Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Παρασκευή 22 Νοεμβρίου 2013

Εκδρομικά Πελοποννήσου Τέλος! Αδυναμία; Ανικανότητα; Η μήπως σκοπιμότητα;

Το στέκι της έλξης ανοίγει σήμερα ένα θέμα που θα πονέσει πολλούς για την εγκατάλειψη και την απαξίωση της Δημόσιας Περιουσίας  και τις ατελείωτες κυριολεκτικά εργολαβίες.
Οι Διοικήσεις των ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, είχαν με κοινή Απόφασή τους ορίσει μια ειδική Ομάδα Έργου με σκοπό την διοργάνωση ειδικών θεματικών αμαξοστοιχιών, εξυπηρετώντας το στόχο της διατήρησης  του δικτύου σε λειτουργική κατάσταση. Στην ουσία επρόκειτο για τη συνέχιση ενός επιτυχούς πειράματος που έγινε την 1η Σεπτεμβρίου του 2012, αποδεικνύοντας ότι, εμείς οι σιδηροδρομικοί μπορούμε και θέλουμε να διατηρούμε σε λειτουργία το σύνολο του δικτύου και μάλιστα με τρόπο απόλυτα απόλυτα βιώσιμο και ασφαλή. 
Τι συνέβη όμως ξαφνικά και το εγχείρημα έλαβε τέλος; Γιατί η συσταθείσα Ομάδα υπέβαλε πρόσφατα εγγράφως την παραίτησή της στις Διοικήσεις των τριών Εταιρειών; 

Ας πάρουμε λοιπόν τα γεγονότα από την αρχή: 

Μετά την επιτυχέστατη εκδρομή που πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο Απρίλιο με το group των Άγγλων τουριστών, θεωρήθηκε αναγκαίο να αποκατασταθεί το περιτύπωμα της γραμμής καθότι λόγω της έντονης εποχιακής βλάστησης ήταν σε ορισμένα σημεία αδύνατη η ασφαλής διέλευση  των εκδρομικών συρμών.

 Η αρμόδια Υπηρεσία του ΟΣΕ, εξέφρασε αδυναμία να προβεί σε οποιαδήποτε ενέργεια και προθυμοποιήθηκε να συνδράμει προσωπικό της νυν ΕΕΣΣΤΥ χρησιμοποιώντας το ειδικό μηχάνημα της Διεύθυνσης Συντήρησης Γραμμής. 

Στα μέσα Μαίου, μόλις τρεις εργαζόμενοι με την επίβλεψη ενός Μηχανικού, κατάφεραν να αποκαταστήσουν το περιτύπωμα σε 115 χιλιόμετρα γραμμής με συνολικό κόστος μόλις 23.000 ευρώ, εργαζόμενοι χωρίς υπερβολή νυχθημερόν. Έτσι έγινε εφικτό να δρομολογηθούν οι θερινές εκδρομικές αμαξοστοιχίες  όπου για πρώτη φορά όσοι Μηχανοδηγοί εργάστηκαν εκεί  διαπίστωσαν μια εξαιρετικής ποιότητας δουλειά, προσεγμένη στην τελευταία λεπτομέρειά της. 

 Η Υπηρεσία Γραμμής Κεντρικής και Νοτίου Ελλάδος είχε όμως άλλη  άποψη και έσπευσε να προκηρύξει εργολαβία με αρχικό προϋπολογισμό 260.000 ευρώ!! 

Πριν ανακηρυχθεί ο Ανάδοχος της Εργολαβίας, δόθηκε προκλητικά εντολή στο Συνεργείο του ΟΣΕ, να απομακρυνθεί από τη γραμμή και να αντικατασταθεί από τον Εργολάβο. 

Παρότι ο Πρόεδρος του Οργανισμού κ. Θεοφανόπουλος ανεγνώρισε έπειτα από Αναφορά του Επικεφαλής του Συνεργείου ότι το έργο ήταν από κάθε πλευρά συμφερότερο να υλοποιηθεί από Συνεργείο του ΟΣΕ, προφασιζόμενος την επικείμενη τότε Απόσχιση της δραστηριότητας Συντήρησης τροχαίου Υλικού από τον ΟΣΕ, δεν επέτρεψε τη συνέχισή του και υπεγράφη τελικά σύμβαση ύψους 70.000 ευρώ ( εκπτώσεις , εκπτώσεις , εκπτώσεις !)για την αποκατάσταση του περιτυπώματος στο υπόλοιπο μετρικό δίκτυο. 

Να σημειωθεί ότι η αρμόδια Υπηρεσία ουδέποτε επεχείρησε να προβεί σε χημική εκχόρτωση , παρότι διαθέτει τα μέσα για το σκοπό αυτό. 

Η συνέχεια είχε αυτόπτες μάρτυρες όσους έλαβαν μέρος στην εκδρομή που πραγματοποιήθηκε στις 17-08-2013 από την Καλαμάτα στον Καϊάφα. Σχεδόν ανύπαρκτος ο καθαρισμός του Αναδόχου, ζημιές στο τροχαίο υλικό και άμεση υποβολή παραίτησης του υπευθύνου  από την διετερική Ομάδα επικαλούμενος αδυναμία συνεργασίας με το προσωπικό της ΕΕΣΣΤΥ! 

Μαζί με την παραίτησή του ενεχείρισε και έγγραφο του υφισταμένου του Μηχανικού με ημερομηνία 7-8-2013 που κήρυττε ακατάλληλη προς χρήση το σύνολο της γραμμής Πάτρας - Καλαμάτας επικαλούμενος ελλειπή έλεγχο επιδομής και γεφυρών.... 

Μέχρι εδώ λοιπόν, καταλαβαίνει και ο πλέον αδαής ότι "πετάχτηκαν" στην κυριολεξία 70.000 ευρώ, για ένα έργο με ελλειπή προδιαγραφή (είχε ξεχαστεί το ύψος του περιτυπώματος), το οποίο παρέμεινε και ημιτελές! Ενώ ο υπεύθυνος για το έργο  δήλωνε γραπτώς σε επιστολή του προς την ΔΙΜΗΧ ότι με το ποσό αυτό θα καθαριζόταν στο σύνολο του μετρικού δικτύου, στην πράξη ολοκληρώθηκαν ημιτελώς μόλις 70 χιλιόμετρα!!

Λίγο πριν τις αρχές Αυγούστου, ο ίδιος υπεύθυνος μετά την παραίτησή του ανακοινώνει αδυναμία εκτέλεσης και της επόμενης προγραμματισμένης εκδρομής της 28ης Οκτωβρίου η οποία και ανεβλήθη, ενημερώνοντας παράλληλα την υπόλοιπη οργανωτική Ομάδα ότι παρά τον Προγραμματισμό για το επόμενο έτος  και παρά τις δύο προπωλημένες εκδρομές των Άγγλων τουριστών που έχουν ζητηθεί για τον προσεχή Μάιο και Οκτώβριο, δεν θα είναι επίσης εφικτό να πραγματοποιηθούν λόγω αδυναμίας εξασφάλισης του περιτυπώματος.

Μετά από τα παραπάνω γεγονότα, με έκθεσή της η οργανωτική Ομάδα, αναφέροντας όλα τα γεγονότα κατά σειρά στις Διοικήσεις των Εταιρειών, με τον προβληματισμό ότι οι μεθοδεύσεις και η διαχείριση του υπευθύνου δεν συνάδουν με την κοινή λογική, ζητά εφόσον ο κ. Θεοφανόπουλος δεν μπορεί να διαχειριστεί τους υφισταμένους του, να γίνει δεκτή η παραίτηση όλων των μελών της.

 Είναι αξιοσημείωτο ότι μετά από όλα τα παραπάνω, μόλις χθες δημοσιεύτηκε στον τοπικό τύπο της Μεσσηνίας Επιστολή του κ. Θεοφανόπουλου προς τον Δήμαρχο Καλαμάτας με την οποία επιτρέπει στον Δήμο Καλαμάτας να προχωρήσει σε ήπιες παρεμβάσεις (κατασκευή πεζόδρομου, ποδηλατόδρομου) "παράλληλα" με τη σιδηροδρομική γραμμή από τον Σ.Σ. Καλαμάτας μέχρι το Μηχανοστάσιο, μόνο που χώρος τέτοιος ελεύθερος παράλληλα στην γραμμή, δεν υφίσταται!!!

Ερωτόμαστε λοιπόν:

Είναι δυνατόν οι άνθρωποι να είναι τόσο ανίκανοι; Είναι δυνατόν να πιστεύουν ότι ο υπόλοιπος σιδηροδρομικός κόσμος δεν αντιλαμβάνεται τη σκοπιμότητα των ενεργειών τους; 

Το στέκι της Έλξης έχει στη διάθεσή του όλα τα απαραίτητα έγγραφα και δημοσιεύει το θέμα  απαιτώντας   να ερευνήθουν όλα όσα έλαβαν χώρα,αλλά και να αποδοθούν  ευθύνες για την εγκατάλειψη της δημόσιας περιουσίας διαχρονικά από το 2011, την απαγόρευση στην πράξη ακόμα και αυτής της πετυχημένης δραστηριότητας μιας μικρής ομάδας σιδηροδρομικών, αλλά και την καταστροφή όλων των πανάκριβων Αυτομάτων Συστημάτων Φύλαξης των Ισόπεδων Διαβάσεων,  που αποτελούν από μόνα τους μάρτυρες ενός ακόμα εγκλήματος κατά της δημόσιας περιουσίας. 

Θα σας κρατούμε ενήμερους για κάθε εξέλιξη στο θέμα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου