Μετά από χρόνια ακινησίας η ΕΡΓΟΣΕ δημοπρατεί την ολοκλήρωση των μελετών για την κατασκευή τετραπλού σιδηροδρομικού διαδρόμου, μήκους 2,36 χλμ., που θα ξεκινά από την έξοδο του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών και θα καταλήγει στις Τρεις Γέφυρες. Μιλάμε για ένα έργο το οποίο μας είχε απασχολήσει προ κρίσης και επανέρχεται στην επικαιρότητα.
Το πλήρως υπογειοποιημένο τμήμα θα είναι 1,3 χλμ., ενώ στην επιφάνεια του εδάφους θα απελευθερωθεί η επικοινωνία των καθέτων οδών που σήμερα διακόπτονται λόγω των σιδηροδρομικών γραμμών.
Ο προϋπολογισμός που εγκρίθηκε από την ΕΕ είναι 2 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων οι Βρυξέλλες χρηματοδοτούν το 1 εκατ. ευρώ. Η αναβάθμιση ολόκληρου του άξονα Αθήνα - Αχαρνές εκτιμάται στα 187 εκατ. ευρώ, όμως το τελικό ποσό θα προσδιοριστεί από τις οριστικές μελέτες.
Η λύση της μερικής υπογειοποίησης είχε επιλεγεί από τον πρώην ΕΔΙΣΥ (καταργήθηκε και απορροφήθηκε από τον ΟΣΕ), σε συνέχεια της ακύρωσης της Μελέτης Περιβαλλοντικών Όρων του έργου από το Συμβούλιο της Επικρατείας πριν από χρόνια.
ΕΠΑΝΑΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ
Στο μεταξύ, μεικτή επιτροπή που συστάθηκε από τον ΟΣΕ και την ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να παραλάβει το ημιτελές έργο του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού άξονα της πρωτεύουσας, γνωστότερο ως σύμβαση του Προαστιακού (994/2005), την εργολαβία του οποίου είχε διαλύσει ο ΟΣΕ τον Φεβρουάριο του 2011. Έκτοτε, το έργο σαπίζει.
Ο ΟΣΕ ετοιμάζεται για την έγκριση και θεώρηση των μελετών του έργου, τις οποίες και θα παραδώσει στην ΕΡΓΟΣΕ, η οποία στη συνέχεια, θα δημοπρατήσει τις υπολειπόμενες εργασίες, με νέα εργολαβία, χρηματοδοτούμενη από την ΕΕ.
Ωστόσο, ο ΟΣΕ θα πρέπει να κινηθεί γρήγορα, προκειμένου να προλάβει την κατάθεση του φακέλου της χρηματοδότησης στις κοινοτικές αρχές. Το παράδοξο είναι ότι τα χρήματα που είχαν δοθεί το 2009 από το ΕΣΠΑ για τη διαλυθείσα σύμβαση 994/2005 κατά 99% θα χαθούν, λόγω της διάλυσης της εργολαβίας και της χαμένης τριετίας που μεσολάβησε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου