Συναδέλφισσες-συνάδελφοι,
πριν λίγες ημέρες «γιορτάσαμε» τον ερχομό του 2013, ενός ακόμη πιο δύσκολου χρόνου από τους προηγούμενους, με το ξεπούλημα και την εξαθλίωση σε πρώτη θέση στους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Ο νέος χρόνος, σύμφωνα και με πρόσφατες εξαγγελίες του κ. Σαμαρά, φέρνει τη
δημιουργία της νέας εταιρείας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, την απόσχιση (μαζί με 620 σιδηροδρομικούς) και την ιδιωτικοποίηση της, τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Οι σιδηροδρομικοί εντάσσονται στο ενιαίο μισθολόγιο με αποτέλεσμα να μειωθούν και άλλο οι μισθοί τους, ενώ με τη μεθόδευση των «διαθεσιμοτήτων» θα αρχίσουν οι απολύσεις των «ανεπιθύμητων». Σε όλο αυτό το διάστημα, τα συνδικαλιστικά όργανα των σιδηροδρομικών, με ευθύνη των ηγεσιών της ΠΑΣΚ και της ΔΑΚΕ ουσιαστικά διευκόλυναν την εφαρμογή αυτών των πολιτικών. Όσες προσπάθειες έγιναν ώστε να οργανωθεί η αντίσταση των σιδηροδρομικών αντιμετώπισαν τη λυσσαλέα και συκοφαντική αντίδραση τους. Όπλο τους η κατοχή της πλειοψηφίας τόσο στην ΠΟΣ όσο και στα σωματεία. Τα σωματεία ουσιαστικά αδρανοποιήθηκαν και χρησιμοποιούνται μόνο ως εκλογικοί μηχανισμοί. Σωματεία που τόσα χρόνια δεν έβγαλαν ούτε μία ανακοίνωση, ενεργοποιούνται λίγες ημέρες πριν τις εκλογές τους ώστε να προετοιμάσουν την επόμενη μέρα.
δημιουργία της νέας εταιρείας για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, την απόσχιση (μαζί με 620 σιδηροδρομικούς) και την ιδιωτικοποίηση της, τη σταδιακή ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το ξεπούλημα της ακίνητης περιουσίας του ΟΣΕ. Οι σιδηροδρομικοί εντάσσονται στο ενιαίο μισθολόγιο με αποτέλεσμα να μειωθούν και άλλο οι μισθοί τους, ενώ με τη μεθόδευση των «διαθεσιμοτήτων» θα αρχίσουν οι απολύσεις των «ανεπιθύμητων». Σε όλο αυτό το διάστημα, τα συνδικαλιστικά όργανα των σιδηροδρομικών, με ευθύνη των ηγεσιών της ΠΑΣΚ και της ΔΑΚΕ ουσιαστικά διευκόλυναν την εφαρμογή αυτών των πολιτικών. Όσες προσπάθειες έγιναν ώστε να οργανωθεί η αντίσταση των σιδηροδρομικών αντιμετώπισαν τη λυσσαλέα και συκοφαντική αντίδραση τους. Όπλο τους η κατοχή της πλειοψηφίας τόσο στην ΠΟΣ όσο και στα σωματεία. Τα σωματεία ουσιαστικά αδρανοποιήθηκαν και χρησιμοποιούνται μόνο ως εκλογικοί μηχανισμοί. Σωματεία που τόσα χρόνια δεν έβγαλαν ούτε μία ανακοίνωση, ενεργοποιούνται λίγες ημέρες πριν τις εκλογές τους ώστε να προετοιμάσουν την επόμενη μέρα.
ΚΑΘΗΚΟΝ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΟΥΜΕ
Το 2013 είναι και χρόνος εκλογών. Με την πραγματοποίηση εκλογών στα 3 μεγάλα σωματεία (ΣΣΒΕ, ΣΣΛ και ΣΣΠ) ολοκληρώνεται ακόμη ένας κύκλος πριν το επόμενο Συνέδριο της ΠΟΣ. Δεν πρέπει να τους δοθεί η δυνατότητα για ακόμη μία θητεία. Στις εκλογές του 2010 στο Σύνδεσμο Σιδηροδρομικών ΛΑΡΙΣΑΪΚΟ, η ηγεσία της ΠΑΣΚ είχε κυκλοφορήσει μια κατάπτυστη και εκβιαστική αφίσα προκειμένου να υποκλέψει την ψήφο των σιδηροδρομικών. Το αποτέλεσμα των εκλογών αυτών και οι διπλοψηφίες και οι παράνομες ψήφοι σε μια σειρά σωματεία, της έδωσαν την αυτοδυναμία στην ΠΟΣ. Το πώς αξιοποίησαν αυτήν την ψήφο, είναι γνωστό σε όλους.
Η αφίσα
υποσχόταν ότι η ΠΑΣΚ θα προστάτευε τους σιδηροδρομικούς από τη βροχή των αντιλαϊκών
μέτρων. Αντί γι αυτό και αντί να οργανώσει αγώνες αντίστασης και αποτροπής των
μέτρων, η ηγεσία της ΠΑΣΚ εδώ και μήνες ασχολείται με μετακινήσεις στελεχών της
σε νέες θέσεις, ώστε να κατοχυρώσουν καλύτερα το ρόλο τους. Σε κάθε θέση πλέον,
βρίσκεις και κάποιο συνδικαλιστικό η μη στέλεχος της ΠΑΣΚ. Όσοι δεν μπόρεσαν να
βολευτούν, πηδούν σαν ποντίκια από το καράβι που βουλιάζει. Τραγικό και
αξιοθρήνητο παράδειγμα, δείγμα της αναξιοπιστίας τους, η παραίτηση του τεχνίτη
Προέδρου του ΛΑΡΙΣΑΪΚΟΥ όχι μόνο από τη θέση του Προέδρου αλλά και από το
Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου.
Δε θα
τους επιτρέψουμε να μεταδώσουν τη σήψη τους σε όλους τους σιδηροδρομικούς.
Nα μετατρέψουμε το σωματείο σε συνδικάτο όπου οι συνελεύσεις των εργαζομένων θα παίζουν τον πρώτο ρόλο και οι αποφάσεις θα παίρνονται από τους σιδηροδρομικούς και όχι από γραφειοκρατικούς μηχανισμούς. Να κάνουμε το σωματείο ταξικό, αγωνιστικό, διεκδικητικό, μέσο ανατροπής των αντιλαϊκών πολιτικών. Μέσο συσπείρωσης όλων των σιδηροδρομικών.
ΕΚΛΟΓΕΣ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου