Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Σάββατο 24 Δεκεμβρίου 2011

Με το τρένο δεν μεταφέρεσαι , ταξιδεύεις !

Η «Ωτομοτρίς»! Η αυτοκινητάμαξα που έγινε συνώνυμη του όρου, η De Dietrich, με την υπεροχή της σε ταχύτητα, άνεση και αξιοπιστία συνετέλεσε μεταπολεμικά στην αποκατάσταση της θέσης των ΣΠΑΠ έναντι των άλλων μεταφορών . Κατασκευασμένες από την Γαλλική DeDietrich Ferroviaire (που σήμερα ως μέρος της ALSTOM κατασκευάζει οχήματα του TGV), oι 13 μετρικές τριπλές αρθρωτές δηζελο-μηχανικές αυτοκινητάμαξες τύπου Β'+2+2+Β'dm είχαν ισχύ 640ΗΡ και 95 θέσεις εκ των οποίων 21 στην Α' θέση και πήραν την αρίθμηση 3ΑΚ 640.01 έως 13 (αργότερα 6401 -- 13). Μαζί αγοράστηκαν και 3 ρυμουλκούμενες όμοιες επιβατάμαξες (ΑΡ000.11 -- 13) των 61 θέσεων από τις οποίες η Α'θέση διέθετε και πανοραμική θέα.
Οι Α/Α De Dietrich κυκλοφόρησαν το 1951 και κυριάρχησαν στα ταχέα επιβατικά δρομολόγια μέχρι το 1985, οπότε άρχισε η αντικατάστασή τους από τις Α/Α Ganz-Mavag. Με τελευταία την 640.05, μέχρι το 1990 είχαν αποσυρθεί όλες. Τρείς από αυτές διατηρήθηκαν, χωρίς να είναι σήμερα καμμιά σε λειτουργική κατάσταση. Η 640.03 αποτελεί έκθεμα του Σιδηροδρομικού Πάρκου Καλαμάτας. Η 640.05 σώζεται στο Μηχανοστάσιο Τρίπολης. Η πιό γνωστή σαν 640.02 αφού αρχικά επισκευάστηκε και αποκαταστάθηκε χαρακτηρίστηκε ως μουσειακή-εκδρομική και συνέχισε για αρκετά χρόνια να εντυπωσιάζει με την παρουσία της σε εκδηλώσεις και ειδικές διαδρομές. Σήμερα πλέον, λίγο πρίν καταστραφεί εντελώς, κατάφερε να βρεί χώρο να στεγαστεί στο Μηχανοστάσιο Καλαμάτας.
Πορτραίτο φτιαγμένο από σκηνές ταινιών του Ελληνικού Κινηματογράφου και από προσωπικές video-λήψεις φίλων του σιδηροδρόμου .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου