Αρχές Φεβρουαρίου αναμένεται να παραδοθεί, εκτός απροόπτου, η γραμμή σύνδεσης του λιμένα Ικονίου με το Θριάσιο. Πρόκειται για ένα δύσκολο έργο, κόστους 143 εκατ. ευρώ, το οποίο παρουσίασε χρονοβόρες καθυστερήσεις.
Η ολοκλήρωσή του χαρακτηρίζεται καίριας σημασίας για την επιτυχή συμφωνία της TΡΑΙΝΟΣΕ με την Cosco και την HP για τη δρομολόγηση 2 τρένων την εβδομάδα της αμερικανικής εταιρείας, με την προοπτική να γίνουν 5.
Τα χαρακτηριστικά του έργου. Η γραμμή μόνο για εμπορευματικά τρένα
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή νέας μονής σιδηροδρομικής γραμμής κανονικού εύρους, η αρχή της οποίας βρίσκεται στα δυτικά όρια του λιμένα Ν. Ικονίου, εντός της ζώνης ιδιοκτησίας του ΟΛΠ, στη θέση του προβλεπόμενου επιλιμένιου Σιδηροδρομικού Σταθμού (περιοχή Περάματος) και το πέρας της συνδέεται με το νέο σιδηροδρομικό άξονα Αθηνών-Κορίνθου, ο οποίος στη συνέχεια διέρχεται από την περιοχή του Θριασίου Πεδίου.
Η γραμμή θα χρησιμοποιείται μόνο από εμπορευματικά τρένα και θα συνδέει το λιμένα του Ν. Ικονίου με το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο στο συγκρότημα Θριασίου Πεδίου, όπου θα συγκεντρώνονται οι σιδηροδρομικές και εμπορευματικές δραστηριότητες.
Μέσω της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τον εμπορευματικό λιμένα Πειραιά στο Νέο Ικόνιο, θα είναι δυνατόν προϊόντα που, κατά πολύ υψηλά ποσοστά, εισάγονται στην Ελλάδα δια θαλάσσης, μέσω του λιμένα, να προωθούνται στους τελικούς προορισμούς ανά τη χώρα με τρένο – ή αντίστροφα, ελληνικά προϊόντα να διοχετεύονται με τρένο στο λιμένα Πειραιά προς εξαγωγή ή και προς προώθηση στα νησιά του Αιγαίου, συμβάλλοντας έτσι στην ανάπτυξη τωνσυνδυασμένων εμπορευματικών μεταφορών.
Μακροπρόθεσμα, λαμβανομένων υπ’ όψη των τάσεων δραστικής αύξησης των μεγεθών των πλοίων που μεταφέρουν Ε/Κ και αυτοκίνητα από την Άπω Ανατολή – αύξηση μεγεθών που συνοδεύεται από τάση συγκέντρωσης των κόμβων διανομής σε λίγους μόνο λιμένες σε όλη τη Μεσόγειο – η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Πειραιά (που παρέχει τα εχέγγυα για να διαδραματίσει το ρόλο τέτοιου κόμβου διανομής) μπορεί να επεκταθεί και πέραν των βορείων συνόρων της χώρας.
Με το ανωτέρω έργο, θα επιτευχθεί σημαντική αύξηση του μεταφορικού έργου του σιδηροδρόμου (με αντιστροφή των αρνητικών τάσεων των τελευταίων ετών), σε μεγάλο βαθμό προερχόμενη από εκτροπή αντίστοιχης κυκλοφορίας από τα οδικά οχήματα, με όλα τα πλεονεκτήματα που αυτό συνεπάγεται ως προς την κατανάλωση ενέργειας, την περιβαλλοντική διαχείριση, τα ατυχήματα στο τομέα των μεταφορών κλπ.
Φώτης Φωτεινός - metaforespress.gr
Ωραίο άρθρο. Συγχαρητήρια!
ΑπάντησηΔιαγραφή