Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 11 Οκτωβρίου 2012

«Φωτιά» της ΕΕ στη σύμβαση ΟΛΠ-Cosco, αλλά και στις ιδιωτικοποιήσεις λιμένων

Αρχίζει και αποκαλύπτεται η χαριστική σύμβαση της υποτιθέμενης πετυχημένης ιδιωτικοποίησης που τελικά ήταν ένα ακόμα ξεπούλημα ! Διαβάστε για να διαπιστώσετε τα πλεονεκτήματα των ιδιωτικοποιήσεων αυτού του είδους για τους <<επενδυτές>>!
Η Κομισιόν ξεκίνησε και επισήμως έρευνα για τα φορολογικά πλεονεκτήματα που δίνονται με τη συγκεκριμένη σύμβαση παραχώρησης, τα οποία, κατά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, συνιστούν κρατική στήριξη. 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε την ελληνική κυβέρνηση να απαντήσει σε διάστημα ενός μήνα,ώστε να λάβει οριστικές αποφάσεις.
Σύμφωνα με το επίσημο έγγραφο, η Επιτροπή αξιολόγησε τα ακόλουθα πλεονεκτήματα:
- Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος επί δεδουλευμένων τόκων. 
- Ευνοϊκές διατάξεις όσον αφορά την επιστροφή του πιστωθέντος ΦΠΑ. 
- Μεταφορά ζημιών εις νέον χωρίς χρονικό περιορισμό.
- Επιλογή μεταξύ τριών μεθόδων απόσβεσης.
- Απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος εταιρειών για αγαθά, έργα και υπηρεσίες που παρέχονται στην PCT (Cosco) εκτός Ελλάδος από εταιρείες ή κοινοπραξίες εκτός Ελλάδος, σε περίπτωση διμερούς φορολογικής συμφωνίας.
- Απαλλαγή από τέλη χαρτοσήμου επί συμφωνιών δανειοδότησης, καθώς και οποιασδήποτε συμπληρωματικής συμφωνίας για τη χρηματοδότηση του επενδυτικού σχεδίου.
- Απαλλαγή από φόρους, τέλη χαρτοσήμου, συνεισφορές και τυχόν δικαιώματα υπέρ του Δημοσίου ή τρίτων για τις συμβάσεις μεταξύ δανειστών των δανειακών συμβάσεων, βάσει των οποίων μεταβιβάζονται οι υποχρεώσεις και τα δικαιώματα που απορρέουν από αυτές.
- Απαλλαγή από τα τέλη χαρτοσήμου για κάθε οικονομική αντιστάθμιση που καταβάλλεται από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) στην PCT, στο πλαίσιο της σύμβασης παραχώρησης.
- Προστασία που προβλέπεται στο νομοθετικό διάταγμα 2687/53 για την επένδυση της σύμβασης παραχώρησης και απαλλαγή από τους κανόνες αναγκαστικής απαλλοτρίωσης σε περίπτωση οφειλών προς το Δημόσιο.

Έντονο σκεπτικισμό, τόσο στην κυβέρνηση, όσο και στην Cosco προκάλεσε η επιμονή της ΕΕ να ανοίξει εκ νέου το φάκελο της σύμβασης παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ στην κινεζική εταιρεία.
Όπως σημειώνουν στελέχη του υπουργείου Ναυτιλίας, «αυτό γίνεται τη χειρότερη περίοδο, καθώς η Cosco και ο ΟΛΠ βρίσκονται σε ανοδική πορεία, αλλά και επειδή η Ελλάδα έχει εξαγγείλει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, στο οποίο περιλαμβάνονται ο ΟΛΠ, ο ΟΛΘ, αλλά και άλλα λιμάνια».
Τη δυσαρέσκεια της ελληνικής πλευράς αναμένεται να μεταφέρει στις Βρυξέλλες ο υπουργός Ναυτιλίας Κωστής Μουσουρούλης, ενώ χθες – κατά τραγική σύμπτωση – συναντήθηκε με τον αντιπρόεδρο της Επιτροπής Χ. Αλμούνια, ο οποίος χειρίζεται τα θέματα των κρατικών ενισχύσεων και του ανταγωνισμού, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Cosco Pacific, το 2011 η εμπορευματική κίνηση στον «Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιώς» κατέγραψε σημαντική άνοδο της τάξης του 73,5%, φθάνοντας τα 1.188.100 εμπορευματοκιβώτια, έναντι 684.900 εμπορευματοκιβωτίων (teu) το 2010.
Η Cosco, στην προσπάθειά της να αυξήσει τη ροή φορτίων, ενέταξε στη λίστα των πελατών του ΣΕΜΠΟ ασιατικές εταιρείες μεγάλου διαμετρήματος, όπως η K-Line, η YML και η Hanjin, με τις οποίες συνεργάζεται, ενώ προχώρησε σε συμφωνίες και με άλλες εταιρείες-κολοσσούς διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, όπως η Evergreen, η Maersk κ.ά., προκειμένου να στρέψουν φορτία τους προς το λιμάνι του Πειραιά.
απο metaforespress.gr - Φώτης Φωτεινός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου