Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2011

Επερώτηση βουλευτών Ν.Δ. για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Πλήρη επιβεβαίωση των τελευταίων αναρτήσεων μας( ούτε αναγνώστης μας να ήταν ) για τα προβλήματα με τα ΥΓΟΣ και το καθεστώς που προέκυψε μετά τον διαχωρισμό του ΟΣΕ σε εκμετάλλευση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ)και υποδομή(ΕΔΙΣΥ) το 2007 αποτελεί η επερώτηση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας , Σάββα Αναστασιάδη και Μιχάλη Παπαδόπουλου προς τον Υπουργό Υποδομών για την καθυστέρηση  της κρατικής επιδότησης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Δημοσιέυουμε την επερώτηση ( με την ευκαιρία , μαζί με αυτήν δημοσιεύουμε και την προηγούμενη για τις ανισόπεδες διαβάσεις )και θα περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις  απαντήσεις ....
Επιπλέον το ερώτημα που συζητιέται τις τελευταίες μέρες από πολλούς είναι αν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει δεσπόζουσα και μονοπωλιακή θέση στην αγορά ...Ο νοών νοεί το....
Σάββας Ι. Αναστασιάδης

Νέα Δημοκρατία

Βουλευτής Β’ Περιφέρειας Θεσσαλονίκης



Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η




Προς τον κ. Υπουργό:
Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων


Θέμα:
Καθυστέρηση της κρατικής επιδότησης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ (ΥΓΟΣ)



Εδώ και δύο χρόνια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που έχει την αποκλειστική εκμετάλλευση των υποδομών του Ο.Σ.Ε., στο όνομα της εξυγίανσης που εξήγγειλε η κυβέρνηση, συνέταξε Επιχειρησιακό Σχέδιο, το οποίο εγκρίθηκε από το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων και, σύμφωνα με αυτό, προχώρησε σε αναστολή ολόκληρων τμημάτων του δικτύου, χωρίς μελέτη βιωσιμότητας, εντείνοντας έτσι τη βαθιά ύφεση και απομόνωση των περιοχών από τις οποίες έχουν ανασταλεί τα δρομολόγια.
Με την ίδια λογική ανεστάλησαν και οι γραμμές εξυπηρέτησης των εμπορευματικών μεταφορών από και προς τους συγκεκριμένους προορισμούς και, κυρίως, προς το εξωτερικό, όπου καταργήθηκαν σχεδόν όλες οι γραμμές.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών, πρόκειται να προχωρήσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε νέες καταργήσεις δρομολογίων προκειμένου να μειωθεί το κόστος και να καλυφθεί έτσι μέρος του ελλείμματος των 50 εκ. ευρώ (επιδότηση ΥΓΟΣ), κονδύλι που έχει μπλοκάρει το Υπουργείο Μεταφορών, αν και έχει αποδεσμευτεί από το Υπουργείο Οικονομικών.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, δεν έγινε αποδεκτό από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού το καθεστώς που προέκυψε μετά τον διαχωρισμό του Ο.Σ.Ε. σε Υποδομή (ΕΔΙΣΥ) – Εκμετάλλευση (ΤΡΑΙΝΟΣΕ). Οι Ευρωπαίοι θεώρησαν ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα έπρεπε κατά τον διαχωρισμό, να είχε επωμιστεί και αυτή μέρος του χρέους του Ο.Σ.Ε., αφού της έχει παραχωρηθεί και με σύμβαση το τροχαίο υλικό.

Δεδομένου ότι:
1)       Οι φήμες κάνουν λόγο για κατάργηση των νυχτερινών δρομολογίων, καθώς και πλήθους τοπικών.
2)        Αυτό θα σημάνει και τεράστια απώλεια εσόδων, που θα βάλει σε κίνδυνο την λειτουργία  του σιδηροδρόμου.
3)        Το όλο εγχείρημα δείχνει ότι η κυβέρνηση, κάτω από την πίεση των εξελίξεων, με βεβιασμένες κινήσεις και επιχειρήματα που δεν μπορούν να πείσουν, προσπαθεί να εφαρμόσει ένα σχέδιο εξυγίανσης, αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, αφού το μόνο που φαίνεται ως βέβαιο είναι η περαιτέρω υποβάθμιση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.


Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1)       Γιατί δεν έχει προχωρήσει η εκταμίευση της επιδότησης των 50 εκατομμυρίων ευρώ (ΥΓΟΣ);
2)       Γνωρίζει τα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες ημέρες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ποια είναι η θέση του σ' αυτά;

Τρίτη 1η Νοεμβρίου 2011                        Οι Ερωτώντες Βουλευτές

                                                                                  1. Σάββας  Ι. Αναστασιάδης

                                                                                  2. Μιχάλης Παπαδόπουλος

η επερώτηση των 2 βουλευτών για τις ισόπεδες διαβάσεις ....


 Αρ.Πρωτ.: 243/6-10-2011

Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η




Προς τον κ. Υπουργό:
Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων


Θέμα:
Αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις στο δίκτυο του ΟΣΕ



Αυξάνονται συνεχώς τα προβλήματα λειτουργίας του ΟΣΕ, με την εφαρμογή από τη διοίκησή του της μνημονιακού τύπου εξυγίανσης του ομίλου, σε σημείο που να είναι, πλέον, ορατός ο κίνδυνος πρόκλησης σοβαρών ατυχημάτων.
Το τελευταίο διάστημα, οι ισόπεδες διαβάσεις, που βρίσκονται σε διάφορα σημεία του σιδηροδρομικού δικτύου, όπως στη Μενεμένη, το Κορδελιό και τη Γέφυρα Θεσσαλονίκης και στις Μουριές του Κιλκίς, παραμένουν αφύλακτες, λόγω έλλειψης προσωπικού, όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι στον ΟΣΕ.
Οι υποχρεωτικές μετατάξεις και ο μικρός αριθμός των υπαλλήλων που απέμειναν, έχουν ως αποτέλεσμα τα δρομολόγια των αμαξοστοιχιών να γίνονται με ανοιχτές τις μπάρες και, μάλιστα, τις νυχτερινές ώρες, που ο κίνδυνος είναι αυξημένος.
Ταυτόχρονα, η καθυστέρηση στην καταβολή του μισθού τους, έχει δημιουργήσει ένα αρνητικό κλίμα στις τάξεις των εργαζομένων, οι οποίοι στην απαξίωση που βιώνουν από τη διοίκηση και τις κυβερνητικές πρακτικές απαντούν με την αυστηρή και απαρέγκλιτη τήρηση του ωραρίου τους και τίποτε περισσότερο, με αποτέλεσμα οι διαβάσεις να αποτελούν συνεχή πηγή κινδύνων για τους διερχόμενους πολίτες.
Στην προσπάθειά τους να προλάβουν δυσάρεστες καταστάσεις, οι μηχανοδηγοί των τραίνων αναγκάζονται να σταματούν στις ισόπεδες διαβάσεις, με συνέπεια να υπάρχουν καθυστερήσεις στα δρομολόγια, διαμαρτυρίες από τους επιβάτες και δυσφήμιση του ΟΣΕ, τόσο σε επίπεδο ασφάλειας όσο και σε επίπεδο συνέπειας του συγκοινωνιακού έργου.
           
Κατόπιν όλων αυτών, ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

  1. Πώς προτίθεται ο ΟΣΕ να επιλύσει το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στις ισόπεδες διαβάσεις του; 
  2. Ποιός θα είναι ο υπεύθυνος, στην απευκταία περίπτωση πρόκλησης σοβαρού ατυχήματος, σε κάποια από τις αφύλακτες ισόπεδες διαβάσεις του ΟΣΕ; 
  3. Θεωρεί ο κ. Υπουργός και η Κυβέρνηση ότι με πρακτικές όπως αυτή, της αποψίλωσης του ΟΣΕ από το απαραίτητο προσωπικό, γίνονται βήματα προς την εξυγίανση του Οργανισμού ή, αντίθετα, απαξιώνεται ένα από τα πιο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού λαού;

  
Πέμπτη, 6 Οκτωβρίου 2011                        Οι Ερωτώντες Βουλευτές
                                                                        
                                                                   1. Σάββας  Ι. Αναστασιάδης

                                                                    2. Μιχάλης Παπαδόπουλος




Αποστολέας επερωτήσεων  ...Αγγελόπουλος Νίκος .



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου