Εδώ και 3 χρόνια, το ελληνικό Δημόσιο προσπαθεί να «απαλλαγεί» από τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και δεν μπορεί. Τι έκανε; Εντέχνως, προχώρησε στον τεμαχισμό του ομίλου ΟΣΕ και επιλεκτικά προχωρεί σε ξεχωριστούς διαγωνισμούς για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (εταιρεία εκμετάλλευσης του δικτύου) και της τεχνικής βάσης του οργανισμού.
Ξάφνου μετά τη διάσπαση του ομίλου ΟΣΕ, χρόνιοι προμηθευτές, όπως η γαλλική Alstom και η γερμανική Siemens εμφανίστηκαν
πρόθυμες να συλλέξουν στοιχεία για την ιδιωτικοποίηση της επισκευαστικής βάσης του οργανισμού.
Πριν από λίγες ημέρες, αντιπροσωπεία της γαλλικής εταιρείας, πέρασε την πόρτα του υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών. Στελέχη της Alstom, που ταξίδεψαν από τη Γαλλία,συναντήθηκαν με τον υπουργό Υποδομών Κωστή Χατζηδάκη, ζητώντας περισσότερες πληροφορίες για την αποκρατικοποίηση της τεχνικής βάσης του ΟΣΕ.
Πέρα από την Alstom, αρχικό ενδιαφέρον επέδειξε και η γερμανική Siemens. Ωστόσο, η πρόταση των Γερμανών συσχετίζεται με τις διαπραγματεύσεις συμβιβασμού με το ελληνικό Δημόσιο, μέσω του συμψηφισμού ισόποσων απαιτήσεων και τη χρηματοδότηση φορέων και δραστηριοτήτων του Δημοσίου.
«Προίκα» στους ιδιώτες η συντήρηση ΟΣΕ – Μετρό – ΗΣΑΠ – Τραμ
Το πρώτο βήμα για την ιδιωτικοποίηση της τεχνικής βάσης έγινε με τη δημοσιοποίηση του σχετικού ΦΕΚ, στο οποίο περιγράφεται η ίδρυση της νέας εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού που ανήκει στο ελληνικό Δημόσιο (ο διαγωνισμός για την αποκρατικοποίηση της εταιρείας τοποθετείται στα τέλη α’ εξαμήνου του 2013).
Η εταιρεία φέρει την επωνυμία «Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Ανώνυμη Εταιρεία» (στις διεθνείς συναλλαγές ο διακριτικός τίτλος είναι Rosco).
Σε πρώτη φάση, η εταιρεία θα λάβει το τμήμα συντήρησης βαγονιών του ΟΣΕ, αλλά όπως αναφέρεται στο σχετικό ΦΕΚ «σκοπός της εταιρείας είναι η παροχή υπηρεσιών συντήρησης, επισκευής και ανακατασκευής τροχαίου και λοιπού σιδηροδρομικού υλικού και άλλων μέσων σταθερής τροχιάς».
Τι σημαίνει αυτό; Αν πετύχει το «πείραμα» με την απόσχιση της τεχνικής βάσης του ΟΣΕ, ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την εκμετάλλευση των αντίστοιχων τμημάτων του Μετρό, του ΗΣΑΠ και του Τραμ και συνεπακόλουθα, της απορρόφησής τους από την Rosco.
Γιατί γίνεται αυτό; Μα φυσικά, προκειμένου να διευκολυνθεί η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας, με «προίκα» τα σταθερά εγγυημένα έσοδα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το Μετρό, τον ΗΣΑΠ και το Τραμ. Μόνο από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα ετήσια εγγυημένα έσοδα είναι περί τα 40 εκατ. ευρώ!
Σήμερα, στην τεχνική βάση του ΟΣΕ και στις δυο συσχετιζόμενες διευθύνσεις (Εργοστασίων – Μηχανοστασίων) απασχολούνται περί τα 800 – 900 άτομα. Από αυτά, περίπου 400 - 500 άτομα θα μετακινηθούν στη Rosco και – εφόσον απορροφηθούν οι αντίστοιχες μονάδες της «ΣΤΑ.ΣΥ.» - εκτιμάται ότι θα μεταφερθούν 150 – 200 άτομα από Μετρό, Τραμ και ΗΣΑΠ.
Tην εξέλιξη αυτή «φοβούνται» οι εργαζόμενοι των μέσων σταθερής τροχιάς, όπως φάνηκε και από την πρόσφατη κατάληψη του αμαξοστασίου του Μετρό στα Σεπόλια.
Πηγή: «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία»
Ευχαριστούμε τους συναδέλφους που ψήφισαν ΠΑΣOΚ και ΝΔ στις τελευταίες Εκλογές και δεν κινδυνεύουμε να επιστρέψουμε στη δραχμή. Θα επιστρέψουμε σίγουρα στην ανταλλακτική οικονομία.
ΑπάντησηΔιαγραφή