Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 24 Ιανουαρίου 2013

Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου. Το παρασκήνιο των διαπραγματεύσεων

Τον τρόπο αντιμετώπισης της απεργίας στο Μετρό και στα άλλα μέσα μεταφοράς αναζητεί το Μέγαρο Μαξίμου, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά και τη συμμετοχή του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη.
Του Φώτη Φωτεινού - metaforespress.gr

Το τελεσίγραφο που έχει δώσει η κυβέρνηση στους απεργούς έχει εκπνεύσει. Οι απεργοί είναι συγκεντρωμένοι στο αμαξοστάσιο του Μετρό στα Σεπόλια, έπειτα και από την έντονη χθεσινή φημολογία ότι μπορεί να σημειωθεί επέμβαση της αστυνομίας.
«Δώστε μας παράταση», ζητούν τα συνδικάτα  
Το έσχατο όπλο της απόλυσης και της επίταξης χρησιμοποιεί η κυβέρνηση για να αποτρέψει τη συνέχιση των κινητοποιήσεων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Το γεγονός ότι η υποδιεύθυνση της Ασφάλειας ανέλαβε να χειριστεί τη δικογραφία για τις απεργίες στα μέσα μαζικής μεταφοράς δίνει εκρηκτικό τόνο στη διαμάχη των δυο πλευρών.
Η διοίκηση των Σταθερών Συγκοινωνιών ανέφερε ότι «οι συνδικαλιστικές ηγεσίες πρέπει να σταματήσουν να παγιδεύουν την κοινωνία και τους εργαζόμενους σε ένα αδιέξοδο δρόμο», επισημαίνοντας ότι «τα περιθώρια και η υπομονή εξαντλήθηκαν. Δεν πάει άλλο. Ο νόμος θα εφαρμοστεί». 
Από την πλευρά τους, οι εργαζόμενοι ζήτησαν από τη κυβέρνηση δίμηνη - τρίμηνη παράταση, τονίζοντας ότι οι Συλλογικές Συμβάσεις είναι ακόμη σε ισχύ.
Προτάθηκαν ως νέοι «διαπραγματευτές» οι Γ. Βρούτσης και Μ. Βορίδης
Ενδεικτικό είναι ότι, μέχρι χθες το βράδυ, αναζητούταν η χρυσή φόρμουλα, με μερίδα εργαζομένων να προτείνει ως ενδιάμεσους συνομιλητές τον υπουργό Εργασίας Γιάννη Βρούτση ή τον πρώην υπουργό Μεταφορών Μάκη Βορίδη.
Ωστόσο, η θέση του υπουργείου Μεταφορών ήταν η εξής: «Μπείτε πρώτα στο ενιαίο μισθολόγιο και μετά συζητάμε», κάτι το οποίο απέρριπταν οι εργαζόμενοι, θεωρώντας ότι οι διαπραγματεύσεις πρέπει να γίνουν χωρίς προαπαιτούμενα.   
Το τελευταίο διάστημα, τόσο το υπουργείο Μεταφορών, όσο και οι διοικήσεις των Σταθερών Συγκοινωνιών (Μετρό – Τραμ – ΗΣΑΠ) Νίκος Παπαθανάσης και Οδικών Συγκοινωνιών (ΕΘΕΛ – ΗΛΠΑΠ) Γιάννης Οικονόμου επισήμαιναν ότι «το υπουργείο Οικονομικών είναι αυτό που εμμένει στην ένταξη στο ενιαίο μισθολόγιο, εμείς ότι ήταν να κάνουμε, το κάναμε».
Η θέση τους αυτή ενισχύεται και από τις τοποθετήσεις στελεχών του υπουργείου Οικονομικών, οι οποίοι ξεκαθάρισαν ότι «εάν εξαιρεθούν οι συγκοινωνίες, τότε θα ανοίξει η όρεξη κι άλλων εργαζομένων. Ήδη, έχουμε δεχθεί παρόμοια αιτήματα».     
«Σε οποιαδήποτε επίταξη ή απόλυση, λουκέτο στις συγκοινωνίες»
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος των εργαζομένων στον ΗΣΑΠ, Βασίλης Σταθούσης έκανε λόγο για απειλές της κυβέρνησης ενάντια στους απεργούς, τονίζοντας ότι επιχειρεί να καταργήσει τις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και τις ελεύθερες διαπραγματεύσεις.
Ο πρόεδρος του ΣΕΛΜΑ (Σωματείο Λειτουργίας στο Μετρό), Αντώνης Σταματόπουλοςδήλωσε ότι «έχουμε υποστεί μείωση προσωπικού από μετατάξεις και απολύσεις, μας έχουν εξαθλιώσει οικονομικά και εργασιακά, τώρα μας απειλούν και με απολύσεις».
Αντίστοιχα, ο πρόεδρος των εργαζομένων του συνδικάτου εργαζομένων ΟΑΣΑ Λεωνίδας Σκούλος επισήμανε ότι «σε οποιαδήποτε επίταξη ή απόλυση, αυτομάτως θα κλείσουν τα αμαξοστάσια και δεν θα κυκλοφορήσει κανένα λεωφορείο».
Τέλος, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Θανάσης Λεβέντηςανέφερε ότι «εάν ποινικοποιηθεί η συνδικαλιστική δράση, τότε ακαριαία θα παύσει η κυκλοφορία των τρένων, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι «εμείς δεν ζητάμε εξαίρεση από το ενιαίο μισθολόγιο, αλλά διατήρηση των Συλλογικών Συμβάσεων».
Το πρόγραμμα των κινητοποιήσεων
Οι εργαζόμενοι, οι οποίοι εμμένουν στις κινητοποιήσεις, έχουν προαναγγείλει τις εξής απεργίες και στάσεις εργασίας:
Το Μετρό θα μείνει ακινητοποιημένο για όγδοη συνεχή ημέρα, ενώ στάσεις εργασίας θα πραγματοποιήσουν οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ και το Τραμ από τις 12:00 - 16:00, ενώ τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ δεν θα κυκλοφορούν από τις 11:00 έως τις 17:00.
Επίσης, την Τρίτη 29 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί στάση εργασίας σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς (η ώρα δεν έχει γνωστοποιηθεί ακόμη), ενώ την Πέμπτη 31 Ιανουαρίου θα πραγματοποιηθεί εικοσιτετράωρη απεργία σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Σύσσωμες οι προηγούμενες κινητοποιήσεις κρίθηκαν παράνομες, αλλά κάθε φορά οι εργαζόμενοι προβάλλουν ξεχωριστά αιτήματα για νομικούς λόγους. Μέχρι χθες το βράδυ, η διοίκηση των «Σταθερών Συγκοινωνιών» είχε λάβει στα χέρια της το εξώδικο της στάσης εργασίας του ΗΣΑΠ και του Τραμ, αλλά όχι του ΣΕΛΜΑ (Μετρό). 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου