Σε επιτυχία φαίνεται να οδηγείται το δύσκολο πείραμα της εξυγίανσης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς η άλλοτε άκρως ζημιογόνος εταιρία, ανακάμπτει, με αποτέλεσμα στο τέλος του 2011 τα οικονομικά της να περνούν σε θετικό έδαφος, υλοποιώντας έτσι τους όρους που είχε θέσει η τρόικα στο πρώτο μνημόνιο, για κερδοφορία της εταιρίας.
Αυτό προκύπτει από τα οικονομικά, στατιστικά και άλλα στοιχεία που παρουσίασε σήμερα η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η θετική αυτή εξέλιξη αποτελεί ένα πρώτο, αλλά σημαντικό, βήμα για την εξυγίανση και επιβίωση της εταιρίας, με απώτερο στόχο τον εκσυγχρονισμό και την περαιτέρω ανάπτυξή της, ώστε από τη μια πλευρά να καταστεί ανταγωνιστική και από την άλλη να παγιωθεί η κερδοφορία της.
Αυτό προκύπτει από τα οικονομικά, στατιστικά και άλλα στοιχεία που παρουσίασε σήμερα η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η θετική αυτή εξέλιξη αποτελεί ένα πρώτο, αλλά σημαντικό, βήμα για την εξυγίανση και επιβίωση της εταιρίας, με απώτερο στόχο τον εκσυγχρονισμό και την περαιτέρω ανάπτυξή της, ώστε από τη μια πλευρά να καταστεί ανταγωνιστική και από την άλλη να παγιωθεί η κερδοφορία της.
Για να φτάσει όμως η εταιρία στο σημείο αυτό έχει προηγηθεί η εφαρμογή ενός στοχευμένου και επώδυνου, κυρίως για τους εργαζόμενους, προγράμματος εξυγίανσης, τα οποίο μεταξύ άλλων περιελάμβανε εκατοντάδες μετατάξεις υπαλλήλων, αποχωρήσεις από την εταιρία, δραστική περικοπή των λειτουργικών δαπανών, κατάργηση δρομολογίων σε ένα μεγάλο μέρος του δικτύου της, που θεωρούντο ζημιογόνα, αύξηση της τιμής των εισιτηρίων και νέα επιθετική πολιτική σε ότι αφορά το κομμάτι των εμπορευματικών μεταφορών.
Παρουσιάζοντας τα οικονομικά στοιχεία ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρίας Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, τόνισε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ που πριν μερικά χρόνια είχε ετήσιες ζημιές, οι οποίες ανέρχονταν σε περίπου 240 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, στο τέλος του 2011 εμφάνισε, μικρά οριακά κέρδη της τάξης των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ. Στόχος, στο εξής είναι η περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρίας, μέσα από την εφαρμογή ενός νέου κύκλου δραστηριοτήτων, οι οποίες θα συμβάλουν στη βελτίωση των οικονομικών και των παρεχομένων υπηρεσιών.
Στα άμεσα σχέδια της διοίκησης είναι:
Διαδικτυακός εκσυγχρονισμός: Πρόκειται για μια πλατφόρμα, με μηδενικό κόστος, γιατί αναπτύσσεται από τους ίδιους τους εργαζόμενους, μέσω τη οποίας θα βελτιωθεί σημαντικά η πρόσβαση του επιβάτη στις υπηρεσίες της εταιρίας. Δηλαδή θα μπορεί να κλείνει εισιτήριο από το κινητό του, να επιλέγει τη θέση που θέλει, να ενημερώνεται για τα δρομολόγια, τις ώρες άφιξης και αναχώρησης των τρένων από τους σταθμούς, για τυχόν καθυστερήσεις, ενώ παράλληλα θα έχει και τη δυνατότητα χρησιμοποίησης του internet και μέσω στο τρένο, μέσω Wi Fi.
Καθαρά τρένα: Ξεκινάει άμεσα μια προσπάθεια καθαρισμού όλων των τρένων της εταιρίας μέσα και έξω, κυρίως από τα «γκράφιτι», θα υπάρχει επίβλεψη στη διάρκεια του ταξιδιού, τα βαγόνια θα φυλάσσονται ενώ, ενώ παράλληλα θα αρχίσει μια καμπάνια ενημέρωσης προς την κατεύθυνση αυτή, στην οποία θα συμμετάσχει και ο ηθοποιός Ρένος Χαραλαμπίδης. Για τους φανατικούς των «γκράφιτι», η εταιρία αποφάσισε να πραγματοποιήσει μια εκδήλωση στο σταθμό της Νερατζιώτισσας, όπου θα κληθούν οι ειδικοί του είδους, να ζωγραφίσουν ένα τρένο, το οποίο θα κυκλοφορεί τουλάχιστον μία φορά το μήνα.
Τρενοταξί : Αρχίζει πιλοτικά από τη Θεσσαλονίκη η συνεργασία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με εταιρία ταξί. Ο επιβάτης θα μπορεί, μαζί με το εισιτήριό του να κλείσει ταξί, που θα τον περιμένει στο σταθμό και θα τον μεταφέρει στον προορισμό του. Η πληρωμή θα γίνεται με το κλείσιμο του εισιτηρίου και το κόστος θα είναι κατά πολύ φθηνότερο από την ταρίφα που ισχύει για τα κοινά ταξί.
Εμπορευματικές μεταφορές: Στα σχέδια της εταιρίας είναι μια νέα επιθετική πολιτική στις εμπορευματικές μεταφορές. Συγκεκριμένα, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις θα μπορούν να μεταφέρουν κοντέϊνερς με τα τρένα, τα οποία θα παραδίδονται στους χώρους της επιχείρησης. Ήδη στον τομέα αυτό έχει υπάρξει σημαντική πρόοδος, καθώς, όπως είπε ο κ. Ζηλιασκόπουλος, από 1 με 2 τρένα που δρομολογούνται την εβδομάδα, τώρα κινούνται 2 τρένα την ημέρα για εμπορευματικές μεταφορές.
Κοινωνική πολιτική: Στο πλαίσιο αυτό θα ισχύσουν ειδικά τιμολόγια για νέους και ανέργους. Για το λόγο αυτό κάθε μήνα θα διατίθεται περίπου 8.000 εισιτήρια η τιμή των οποίων για τη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα είναι μόλις 12 ευρώ. Παράλληλα, από την πρώτη Απριλίου θα αρχίσει η έκδοση ειδικών καρτών για νέους ηλικίας έως 30 ετών με τις οποίες θα επιτυγχάνονται εκπτώσεις. Σε αυτούς θα διατίθεται 3000 εισιτήρια το μήνα με τιμή επίσης 12 ευρώ.
Bonus σύμφωνα με τα αεροπορικά δεδομένα: Οι επιβάτες θα μπορούν να επιβραβεύονται με σημαντικές εκπτώσεις, όταν κλείσουν έγκαιρα το εισιτήριό τους. Συγκεκριμένα, όσο πιο μεγάλος είναι ο χρόνος από το κλείσιμο του εισιτηρίου μέχρι το ταξίδι, τόσο φθηνότερο θα είναι. Παράλληλα θα δίνεται αποζημίωση για τυχόν καθυστερήσεις.
Επαναλειτουργία γραμμών: Σύμφωνα με τη διοίκηση στο πλαίσιο της ανάπτυξης της εταιρίας αναμένεται να επαναλειτουργήσει σύντομα η γραμμή Θεσσαλονίκη-Φλώρινα.
Απαντώντας σε ερωτήσεις των δημοσιογράφων ο κ. Ζηλιασκόπουλος μεταξύ άλλων τόνισε:
- Η επιβατική κίνηση στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη έχει αυξηθεί κατά 38%, αλλά η αύξηση της εσόδων είναι της τάξης του 20%.
- Σε ότι αφορά το ενδεχόμενο πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είπε ότι αυτό δεν είναι θέμα της εταιρίας, αλλά της κυβέρνησης.
- Οι κλοπές που παρατηρούνται στο δίκτυο και αποτελούν ανοιχτή πληγή, δημιουργούν προβλήματα στην εταιρία γιατί εκτός από τις καθυστερήσεις αναγκάζεται να αποζημιώσει τους επιβάτες και η δαπάνη αυτή φτάνει και τα 10 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο.
- Αναμένεται νέος όφελος της εταιρίας της τάξης των 10 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως από την ηλεκτροκίνηση στον άξονα Αθήνα-Χαλκίδα.
- Το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης έχει μειωθεί σημαντικά εξαιτίας της εντατικοποίησης των ελέγχων. Υπενθυμίζεται ότι αν κάποιος εντοπιστεί χωρίς εισιτήριο του επιβάλλεται πρόστιμο 84 ευρώ, το οποίο αν το πληρώσει αμέσως του γίνεται έκπτωση κατά 50%. Αν όμως δεν το πληρώσει μέσα στις προβλεπόμενες ημερομηνίες τότε αποστέλλεται στην εφορία με δεκαπλάσια πρόστιμα, δηλαδή 840 ευρώ.
Ειλικρινά δεν μπορώ να καταλάβω πόσα έχει σκάσει ο Ζ για να τον λιβανίζουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι ο Ζ, τώρα κάνει προγραμματικές δηλώσεις;
Τη Φλώρινα την έκλεισε για να την ξανανοίξει;
Τι να πω ... speechless !!!