Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 16 Νοεμβρίου 2011

Επερωτήσεις του Μ. Τρεμόπουλου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

Υπάρχουν και ορισμένοι πολιτικοί και πολιτικές δυνάμεις  που πραγματικά ενδιαφέρονται για την ανάπτυξη του μέσου .Οι Οικολόγοι - Πράσινοι είναι μια από αυτές.

Με 2 επερωτήσεις του ο κ. Τρεμόπουλος φέρνει στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο το θέμα της λεηλασίας και της εγκατάλειψης του τροχαίου υλικού και των υποδομών των Ελληνικών Σιδηροδρόμων (θέτοντας και αίτημα άμεσης διενέργειας ανοικτού διαγωνισμού για τις περιοχές που ο σιδηρόδρομος έχει κλείσει)  αλλά και το θέμα της λειτουργίας σιδηροδρόμου στην Κρήτη.
Στην ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου τίθενται υπόψη της Κομισιόν οι εκτεταμένες λεηλασίες και καταστροφές, τόσο σε δίκτυα που έχουν διακόψει τη λειτουργία τους, όπως στην Πελοπόννησο, όσο και σε υποδομές που συνεχίζουν να λειτουργούν, όπως το κεντρικό μηχανοστάσιο της Αθήνας, στο Ρέντη, ενώ τίθεται και το ερώτημα αν μετά τις μετατάξεις το προσωπικό επαρκεί .
Με χαρά δημοσιεύουμε το mail που ήρθε πριν λίγο στο στέκι ....

Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων Πράσινων σημειώνει τη σύνδεση των καταστροφών με τις ρυθμίσεις του Ν.3891/2010 που ψηφίστηκε πριν ένα χρόνο στα πλαίσια των μέτρων του Μνημονίου, περιορίζοντας δραστικά το δίκτυο του ΟΣΕ και απογυμνώνοντάς τον από οικονομικούς πόρους και από προσωπικό απαραίτητο για φύλαξη και συντήρηση. Επισημαίνει, επίσης, τις καταστροφές σε επενδύσεις που έχουν συγχρηματοδοτηθεί με ευρωπαϊκούς πόρους και τονίζει τις επιπτώσεις στο κόστος λειτουργίας αλλά και στη δυνατότητα επαναλειτουργία των γραμμών που έχουν κλείσει.
«Ο ακρωτηριασμός του σιδηροδρόμου, που προωθήθηκε με πρόσχημα την εξοικονόμηση δαπανών, αποδεικνύεται ήδη υπεύθυνος για καταστροφές πολλών εκατομμυρίων σε υποδομές που έχουν πληρώσει οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι πολίτες», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Λύση δεν είναι ούτε η εγκατάλειψη πολύτιμων και πανάκριβων υποδομών στο έλεος της λεηλασίας, ούτε όμως και η εσπευσμένη εκποίησή τους, που προωθείται τις τελευταίες μέρες με συνοπτικές διαδικασίες. Πέρα από την ανάγκη για άμεση επαρκή και αποτελεσματική φύλαξη, είναι επιτακτικό να προχωρήσει χωρίς καθυστέρηση Ανοιχτή Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για επαναλειτουργία των γραμμών που έκλεισαν, όπως έχουν ήδη προτείνει οι Οικολόγοι Πράσινοι της Πελοποννήσου. Το τρένο δεν είναι παλιοσίδερα για σκραπ ούτε για φθηνή εκποίηση σε άλλες χώρες, αλλά πολύτιμη επένδυση και μέρος της λύσης, που πρέπει να αφεθεί να δείξει επιτέλους τις δυνατότητές του και να προσφέρει διεξόδους».   


Το κείμενο της πλήρης επερώτησης 

Θέμα: Λεηλασία δημόσιου σιδηροδρομικού υλικού σην Ελλάδα


Με το Ν. 3891/2010 που ψηφίστηκε βάσει του Μνημονίου Συγκεκριμένων Όρων Οικονομικής Πολιτικής μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της τρόικα, περιορίστηκαν στο ελάχιστο οι Υποχρεώσεις Δημόσιας Υπηρεσίας προς το σιδηρόδρομο, μειώθηκε δραστικά ο αριθμός των σιδηροδρομικών και διακόπηκε η λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου στις περιφέρειες της Πελοποννήσου, της Δυτικής Ελλάδας και της Δυτικής Μακεδονίας. Τα δίκτυα αυτά πρακτικά έχουν μείνει χωρίς καθόλου φύλαξη και συντήρηση, δυσκολεύοντας ενδεχόμενη επαναλειτουργία του ακόμη και από άλλο ανάδοχο.
Στο άρθρο 8 του ίδιου νόμου, προβλεπόταν η εκποίηση ή ενοικίαση του τροχαίου υλικού που δε θα χρησιμοποιείται πλέον. Δημοσιεύματα όμως (1), (2) αναφέρουν εκτεταμένη λεηλασία τροχαίου υλικού από αγνώστους που το διαλύουν για να πουλήσουν τα μέταλλα ως πρώτη ύλη. Το υλικό είχε εγκαταλειφθεί σε εκτός λειτουργίας γραμμή και ήταν χωρίς φύλαξη. Αναφέρονται επίσης λεηλασίες ακόμη και υποδομής σιδηροδρομικών γραμμών (3).
Εκτεταμένη εγκατάλειψη τροχαίου υλικού μεγάλης αξίας χωρίς φύλαξη και συντήρηση, καταγγέλλεται και σε υποδομές που συνεχίζουν τη λειτουργία τους, όπως στο κεντρικό μηχανοστάσιο του Αγ. Ιωάννη Ρέντη, στην Αθήνα (4). Πλημμελής συντήρηση και φύλαξη έχει επιτρέψει σημαντικές καταστροφές και λεηλασίες σε εξοπλισμό που συγχρηματοδοτήθηκε με ευρωπαϊκούς πόρους (5), με αποτέλεσμα αδυναμία λειτουργίας του και μείωσης του λειτουργικού κόστους.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
·                Είναι ενήμερη για τις καταγγελίες αυτές;
·                Θεωρεί ότι οι ρυθμίσεις του Ν. 3891/2010 και ιδίως η έκταση των μετατάξεων προσωπικού, είναι επαρκείς για την προστασία της περιουσίας και των υποδομών του ΟΣΕ και της ΤΡΕΝΟΣΕ;

(1)  http://www.tovima.gr/society/article/?aid=417174
(2)  http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/222042/null/
(3)  http://www.patrisnews.com/news_details.php?id=5978
(4) http://www.amnizia.com/site/index.php?option=com_content&view=article&id=71&Itemid=73
(5)  Όπως υποδομές ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αθήνα-Τιθορέα



Για τον σιδηρόδρομο στην Κρήτη

Το αίτημα για κατασκευή σιδηροδρομικού άξονα στην Κρήτη προωθούν στο ευρωκοινοβούλιο οι Οικολόγοι Πράσινοι, με ερώτηση του Μιχάλη Τρεμόπουλου. Ο ευρωβουλευτής των Οικολόγων θέτει υπόψη της Κομισιόν σχετικό αίτημα από πρωτοβουλίες πολιτών, αλλά παλιότερες ερωτήσεις Κρητικών βουλευτών στην ελληνική Βουλή, ρωτώντας κατά πόσο το έργο είναι επιλέξιμο για ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση.
Πέρα από τα γνωστά και αδιαμφισβήτητα περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του σιδηροδρόμου, ένας τέτοιος άξονας στην Κρήτη θα συνεισέφερε σημαντικά στην αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος των πόλεων του νησιού, θα έκανε τις μετακινήσεις των πολιτών ασύγκριτα ασφαλέστερες σε σχέση με τους σημερινούς επικίνδυνους δρόμους, θα διευκόλυνε τη μετακίνηση από και προς το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, που αποτελεί ήδη το δεύτερο σε κίνηση στην Ελλάδα, και θα συνέβαλε στην εν γένει ισόρροπη ανάπτυξη της Κρήτης. Παρά τη σύμπνοια της τοπικής κοινωνίας και της επιστημονικής κοινότητας για την αναγκαιότητα ενός τέτοιου έργου, εξακολουθεί να περιφέρεται από υπηρεσία σε υπηρεσία ακόμη και το αίτημα για εκπόνηση μελέτης σκοπιμότητας.

«Σε όλη την Ελλάδα, ο σιδηρόδρομος είναι ζωτικό μέρος της λύσης», δήλωσε ο Μιχάλης Τρεμόπουλος. «Παράλληλα λοιπόν μετους αγώνες να ξαναλειτουργήσουν οι γραμμές που θυσιάστηκαν στο Μνημόνιο και τα συμφέροντα, παράλληλα με την προσπάθεια να συμπληρωθούν οι κρίκοι που λείπουν στο δίκτυο της ηπειρωτικής χώρας, αναγνωρίζουμε ότι ο σιδηρόδρομος είναι  αναγκαίος και για την Κρήτη. Πέρα από αίτημα των Οικολόγων Πράσινων, αποτελεί σημείο σύγκλισης έγκριτων συγκοινωνιολόγων, πρωτοβουλιών πολιτών, κοινωνικών φορέων και βουλευτών του νησιού. Εξοικονόμηση πόρων με εγκατάλειψη φαραωνικών έργων όπως το σχεδιαζόμενο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση σε περίοδο οξείας δημοσιονομικής κρίσης, αλλά και η εμπλοκή των ΚΤΕΛ και άλλων τοπικών φορέων, μπορούν να δώσουν την απαραίτητη ώθηση για να ξεπεραστούν οι δυσκολίες που Περιφέρεια και Κυβέρνηση αδυνατούν να υπερβούν εδώ και χρόνια». 


Η επερώτηση 

Θέμα: Κατασκευή σιδηροδρομικού άξονα στην Κρήτη

Οι πόλεις της Κρήτης αντιμετωπίζουν έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα και ο Βόρειος Οδικός Άξονας, που συνδέει τα μεγαλύτερα αστικά κέντρα, θεωρείται από τους πιο επικίνδυνους στην Ελλάδα από άποψη οδικής ασφάλειας.
Πρωτοβουλίες Πολιτών (1), (2) ζητούν κατασκευή σιδηροδρομικού άξονα. Το ίδιο αίτημα έχουν θέσει οι Οικολόγοι Πράσινοι Κρήτης (3), αλλά και βουλευτές του νησιού (4), καθώς και κοινωνικοί φορείς.
Έγκριτοι συγκοινωνιολόγοι προκρίνουν την κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης μεταξύ των τριών μεγάλων αστικών κέντρων της Κρήτης, Χανιά, Ρέθυμνο και Ηράκλειο και μάλιστα σε χρόνο 50 λεπτών, για τη διαδρομή Χανιά-Ηράκλειο. Σύνδεση με Μέσο Σταθερής Τροχιάς χρειάζεται και για το αεροδρόμιο του Ηρακλείου, καθώς είναι ήδη 2ο στην Ελλάδα σε επιβατική κίνηση.
Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:
Είναι το έργο του σιδηροδρομικού άξονα επιλέξιμο για ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση;


1 σχόλιο:

  1. "Π. ΚΑΜΜΕΝΟΣ 15-11-11 Ο Παπαδήμος, η Goldman Sachs, τα CDS, Χούντα"

    http://www.youtube.com/watch?v=zLHCAw5tYx8&feature=related

    Αδέρφια εδώ ακούγονται αλήθειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή