης - ελκτικης ισχυος των αμαξοστοιχιων (6 βαγονια - μια μηχανη).
ΑπάντησηΔιαγραφήΚατω απο τετοιες συνθηκες προσπαθουν καθημερινα οι μηχανοδηγοι να ανταπεξελθουν στη τηρηση των δρομολογιων αλλα και στη διαφυλαξη της ασφαλειας, εναντι του μονιμου -πια- προβληματος λειτουργιας της φωτοσημανσης. Ολα τα παραπανω, δυσχαιρενουν το εργο του μηχανοδηγου, τον αφηνουν ερμαιο στην αγανακτηση των επιβατων και αμαυρωνουν την εικονα της συγχρονης σιδηροδρομικης εταιρειας, που προβαλλεται συνεχως
Η ακινητοποίηση της αμαξ 55 έρχεται να συμπληρώσει το πάζλ της διάλυσης της υποδομής τα τελευταία 7 χρόνια .
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ εγκατάλειψη των εργοστασίων στην μοίρα τους , οι καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς για ανταλλακτικά ( να θυμίσω τι γινόταν όταν οι μηχανές δεν είχαν τροχούς επί 6μηνο πριν 3 χρόνια ) , αλλά και το πλιάτσικο των τελευταίων ετών ( δίκτυο ηλεκτροκίνησης , φωτοσήματα ) καταδεικνύουν την έλλειψη σοβαρής πολιτικής για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου διαχρονικά στην Ελλάδα .
Σήμερα έγινε ξεκάθαρο αυτό και στην ηγεσία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , που νόμιζε μέχρι χτες , ότι οι μηχανοδηγοί ευθύνονται για τις καθυστερήσεις .
Η ΠΕΠΕ οφείλει να αναδείξει την έλλειψη φιλοσιδηροδρομικής πολιτικής απο τις Ελληνικές κυβερνήσεις , τουλάχιστο απο την μεταπολίτευση και μετά , αφού αυτές πάντα προτιμούν να προστατεύουν το αυτοκινητιστικό λόμπι , σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στα προηγμένα Ευρωπαικά κράτη.
Έτσι και μόνο έτσι θα προστατευθεί αλλά και θα αναπτυχθεί το μέσο .
Με ξεκάθαρη πολιτική βούληση για ανάπτυξη των σιδηροδρομικών μεταφορών .