Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 15 Ιανουαρίου 2013

Στον «αέρα» η συμφωνία ΤΡΑΙΝΟΣΕ-Cosco-Hp ;

Για αυτό ο κ. Ζηλιασκόπουλος βρίσκεται στις ΗΠΑ αυτές τις μέρες ;;;;
Πέρα από τις καθυστερήσεις ( έξι τουλάχιστον μήνες θέλει για να λειτουργήσει η σιδηροδρομική γραμμή Ικονίου – Θριάσιου, που υποτίθεται θα λειτουργούσε από τις αρχές του 2013), είναι και ο ανταγωνισμός που απειλεί με ακύρωση το πολυδιαφημισμένο mega project της συμφωνίας ΤΡΑΙΝΟΣΕ - COSCO - Ηellwett Ρackard.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση και προσωπικά ο ίδιος ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς είχαν
υποδεχθεί με ενθουσιασμό την συγκεκριμένη κατ’ αρχήν συμφωνία, που δεν ήταν πάντως τίποτε άλλο από ένα Μνημόνιο, χωρίς δεσμευτικούς όρους, σχετικά με την μεταφορά μέσω του λιμανιού του Πειραιά και προώθηση μέσω των γραμμών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ του υπολογιστικού εξοπλισμού που κατασκευάζει στην Ασία η ΗΡ στην αγορά της Ευρώπης. Η συμφωνία εκείνη μόλις προ δύο μηνών είχε μάλιστα εμφανιστεί ως επιχειρηματικός άθλος που θα οδηγούσε σε αύξηση της κίνησης στο λιμάνι έως και 50% - το Portnet.gr είχε επισημάνει με άρθρο του ότι μόνο 10 με 15 χιλιάδες TEU’s στο σύνολο των 2 εκατομμυρίων αντίστοιχων κοντέινερ θα πρόσθετε, όχι αμελητέα ποσότητα, αλλά όχι και για θριαμβολογίες.
Πληροφορίες από την αγορά τώρα κάνουν λόγο για πιθανότητα ακύρωσης ή τροποποίησης επί τα χείρω της συμφωνίας (του ενδιαφέροντος) από την πλευρά της ΗΡ, καθώς πιέζεται από αντίστοιχες κινήσεις του ανταγωνισμού.
Στα προβλήματα που υπάρχουν με τις καθυστερήσεις του ελληνικού δημοσίου ( όπως αναφέρθηκε η επίστρωση των γραμμών απαιτεί τουλάχιστον 6 μήνες), έρχεται να προστεθεί και ο ανταγωνισμός. Ήδη λιμάνια της Τουρκίας με απ’ ευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με την Βουλγαρία προβάλλουν ως δελεαστική εναλλακτική λύση για τους μεγάλους διακινητές φορτίων από την Ανατολή, καθώς η προώθηση τους πλέον στις αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης γίνεται πολύ απλούστερη. Συγκεκριμένα ένα από τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα είναι και η μεγαλύτερη αξιοπιστία που διαθέτουν όσον αφορά το χερσαίο σιδηροδρομικό τμήμα της μεταφοράς.
Η συγκεκριμένη «απειλή» από την Τουρκία μάλιστα δεν αφορά μόνο την πολυδιαφημισμένη συμφωνία, που πλέον βρίσκεται στον αέρα, αλλά και άλλες για τις οποίες είχαν γίνει προκαταρτικές συζητήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου