Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Παρασκευή 12 Απριλίου 2013

Τροποποίηση ΦΕΚ για την κυκλοφορία τουριστικών τρένων στην Ελλάδα


Τα δικαιολογητικά, τις τεχνικές προδιαγραφές και τα κριτήρια των περιοχών για την κυκλοφορία τουριστικών τρένων προσδιόρισαν, εκ νέου, τα υπουργεία Μεταφορών και Τουρισμού, με στόχο την ανάπτυξη του τουριστικού σιδηρόδρομου στην Ελλάδα.
Της Βάσως Βεγιάζη απο  metaforespress.gr

Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθυνθούν στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών, ώστε να λάβουν το ειδικό έντυπο αίτηση για τη χορήγηση έγκρισης θέσης κυκλοφορίας τουριστικού τρένου σε ειδική διαδρομή. 
Επιπροσθέτως, οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει να γνωρίζουν ότι:
-Η συνολική οδική διαδρομή τουριστικών τρένων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 16 χλμ. από και μέχρι την αφετηρία (κυκλική διαδρομή).
Κατ’ εξαίρεση, μετά από σύμφωνη γνώμη των Ο.Τ.Α., είναι δυνατόν να εγκρίνεται κυκλική διαδρομή, η οποία δεν θα υπερβαίνει τα 25 χιλιόμετρα, για την πραγματοποίηση ημερήσιων περιηγήσεων προς περιοχές που δεν παρουσιάζουν συγκέντρωση τουριστικών δραστηριοτήτων, διακρίνονται όμως για το ιδιαίτερο ιστορικό, αρχαιολογικό και πολιτιστικό ενδιαφέρον τους.
-Οι στάσεις ξενάγησης καθορίζονται μόνο σε σημεία τουριστικού, αρχαιολογικού ή πολιτιστικού ενδιαφέροντος και κατά τη διάρκεια αυτών, λαμβάνονται όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφάλεια των περιηγητών και της λοιπής κυκλοφορίας.
-Τα τουριστικά τρένα που έχουν ταξινομηθεί και κυκλοφορήσει στην Ελλάδα, μπορούν να επαναταξινομηθούν από το ίδιο ή άλλο πρόσωπο, μέχρι τη συμπλήρωση 27 ετών από το έτος κατασκευής τους.
Αναλυτικές πληροφορίες στο ΦΕΚ που επισυνάπτεται.
Αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, τουριστικές σιδηροδρομικές διαδρομές λειτουργούν σταΚαλάβρυτα, στο Πήλιο και στη διαδρομή Κατάκολο - αρχαία Ολυμπία, όπου επιβιβάζονται κυρίως ταξιδιώτες κρουαζιερόπλοιων.
Ο «Μουτζούρης», το εκδρομικό τρενάκι του Πηλίου, λειτουργεί από το Πάσχα μέχρι τον Οκτώβρη. Κινείται με 20 χλμ. την ώρα και οι υπεύθυνοι αναφέρουν ότι υπάρχει σχετική πληρότητα στα δρομολόγιά του.
Γενικότερα, ο τουριστικός σιδηρόδρομος πρωτοεμφανίστηκε το 1950 στις ΗΠΑ από πρωτοβουλίες φίλων των τρένων που ήθελαν να διασώσουν μη εμπορικές γραμμές. Σήμερα είναι ιδιαίτερα διαδεδομένος στην Ευρώπη.

1 σχόλιο:

  1. Απο μια ανάγνωση, αυτό δεν φαίνεται να έχει σχέση με σιδηρόδρομο, αλλά με τραινάκια που κινούνται στο οδικό δίκτυο, όπως στη Πλάκα ή τη παραλία της Θεσσαλονίκης.

    Ν.Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή