Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 7 Φεβρουαρίου 2013

Το παρασκήνιο των τοποθετήσεων στον όμιλο του ΟΣΕ. To προφίλ των "εκλεκτών"


Των Αργύρη Δεμερτζή – Φώτη Φωτεινού, εφημερίδα «Ελευθεροτυπία»
Έντονο άρωμα μακρόχρονης κρατικής και κομματικής διαδρομής έχουν οι διορισμοί των διοικήσεων του ομίλου ΟΣΕ και των θυγατρικών του που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.

Οι νέοι πρόεδροι και διευθύνοντες σύμβουλοι των σιδηροδρομικών εταιρειών προέρχονται από τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, ως αποτέλεσμα διακομματικής συμφωνίας, που παραπέμπει σε «πολυθρόνα για δύο».
Χαρακτηριστική περίπτωση θεωρείται ο κ. Στέφανος Αγιάσογλου, ο οποίος τοποθετείται στη νέα εταιρεία συντήρησης τροχαίου υλικού (ROSCO), η οποία θεωρείται το «φιλέτο» της ιδιωτικοποίησης του κλάδου, καθώς έχει  αντικείμενο τη συντήρηση του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ και δυνητικά των άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς.
Ο κ. Αγιάσογλου είναι πρόσωπο του στενού κύκλου εμπιστοσύνης του πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά, τον οποίο ακολουθεί πάνω από δεκαπέντε χρόνια, ενώ είχε διατελέσει στέλεχος της Πολιτικής Άνοιξης. Οι σχέσεις του με τον πρωθυπουργό επεκτείνονται και σε οικογενειακό επίπεδο.
Η σύζυγός του, τουλάχιστον μέχρι πρότινος, ήταν μεταξύ των καθημερινών συνεργατών του κ. Σαμαρά, στη γραμματεία του πρωθυπουργού.
Ο κ. Αγιάσογλου, που είχε διατελέσει στο παρελθόν διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Σχολικών Κτηρίων και υποψήφιος βουλευτής Περιφέρειας Αττικής, αναφέρεται στο βιογραφικό του ως «απόφοιτος Οικονομικών Επιστημών».
Ο κ. Αγιάσογλου αρχικά είχε ακουστεί ότι θα ελάμβανε την θέση του Θ. Ζηλιασκόπουλου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι το οποίο δεν έγινε.  
Κώστας Σπηλιόπουλος: Από το υπουργείο Αμύνης στην ΕΡΓΟΣΕ  
Πιο χτυπητή απ' όλες θεωρείται η περίπτωση του πρώην βουλευτή Αχαΐας του ΠΑΣΟΚ Κώστα Σπηλιόπουλου, ο οποίος αναλαμβάνει το τιμόνι της ΕΡΓΟΣΕ. Στην εταιρεία βρίσκεται σε εξέλιξημεγάλο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων και αναθέσεων, ιδίως προς την Πάτρα.
Ο νέος διευθύνων σύμβουλος ήταν υφυπουργός Εθνικής Άμυνας από τον Ιούνιο του 2011 έως τον Μάιο του 2012, δηλαδή επί υπουργίας Ευάγγελου Βενιζέλου στο Άμυνας, με τον οποίο έχει εμπεδώσει σχέση φιλίας και θεωρείται άνθρωπος της εμπιστοσύνης του.
Ο κ. Σπηλιόπουλος ακουγόταν εδώ και μήνες ότι θα αναλάβει την ΕΡΓΟΣΕ. Έχει κάνει και ο ίδιος αρκετές ερωτήσεις στη Βουλή για την πορεία των έργων και ξέρει τι γίνεται ειδικά στα έργα από τη Κόρινθο ως τη Πάτρα.
Από την άλλη πλευρά, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος και ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Θεοφανόπουλος, διατηρούνται στις θέσεις τους.
Οι δυο τους τοποθετήθηκαν, όταν υπουργός Μεταφορών ήταν ο Δημήτρης Ρέππας. Θεωρούνται και οι δύο, ιδίως ο δεύτερος, με ισχυρή πρόσβαση στο περιβάλλον του προέδρου του ΠΑΣΟΚ, Ε. Βενιζέλου.
Ο κ. Θεοφανόπουλος κράτησε χαμηλούς τόνους στη μέχρι τώρα διαδρομή του, ενώ ο κ. Ζηλιασκόπουλος θεωρείται πετυχημένος, καθώς πιστώνεται ορισμένα από τα θετικά του μετασχηματισμού που επιτεύχθηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Για την παραμονή του κ. Ζηλιασκόπουλου συνηγόρησε και ο υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης.  
Νέο πρόσωπο στη ΓΑΙΑΟΣΕ, απόφοιτος Ινστιτούτου Ρουμανίας  
Νέο πρόσωπο στο παζλ των διοικητών προβάλλει ο Αθανάσιος Σχίζας, που αναλαμβάνει την ΓΑΙΟΣΕ, την εταιρεία που έχει στο χαρτοφυλάκιό της την ακίνητη περιουσία του ΟΣΕ.  
Στο βιογραφικό του αναφέρεται ότι είναι απόφοιτος του Πολυτεχνικού Ινστιτούτου (IPTVT) τηςΤιμισοάρα Ρουμανίας και ότι ασχολείται με κατασκευές δημοσίων και ιδιωτικών έργων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου