Με στόχο την απελευθέρωση των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών μεταφορών ο αντιπρόεδρος της ΕΕ, Sim Kallas παρουσίασε την περασμένη εβδομάδα δέσμη μέτρων που έχει ήδη προκαλέσει ποικίλες αντιδράσεις.
Επίκεντρο της «προβλήματος» είναι η πρότασή του για θεσμικό διαχωρισμό των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων από τους διαχειριστές υποδομής το 2019.
«Οι δύο λειτουργίες διαχείρισης υποδομών και διοίκησης θα πρέπει να διαχωριστούν» ανέφερε ο Kallas.
Κερδισμένες, αν τελικά περάσει η δέσμη μέτρων, θα είναι οι ανεξάρτητες επιχειρήσεις που θα αναδειχθούν σε βασικούς «παίκτες» στον κλάδο των μεταφορών.
«Ειδικά για τους διαχειριστές των υποδομών, τους ανεξάρτητους, είναι ένα σημαντικό βήμα μπροστά γιατί μας δίνεται μία ώθηση. Θα αναλαμβάνουμε περισσότερα έργα, περισσότερες ευθύνες και φυσικά θα αποκτήσουμε τα χαρακτηριστικά που χρειαζόμαστε για τις επιχειρήσεις μας» ανέφερε η Μόνικα Χέιμιγκ, εκτελεστική διευθύντρια των ευρωπαϊκών εταιρειών υποδομών.
Οι σιδηροδρομικές μεταφορές παραμένουν κλειστές σε πολλά κράτη- μέλη της ΕΕ. Όχι όμως και στο Βέλγιο.
«Ο διαχωρισμός έχει γίνει στη χώρα μας από το 2005 και είδαμε ότι η ποιότητα των υπηρεσιών έπεσε από τότε. Υπάρχουν σοβαρά προβλήματα σε επίπεδο επικοινωνίας, ανάληψης ευθύνης, λήψης αποφάσεων και τελικά χάνεται πολύτιμος χρόνος εις βάρος των επιβατών», δήλωσε ο Τζιάνι Ταμπόνε, πρόεδρος των χρηστών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς στο Βέλγιο.
Μόνον η Σουηδία και η Μεγάλη Βρετανία έχουν απελευθερώσει πλήρως τις σιδηροδρομικές τους αγορές, ενώ οι αγορές της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Τσεχίας και της Ολλανδία το άνοιγμα της αγοράς τους βρίσκεται σε «εμβρυακό» στάδιο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου