Ερώτημα παραμένει το μέλλον των σιδηροδρομικών έργων που κατασκευάζονται στην Ελλάδα για τον εκσυγχρονισμό της βασικής γραμμής Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας.
Σήμερα γίνονται έργα στα τμήματα Αίγιο-Κιάτο και Τιθορέα-Δομοκός. Τα τμήματα αυτά είναι από τα πλέον απαιτητικά με πλήθος από σήραγγες, σιδηροδρομικές γέφυρες και cut & cover.
Αυτά τα έργα έχουν μήκος σχεδόν 180 χιλιόμετρα. Τα έργα που γίνονται στην Πελοπόννησο χωρίζονται σε δύο τμήματα: τα έργα από το Κιάτο μέχρι το Διακοπτό έχουν ξεκινήσει από το 2006 και είναι σε φάση ολοκλήρωσης. Το δεύτερο τμήμα από το Διακοπτό μέχρι τη Ροδοδάφνη Αιγίου ξεκίνησε πριν από 3 μήνες.
Το πρόβλημα που υπάρχει είναι πως η γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Διακοπτό δεν μπορεί να λειτουργήσει καθώς η κατασκευή όλων των σταθμών στο τμήμα αυτό θα πραγματοποιηθεί με την σύμβαση του τμήματος Διακοπτό-Ροδοδάφνη! Αυτό σημαίνει πως με τις καλύτερες συνθήκες το τμήμα μέχρι το Διακοπτό θα λειτουργήσει το 2014.
Τέλος στα έργα της Πελοποννήσου μόλις πριν ένα μήνα δημοπρατήθηκε το τμήμα Ροδοδάφνη Αιγίου-Ψαθόπυργος (που περιλαμβάνει και τη μεγάλη σήραγγα Παναγοπούλας) το οποίο δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν το Φθινόπωρο λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας.
Για να λειτουργήσει όμως πλήρως η γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Ρίο απουσιάζουν τόσο το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο που καθυστερεί λόγω ανωριμότητας της μελέτης όσο και η ηλεκτροκίνηση για όλη τη γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Ρίο. Συνολικά η γραμμή υπολογίζεται πως θα λειτουργήσει με ηλεκτροκίνηση το νωρίτερο το 2017.
Στα έργα της Στερεάς Ελλάδας που ξεκινούν από την Τιθορέα και φτάνουν μέχρι το Δομοκό έχουν μήκος 106χλμ και είναι το δυσκολότερο τμήμα όλης της βασικής γραμμής. Σε αυτά τα έργα περιλαμβάνονται οι δυο μεγάλες σήραγγες Καλλιδρόμου (9χλμ) και Όρθρυος (6χλμ).
Εδώ αν και τα έργα έχουν ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους υπάρχει ένα τμήμα στο τμήμα Τιθορέα-Λιανακλάδι που ο ανάδοχος βγήκε έκπτωτος. Σε αυτό το τμήμα αναμένουμε το έργο-σκούπα της ηλεκτροκίνησης όλου του έργου και της ολοκλήρωσης των έργων που δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Το έργο προϋπολογισμού 350 εκ. ευρώ υπολογιζόταν για το φετινό καλοκαίρι αλλά με τις παρούσες πολιτικές εξελίξεις είναι αδύνατον κάποιος να προβλέψει πότε το σημαντικό αυτό έργο θα καταφέρει να δημοπρατηθεί.
Τώρα στην ΕΡΓΟΣΕ περιμένουν το αποτέλεσμα των εκλογών στις 17 Ιούνη και τον νέο Υπουργό Υποδομών για να προωθηθεί η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής. Μέχρι τότε τα έργα θα παραμένουν όμηροι των πολιτικών εξελίξεων.
Πηγή:ypodomes.com
Σήμερα γίνονται έργα στα τμήματα Αίγιο-Κιάτο και Τιθορέα-Δομοκός. Τα τμήματα αυτά είναι από τα πλέον απαιτητικά με πλήθος από σήραγγες, σιδηροδρομικές γέφυρες και cut & cover.
Αυτά τα έργα έχουν μήκος σχεδόν 180 χιλιόμετρα. Τα έργα που γίνονται στην Πελοπόννησο χωρίζονται σε δύο τμήματα: τα έργα από το Κιάτο μέχρι το Διακοπτό έχουν ξεκινήσει από το 2006 και είναι σε φάση ολοκλήρωσης. Το δεύτερο τμήμα από το Διακοπτό μέχρι τη Ροδοδάφνη Αιγίου ξεκίνησε πριν από 3 μήνες.
Το πρόβλημα που υπάρχει είναι πως η γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Διακοπτό δεν μπορεί να λειτουργήσει καθώς η κατασκευή όλων των σταθμών στο τμήμα αυτό θα πραγματοποιηθεί με την σύμβαση του τμήματος Διακοπτό-Ροδοδάφνη! Αυτό σημαίνει πως με τις καλύτερες συνθήκες το τμήμα μέχρι το Διακοπτό θα λειτουργήσει το 2014.
Τέλος στα έργα της Πελοποννήσου μόλις πριν ένα μήνα δημοπρατήθηκε το τμήμα Ροδοδάφνη Αιγίου-Ψαθόπυργος (που περιλαμβάνει και τη μεγάλη σήραγγα Παναγοπούλας) το οποίο δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν το Φθινόπωρο λόγω της πολιτικής αβεβαιότητας.
Για να λειτουργήσει όμως πλήρως η γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Ρίο απουσιάζουν τόσο το τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο που καθυστερεί λόγω ανωριμότητας της μελέτης όσο και η ηλεκτροκίνηση για όλη τη γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Ρίο. Συνολικά η γραμμή υπολογίζεται πως θα λειτουργήσει με ηλεκτροκίνηση το νωρίτερο το 2017.
Στα έργα της Στερεάς Ελλάδας που ξεκινούν από την Τιθορέα και φτάνουν μέχρι το Δομοκό έχουν μήκος 106χλμ και είναι το δυσκολότερο τμήμα όλης της βασικής γραμμής. Σε αυτά τα έργα περιλαμβάνονται οι δυο μεγάλες σήραγγες Καλλιδρόμου (9χλμ) και Όρθρυος (6χλμ).
Εδώ αν και τα έργα έχουν ολοκληρωθεί στο μεγαλύτερο μέρος τους υπάρχει ένα τμήμα στο τμήμα Τιθορέα-Λιανακλάδι που ο ανάδοχος βγήκε έκπτωτος. Σε αυτό το τμήμα αναμένουμε το έργο-σκούπα της ηλεκτροκίνησης όλου του έργου και της ολοκλήρωσης των έργων που δεν έχουν ολοκληρωθεί.
Το έργο προϋπολογισμού 350 εκ. ευρώ υπολογιζόταν για το φετινό καλοκαίρι αλλά με τις παρούσες πολιτικές εξελίξεις είναι αδύνατον κάποιος να προβλέψει πότε το σημαντικό αυτό έργο θα καταφέρει να δημοπρατηθεί.
Τώρα στην ΕΡΓΟΣΕ περιμένουν το αποτέλεσμα των εκλογών στις 17 Ιούνη και τον νέο Υπουργό Υποδομών για να προωθηθεί η ολοκλήρωση της βασικής γραμμής. Μέχρι τότε τα έργα θα παραμένουν όμηροι των πολιτικών εξελίξεων.
Πηγή:ypodomes.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου