Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 20 Σεπτεμβρίου 2012

Η συντήρηση των συρμών θα ανατεθεί σε ιδιώτες

Στελέχη του υπουργείου αναφέρουν ότι η απόσχιση της τεχνικής βάσης από τον ΟΣΕ και η σύσταση μιας νέας εταιρείας, η οποία θα ιδιωτικοποιηθεί πρώτα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι το επόμενο βήμα.
Της Μαρίας Μόσχου
Ανοίγει ο δρόμος για την είσοδο ιδιωτών στις αστικές συγκοινωνίες, καθώς στην ιδιωτική πρωτοβουλία θα «περάσει» η συντήρηση του τροχαίου υλικού στα μέσα σταθερής τροχιάς.
Ήδη έχουν ξεκινήσει οι ενέργειες προκειμένου η Rosco, η εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, η οποία θα ιδιωτικοποιηθεί πριν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να αναλάβει και τη συντήρηση του τραμ, του μετρό και του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου.
Πιο ελκυστική 
Η απόφαση να αναλάβει η Rosco τη συντήρηση των μέσων σταθερής τροχιάς ελήφθη από την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, το οποίο στοχεύει στην ενίσχυση του έργου της εταιρείας του ΟΣΕ για τη συντήρηση τροχαίου υλικού, προκειμένου η εταιρεία να γίνει πιο ελκυστική στους επίδοξους αγοραστές.
Η ενοποίηση του κλάδου συντήρησης του ΟΣΕ και της εταιρείας «Σταθερές Συγκοινωνίες» θα πρέπει να ολοκληρωθεί σύντομα με την ίδρυση μιας νέας εταιρείας, η οποία θα ιδιωτικοποιηθεί πλήρως.
Μάλιστα ο χρόνος πιέζει, καθώς η ολοκλήρωση της συγχώνευσης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί πριν το υπουργείο Ανάπτυξης πάρει το «πράσινο φως» από την Ε.Ε. για την ιδιωτικοποίηση της Rosco και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η απόφαση αυτή έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τους εργαζομένους τόσο στον ΟΣΕ όσο και των μέσων σταθερής τροχιάς, οι όποιοι υποστηρίζουν ότι αν, τελικά, υλοποιηθεί η συγχώνευση των εταιρειών και η ιδιωτικοποίησή της, ο νέος ιδιοκτήτης θα ελέγχει τη συντήρηση του συνόλου των μέσων σταθερής τροχιάς. Θεωρούν ότι με την κίνηση αυτή ανοίγει «παράθυρο» για την είσοδο ιδιωτών και στην εκτέλεση του επιβατικού έργου των αστικών συγκοινωνιών.
Κάνουν λόγο για σημαντικές μειώσεις στο προσωπικό της συντήρησης μετά την πώληση της Rosco. Σήμερα, στην τεχνική βάση του ΟΣΕ και στις δυο συσχετιζόμενες διευθύνσεις (Εργοστασίων ? Μηχανοστασίων) απασχολούνται περίπου 900 άτομα. Από αυτά, περίπου 400 άτομα θα μετακινηθούν στη Rosco και -εφόσον απορροφηθούν οι αντίστοιχες μονάδες της «ΣΤΑ.ΣΥ.»- εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν 200 άτομα από το μετρό, το τραμ και τον ΗΣΑΠ.
«Θα επιδιώξουμε το βέλτιστο μέγεθος και μια λειτουργική δομή της Rosco, εξετάζοντας πιθανές συνέργειες, προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση, κατά τα πρότυπα άλλων χωρών» είχε προαναγγείλει ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών Κ. Χατζηδάκης.
Στελέχη του υπουργείου αναφέρουν ότι η απόσχιση της τεχνικής βάσης από τον ΟΣΕ και η σύσταση μιας νέας εταιρείας, η οποία θα ιδιωτικοποιηθεί πρώτα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είναι το επόμενο βήμα.
Διαπραγμάτευση 
Την ίδια στιγμή συνεχίζεται η διαπραγμάτευση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις κρατικές ενισχύσεις προς τον ΟΣΕ που, σύμφωνα με την Ε.Ε., θα πρέπει να επιστραφούν στο κράτος. Εφόσον βρεθεί κοινός τόπος στο θέμα αυτό, στη συνέχεια θα αναλάβει το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων για να προχωρήσει τη διαδικασία της αποκρατικοποίησης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε αποστείλει στην ελληνική κυβέρνηση τον Δεκέμβριο του 2011 «πρόσκληση υποβολής παρατηρήσεων», ζητώντας διευκρινίσεις για το σχέδιο εξυγίανσης των ελληνικών σιδηροδρόμων να περιλαμβάνει κρατικές ενισχύσεις, ενώ έχει ήδη ενεργοποιήσει τη διαδικασία έρευνας. Η Ελλάδα έχει ζητήσει από την Κομισιόν -μεταξύ άλλων- τη διαγραφή χρεών ύψους 714 εκατ. ευρώ του ΟΣΕ, τα οποία συσσωρεύτηκαν από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τέλη χρήσης υποδομής και προμήθειας, καθώς και τη συντήρηση τροχαίου υλικού μεταξύ 2007-2010 και, κυρίως, τη μεταβίβαση πέντε σημαντικών ακινήτων, συνολικής αξίας 110 εκατ. ευρώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου