Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2013

Η εμπειρία απο τις δοκιμές του ERTMS (Απο Ν. Γιαλινάκη - μηχανοδηγό ΜΑΙ )


Είχα την χαρά να είμαι ο ένας από τους δύο μηχανοδήγους , ο άλλος συνάδελφος ήταν ο Μητσέας Νίκολαος ,που οδηγήσαμε την Η/Α με το σύστημα ασφαλείας. 
Το σύστημα αυτό είναι από τα πιο προηγμένα συστήματα ασφαλείας στην Ευρώπη και δεν αφήνει κανένα περιθώριο λάθους , είτε αυτό είναι παραβίαση ταχύτητας ,είτε είναι


παραβίαση φωτοσήματος που επιτάσσει στάθμευση ή αλλαγή τροχιάς.Οι Ιταλοί που είναι και υπεύθυνοι για την σωστή και ασφαλή λειτουργία του , είδαν και κατέγραψαν όλες τις δυσλειτουργίες του , που εκτός και από χειρόγραφες σημειώσεις ,καταγράφονταν και ηλεκτρονικά ,και κατευθείαν μέσω δορυφόρου στέλνονταν τα σήματα στα κεντρικά της εταιρείας για περαιτέρω ανάλυση.Για να δουλέψει το συστήμα σωστά απαιτεί πλήρης και σωστή φωτοσήμανση.

Αλλιώς σε σταματάει πλήρως ,πριν το κόκκινο η σβηστό φωτόσημο ,και ύστερα απο ενέργειες του μηχανοδηγού στην οθόνη του ΕRTMS ,με μία σειρά επιβεβαιώσεων ,το τρένο ξεκινάει με Πορεία Εν Όψη ,έως 30 χλμ,μέχρι να φτάσει και να περάσει ένα ανοιχτό φωτόσημο. Μόλις το σύστημα αντιληφθεί οτι πέρασες πράσινο η πορτοκαλί φωτόσημα αναλόγως σου ορίζει και την ταχύτητα που πρέπει να ακολουθήσεις.

Αυτό που παρατήρησα είναι ότι το όριο ανοχής είναι το 1 χλμ παραπάνω.Βεβαίως και εκεί σε προειδοποιεί το σύστημα ότι υπάρχει παραβίαση ταχύτητας.Στα 2 χλμ όμως εάν δεν αντιδράσεις άμεσα με μείωση της ταχύτητας σου , σε σταματάει με ακαριαία πεδη. 

Ύστερα απο ερωτήσεις προς τους Ιταλούς , άλλα και προς του Έλληνες υπευθύνους της ΕΡΓΟΣΕ , ενημερωθήκαμε οτι το σύστημα ERTMS θα τοποθετηθεί σε όλο το τροχαίο υλικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, RAIL-BUS , INTER-CITY AEG ,AA MAN 2000,DESIRO ELECTRIC, ADTRANZ, KAI H/A SIEMENS.

Παντού εκτός από τις MLW. Και εννοείται σε όποια σιδηροδρομική γραμμή περνάει το τρένο .Και μία τελευταία παρατήρηση. 
Έαν ο σιδηρόδρομος  είχε αυτό το σύστημα από πιο νωρίς, οι πιθανότητες θα ήταν μηδαμινές στο να είχε προκληθεί ένα σιδηροδρομικό ατύχημα από τον ανθρώπινο παράγοντα.
Ούτε ζημιές στο τροχαίο υλικό θα είχε  , αλλά και ούτε θα μετρούσε θύματα ο κλάδος της Έλξης  .


Γιαλινάκης Νίκος - Μηχανοδηγός ΜΑΙ 

3 σχόλια:

  1. μπραβο στους συναδελφους ευστοχες οι παρατηρησεις τους.αλλα μεχρι την υλοποιηση εχουμε δρομο απο οτι καταλαβαμε ολοι,μιας και εκρεμμουν τα εργα φωτοσημανσης και ηλεκτροκινησης , καθως και εργα αναβαθμισης του σιδηροδρομικου διχτυου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κάλλιο αργά παρά ποτέ, αλλά έχω ορισμένες απορίες:
    - γιατί να μη μπει το ERTMS και στις MLW; Στα AEG που δεν ξέρουμε αν θα συνεχίσουν να τρέχουν για πολύ καιρό ακόμα θα μπει, γιατί όχι και στις "Καναδέζες", οι οποίες θα δουλεύουν για πολλά ακόμα χρόνια όπως φαίνεται; Ή οι μηχανοδηγοί στα εμπορικά είναι 'παιδιά ενός κατώτερου Θεού' και δεν χρειάζονται εξασφάλιση;

    - Υποθέτω ότι το εγκατεστημένο σύστημα στη γραμμή είναι τόσο παλιό που ίσως χρειαστεί νέα εγκατάσταση;
    Απο όσο θυμάμαι, έχουν προκύψει ένα σωρό αλλαγές και αναβαθμίσεις του ERTMS (Level 1 και Level 2) τα τελευταία χρόνια, και θέλει πολλή προσοχή στο συνδυασμό συστήματος γραμμής και συστήματος στο τροχαίο υλικό.

    Ν.Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκο, δεν υπάρχει ERTMS επίπεδο στην Ελλάδα...
      Όλα είναι στο επίπεδο 1...
      Όταν και όποτε αυτό καταφέρει να λειτουργήσει...

      Διαγραφή