Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Η ομιλία του Χ. Καραδήμα στο συνέδριο της ΠΟΣ

Η  ομιλία του μηχανοδηγού Χάρη Καραδήμα , εκλέγεντα στην Διοίκηση της ΠΟΣ με το Δίκτυο Σιδηροδρομικών , με τις θέσεις του για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ  . Το στέκι της έλξης μόλις βγουν τα πρακτικά θα δημοσιεύσει όλες τις ομιλίες των μηχανοδηγών (αλλά κ άλλες ) στο συνέδριο.
Η τοποθέτηση του συναδέλφου >

Τα τελευταία 3 χρόνια με την επίφαση του   μνημονίου και με την διαρκή στήριξη από όλο το σύστημα της μεταπολίτευσης ( ΜΜΕ – Συνδικάτα – Πολιτικές ηγεσίες ) εφαρμόστηκαν στην χώρά άγριες νεοφιλελεύθερες πολιτικές  καταστρέφοντας την έννοια του κοινωνικού κράτους και ξεπουλώντας 
ότι έχει απομείνει στην κυριότητα του Δημοσίου , αφού το ξεπούλημα είχε ξεκινήσει ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 90. 

Σε αυτήν την λογική του ξεπουλήματος και από τις αρχές της περασμένης δεκαετίας  ξεκίνησε και η πολυδιάσπαση των δραστηριοτήτων του ΟΣΕ , μέσω της ίδρυσης πολλών εταιρειών και την μετατροπή του σε Όμιλο . Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδρύθηκε με σκοπό την παροχή υπηρεσιών εκμετάλευσης ( επιβατικό – εμπορικό έργο ) και φυσικά με τελικό στόχο το ξεπούλημα της.

Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής  και προκειμένου να απαξιωθεί στην συνείδηση του επιβατικού κοινού και των Ελλήνων πολιτών για να ξεπουληθεί ευκολότερα , παρουσίασε υπέρογκα ελλείμματα στα τέλη της  προηγούμενης δεκαετίας ,ελλείμματα που προέρχονταν κυρίως από την κακοδιαχείριση  (ιδιαίτερα στην διαχείριση των εμπορευμάτων ), την έλλειψη σιδηροδρομικής πολιτικής (δρομολόγια χωρίς κανένα στόχο )  και φυσικά την  μη καταβολή των ΥΓΟΣ . 
Η πλειοψηφία του  συνδικαλιστικού κινήματος ποτέ δεν αντελήφθη το τι συνέβαινε , ή απλά έκανε ότι δεν άκουγε και δεν έβλεπε τα όσα απίστευτα συνέβαιναν. 
Επιπλέον με την μη πραγματική - ποτέ – πρόθεση για προσλήψεις , παρά μόνο τους κατ επίφαση αγώνες , αλλά και με το έγκλημα των μετατάξεων , φρόντισε να αποδυναμώσει την κύρια δύναμη αποτροπής  αυτών των πολιτικών , δηλαδή το εργατικό δυναμικό.Σήμερα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ εργάζονται μόλις 800 συνάδελφοι από το σύνολο των 2700 σιδηροδρομικών με τους κλάδους αιχμής να έχουν τεράστιες ελλείψεις .
 Όμως ο σιδηρόδρομος είναι δημόσιο αγαθό , είναι το μέσο που χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο οι ευπαθείς κοινωνικά ομάδες και είναι και το εργαλείο ανάπτυξης σε όλες τις φάσεις της ανθρώπινης ιστορίας . Από την βιομηχανική επανάσταση μέχρι την εποχή της λεγόμενης πράσινης οικονομίας , σε όλες τις χώρες είναι πρωταγωνιστής . 

Και σε όλες τις προηγμένες χώρες ανήκει και στο Δημόσιο .

Είμαστε λοιπόν κάθετα αντίθετοι στην επιχειρούμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , αλλά και στην πολυδιάσπαση του Ομίλου που συνεχίζεται ακόμα και σήμερα .

 Ο λογιστικός διαχωρισμός δεν απαγορεύεται από την ΕΕ και άποψη μας είναι ότι θα πρέπει να ακολουθηθεί αυτό το μοντέλο , που άλλωστε δεν απαγορεύεται από την  Ευρωπαϊκή νομοθεσία, όπως επιβεβαιώθηκε πρόσφατα και με τη νίκη της Γερμανίας που είχε παραπεμφθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο επειδή –όπως και όλα τα μεγάλα ευρωπαϊκά κράτη- διατηρεί ενιαία τη δημόσια εταιρική μορφή των γερμανικών σιδηροδρόμων.

Σε ότι αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τα παραπάνω γίνεται αντιληπτό ότι χρειάζεται να στρέψουμε την ματιά  μας στο πολίτη και να του αποδείξουμε ότι η παραμονή της Εταιρείας σε Δημόσιο Έλεγχο μόνο οφέλη θα μπορούσε να επιφέρει για τον ίδιο .
Δημόσιο Έλεγχο που δεν θα θυμίζει σε τίποτα όμως την κατάσταση που επικρατεί σήμερα . 

Δεν θέλουμε μια ΤΡΑΙΝΟΣΕ που να λειτουργεί  κατ εικόνα και ομοίωση του κομματικού  κράτους της μεταπολίτευσης  , δεν κρατάμε τίποτα από αυτά που κατέστησαν τον σιδηρόδρομο κομπάρσο και ουραγό στην Ελλάδα , απομεινάρι του σάπιου συστήματος της μεταπολίτευσης .

Οι στόχοι μας είναι :

  •  Άμεσα να επαναλειτουργήσουν οι γραμμές που έκλεισαν μετά τον Ν.3891 /201 στο όνομα της δήθεν εξυγίανσης  . Η Πελλοπόνησος πρέπει να επιστρέψει στον σιδηροδρομικό χάρτη . Ο αγώνας είναι πολυεπίπεδος γιατί θα δοθεί και ενάντια στο αυτοκινιστικό λόμπυ που χαράζει την πολιτική στις μεταφορές στην χώρα εδώ και 40 χρόνια . Και πρέπει επιτέλους να ξεκαθαρίσουμε αυτό το θέμα και στις ηγεσίες των πολιτικών κομμάτων που στο βωμό του εκλογικού αποτελέσματος θυσίαζαν διαχρονικά τον σιδηρόδρομο . Να μάθει ο Έλληνας πολίτης  για την στενή σχέση συμφερόντων διαπλοκής μεταξύ  ΚΤΕΛ – Νταλίκας – ΤΑΞΙ με τους Έλληνες πολιτικούς . 

  • Καλύτερη αξιοποίηση όλου του σιδηροδρομικού δικτύου με πύκνωση  των δρομολογίων έτσι ώστε να πετυχαίνεται η καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση σε όσους μετακινούνται καθημερινά , και όσους ταξιδεύουν ακόμη και στις πιο απομακρυσμένες περιοχές . 

  • 4. Φτηνό εισιτήριο για ευπαθείς ομάδες δωρεάν μετακίνηση των ανέργων , τιμολογιακή πολιτική προσαρμοσμένη στην σημερινή πραγματικότητα. ΔΕΝ αποδεχόμαστε καμία αύξηση εισιτήριων. Συνεργασία για το θέμα αυτό με τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς .

  •  Άμεση Επιστροφή όσων μεταταχθέντων  επιθυμούν .Τους έχουμε απόλυτη ανάγκη . Προσλήψεις στους κλάδους αιχμής και ιδιαίτερα στην περιφέρεια .

  •   Καλύτερες συνθήκες εργασίας για όλο το προσωπικό με προτεραιότητα στην υγιενή και ασφάλεια .Συμπεριλαμβάνουμε σε αυτό και όσους δουλεύουν στους εργολάβους . Δεν συμφωνούμε με την πολιτική της παροχής του έργου σε τρίτους αλλά αν θέλουμε να ανατρέψουμε πολιτικές πρέπει οι εργαζόμενοι να είμαστε ενωμένοι . Στεκόμαστε λοιπόν δυνατά  δίπλα σε αυτούς που καθαρίζουν τα τρένα , πουλάνε εισιτήρια , δίπλα σε όσους φυλάνε τους σταθμούς , δίπλα σε όσους αμείβονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ . Δεν ξεχνάμε ότι για να υποστηριχτεί το έγκλημα των μετατάξεων και το success story της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , κλάδοι ολόκληρη αποδεκατίστηκαν και η εργασία σήμερα σε αυτούς γίνεται με συστηματική παραβίαση των κανονισμών κυκλοφορίας , αλλά και της εργατικής Νομοθεσίας . Επιτέλους να σταματήσει το επικίνδυνο παιχνίδι με την ασφάλεια της Κυκλοφορίας .
  •   Υπογραφή Συλλογικής σύμβασης εργασίας η οποία θα αποτυπώνει και θα δίνει λύσεις τόσο στα οικονομικά όσο και στα  θεσμικά θέματα ( π.χ. ειδικές άδειες , ειδικά επιδόματα που χάθηκαν με την υπογραφή της τελευταίας συλλογικής σύμβασης από την ΠΟΣ ) ,στις πραγματικές ανάγκες των εργαζομένων   λαμβάνοντας υπόψη  την φύση εργασίας και τις ιδιαιτερότητες όλων των κλάδων .
  • Πιστοποίηση όλου του προσωπικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως εργαζόμενοι σε σιδηροδρομική εταιρία . Άμεσα να προχωρήσει το προσοντολόγιο και το Οργανόγραμμα σε νέα όμως βάση . ΔΕΝ συμφωνούμε με την κατάργηση Οργανικών μονάδων (Έδρες ) στην περιφέρεια που επιτείνουν το πρόβλημα της ανεργίας στους εκεί Νομούς .
  • Αντικειμενικό σύστημα αξιολόγησης που δεν θα αφήνει την παραμικρή ευκαιρία για κομματικές τοποθετήσεις . Οι πλέον άξιοι προάγονται .
  • H ΠΟΣ θα πρέπει οπωσδήποτε να κάνει ενέργειες για να αποκατασταθεί άμεσα  η αδικία που έχουν υποστεί οι μεταταχθέντες συνάδελφοι μας και να τους δοθούν άμεσα οι κάρτες μετακίνησης .

Δεν είναι δυνατόν άνθρωποι που δουλέψανε 34 χρόνια στον σιδηρόδρομο και εκδιώχθηκαν κακήν κακώς , να μην μπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα στα τρένα ,είναι νροπή για όλους εμάς που ασχολούμαστε με τα κοινά .

Τέλειώνοντας θα πρέπει να αναφερθούμε κ στο εμπορικό έργο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ .

Η σύνδεση με τα λιμάνια πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα . 

Κανείς δεν απαγορεύει την σύναψη συμφωνιών με ιδιώτες που θέλουν να μεταφέρουν εμπορεύματα και που μπορούν να επιφέρουν κέρδη και άρα περισσότερες θέσεις εργασίας στην Δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ .

Σε αυτήν την μάχη θα έχουμε απέναντι μας όλο το πολιτικό σύστημα της μεταπολίτευσης που πολεμά συστηματικά τον σιδηρόδρομο .

Το ξέρουμε και είμαστε έτοιμοι να τους αντιμετωπίσουμε .

Kλείνοντας θέλω να πω και κάτι εντελώς προσωπικό.

Η παράταξη με την οποία εκλέχθηκα στον χώρο των μηχανοδηγών , η Εξέλιξη , αποτελεί  σήμερα μειοψηφία στο ΔΣ , αλλά  αποτελεί πλέον ευρεία πλειοψηφία στην συνείδηση των μηχανοδηγών χάρη στην δράση που έχει αναπτύξει όλο τον τελευταίο χρόνο .

Έχουμε κατ επανάληψη δηλώσει ότι δεν πρόκειται να σεβαστούμε καμία απόφαση της δεδομένης πλειοψηφίας που μας κρατάει αιχμάλωτους στην αδράνεια.

Δεν θα κάτσουμε να περιμένουμε μοιρολατρικά το τέλος .

Μαζί με τις άλλες δυνάμεις του χώρου που ενδιαφέρονται για το μέλλον του σιδηροδρόμου , την απεξάρτηση της χώρας απ τα μνημόνια  και την επιστροφή της δημοκρατίας , θα εργαστούμε και θα δράσουμε ακόμα  για την ΑΝΑΤΡΟΠΗ.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ που ιστορικά δεν έφεραν ποτέ οι δοτές πλειοψηφίες , αλλά οι ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΕΣ μειοψηφίες .


Δημόσια ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Δημόσιος Σιδηρόδρομος στην υπηρεσία του Πολίτη με συγκροτημένα εργασιακά  δικαιώματα για τους σιδηροδρομικούς και φυσικά ΑΝΑΤΡΟΠΗ των μνημονίων . 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου