Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 4 Ιουλίου 2012

Πρώτο ξεπούλημα: ΤΡΑΙΝΟΣΕ

*απο avgi.gr
Το γνώριμο για τον ίδιο έργο, στο οποίο ειδικεύεται και έχει δώσει κατά το πρόσφατο παρελθόν διαπιστευτήρια -εκποίηση δημοσίου πλούτου- αναλαμβάνει να συνεχίσει ο υπερυπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκης, καθώς σε προτεραιότητά του θέτει την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η εκποίηση του σιδηροδρόμου τίθεται και πάλι στο τραπέζι τροϊκανών και κυβέρνησης, με το επιτελείο του υπουργείου Υποδομών να έχει επενδύσει πολλά στο θέμα. Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπαίνει σε πρώτο πλάνο για τον Κ. Χατζηδάκη, καθώς είναι ό,τι πιο ελκυστικό μπορεί να παρουσιάσει ο ΟΣΕ. Πρόκειται για την εταιρεία των επιβατικών και εμπορευματικών σιδηροδρομικών μεταφορών, που πρόσφατα αποσπάστηκε από τον ΟΣΕ, με κύριο τότε στόχο να πωληθεί το 49% των μετοχών της σε ξένους επιχειρηματίες ή σιδηρόδρομους, όπως επίσης και το μάνατζμεντ της εταιρείας.Παρ' όλα αυτά κανένα ενδιαφέρον ξένων παραγόντων δεν προχώρησε ποτέ σοβαρά, ενώ κάποια -όπως των γαλλικών σιδηροδρόμων- έμειναν σε φιλολογικό επίπεδο. Οι Γάλλοι συγκεκριμένα ενδιαφέρονταν για την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών στον Όμιλο, την εκτέλεση έργων στο σιδηροδρομικό δίκτυο και την προμήθεια και συντήρηση του τροχαίου υλικού.
Σε ό,τι αφορά το ενδιαφέρον των Κινέζων που είχε ακουστεί κατά καιρούς, κι αυτό φαντάζει μακρινό μετά και την αποχώρησή τους από τη διεκδίκηση του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο.
Τη διάθεση ωστόσο της κυβέρνησης και τα σχέδιά της για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιέγραψε την Κυριακή με τις δηλώσεις του ο υπουργός Υποδομών, υποστηρίζοντας πως «είναι δεδομένη η βούληση της κυβέρνησης να εξυγιάνει χωρίς καθυστερήσεις τον ΟΣΕ με φροντίδα για τους φορολογούμενους και έγνοια για τους εργαζόμενους», θυμίζοντας ανάλογες τοποθετήσεις του πριν από την ιδιωτικοποίηση της Ολυμπιακής. Μάλιστα ο Κ. Χατζηδάκης χαρακτήρισε το θέμα του ΟΣΕ πολύπλοκο, καθώς «πρέπει να διευθετηθεί το ζήτημα των κρατικών ενισχύσεων που εκκρεμεί στην Ε.Ε.», ενώ διέγνωσε «και δομικά προβλήματα στον Οργανισμό».
Τέλος, σε ό,τι αφορά τους εργαζόμενους, οι ίδιοι δηλώνουν κατηγορηματικά αντίθετοι σε ένα ενδεχόμενο ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ τονίζουν ότι μετά τις σημαντικές περικοπές προσωπικού κατά 55% και τη μείωση των αποδοχών τους κατά 45% δεν θα δεχθούν ούτε μία απόλυση ούτε άλλη μείωση των μισθών τους. Σημειώνεται πως σήμερα απασχολούνται περίπου 2.2450 εργαζόμενοι στη μητρική του ΟΣΕ, 750 στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, 200 στην ΕΡΓΟΣΕ και 30 στη ΓΑΙΟΣΕ.

www.avgi.gr

1 σχόλιο:

  1. Η Ελλάδα εξετάζει το ενδεχόμενο να ιδιωτικοποιήσει τμηματικά το σιδηροδρομικό της δίκτυο, πουλώντας ορισμένα δρομολόγια σε διαφορετικές εταιρείες, σε μια προσπάθεια να μεγιστοποιήσει τα έσοδα από την αποκρατικοποίηση και να παρακάμψει τα ρυθμιστικά εμπόδια.

    Αρχικά η ελληνική κυβέρνηση σχεδίαζε να πουλήσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την εταιρεία που εκτελεί επιβατικές και εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές, στο πλαίσιο της συμφωνίας με τους διεθνείς πιστωτές.

    Όπως ανέφερε όμως ο διευθύνων σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, Κώστας Μητρόπουλος στο Reuters, εξετάζεται ένα διαφορετικό μοντέλο αποκρατικοποιήσεων, παρόμοιο με αυτό που εφαρμόζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο, προκειμένου να επιτευχθεί η μέγιστη αξία από την πώληση.

    "Το ΤΑΙΠΕΔ εξετάζει το ενδεχόμενο να προκηρύξει διαγωνισμό μέσω του οποίου θα δοθεί η δυνατότητα τμηματικής πώλησης των δρομολογίων του δικτύου στις ενδιαφερόμενες εταιρείες", δήλωσε ο κ. Μητρόπουλος.

    "Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές, όπως και στη Μ. Βρετανία, υποβάλουν προσφορές για τη διαχείριση γραμμών ανάλογα με τους πόρους τους και το προσωπικό τους", πρόσθεσε.

    Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, σύντομα θα διοριστεί σύμβουλος για την πώληση.


    Πηγή:www.capital.gr

    ΑπάντησηΔιαγραφή