Αρκετές αλλαγές φέρνει στις συγκοινωνίες το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών.
Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του, τον έλεγχο εισιτηρίων θα αναλαμβάνουν και ιδιώτες, ενώ τροποποιήσεις γίνονται σε ό,τι αφορά τα πρόστιμα για τα ΜΜΜ, τα ταξί, όπως και τα φορτηγά...
Συγκεκριμένα, δίνει τη δυνατότητα στις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις να αναθέτουν τον έλεγχο εισιτηρίων σε ιδιώτες, προκειμένου να
μειωθεί το σχετικό κόστος, αλλά και η εισιτηροδιαφυγή.
Ακόμη τα εισιτήρια θα πωλούνται από εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ σε περίπτωση προστίμου αν δεν εισπραχθεί μέσα σε 60 ημέρες θα μεταβιβάζεται στη ΔΟΥ και θα εισπράττεται στο πενταπλάσιο.
Αλλαγές φέρνει και στα πρόστιμα για τα ταξί το σχετικό πολυνομοσχέδιο, τα φορτηγά, αλλά και τη δημιουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Αναλυτικά τι προβλέπει το νομοσχέδιο που αναρτήθηκε στο opengov.gr για δημόσια διαβούλευση όπως αναφέρει το «Βήμα»:
Για τις αστικές συγκοινωνίες
- Παρέχει τη δυνατότητα στις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις (ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ) να αναθέτουν τον έλεγχο κομίστρου και σε τρίτους, «με στόχο να μειώσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό την εισιτηριοδιαφυγή (άρα να αυξήσουν τα έσοδα) και να ελαχιστοποιήσουν το κόστος διενέργειας του ελέγχου κομίστρου (άρα να μειώσουν τις λειτουργικές δαπάνες)», όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.
- Καταργείται η υφιστάμενη ρύθμιση στον ΟΑΣΘ για διπλασιασμό του προστίμου μετά την 20η ημέρα απ' την επιβολή του και η διάταξη στον ΟΑΣΑ περί πολλαπλασιασμού του προστίμου μετά την παρέλευση του 20ημέρου απ' την επιβολή του προστίμου.
- Αν το πρόστιμο δεν εισπραχθεί εντός του 60ημέρου διαβιβάζεται στην οικεία Δ.Ο.Υ. και εισπράττεται ως δημόσιο έσοδο στο πενταπλάσιο του ύψους του. «Δηλαδή γίνονται βελτιωτικές και ενιαίες ρυθμίσεις για τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης» σημειώνεται στην έκθεση, ενώ οι συγκοινωνιακοί φορείς απαλλάσσονται των δικαστικών ή άλλων χρονοβόρων διαδικασιών είσπραξης.
- Διευρύνεται ο τύπος των εισιτηρίων και επεκτείνονται τα σημεία διάθεσής τους. Σήμερα οι πολίτες μπορούν να αγοράσουν χάρτινα εισιτήρια και κάρτες σε περιορισμένα σημεία πώλησης. Με διάταξη, ο ΟΑΣΑ θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις με τρίτους «προς τον σκοπό της εκ μέρους τους έκδοσης ή και διάθεσης στο επιβατικό κοινό κάθε τύπου αποδεικτικού καταβολής κομίστρου μέσω διευρυμένου δικτύου πωλήσεων».
- Οι παραβάτες θα υποχρεούνται, αν δεν καταβάλουν αμέσως το πρόστιμο, να επιδείξουν αστυνομική ταυτότητα ή άλλο δημόσιο έγγραφο. Σε περίπτωση άρνησης, ο ελεγκτής Κομίστρου μπορεί να καλέσει στην αστυνομία. Εάν δεν πληρώσουν, το πρόστιμο διαβιβάζεται στην αρμόδια ΔΟΥ, βεβαιώνεται στο πενταπλάσιο του αρχικά επιβληθέντος και εισπράττεται ως έσοδο του Ελληνικού Δημοσίου.
- Ενεργοποιείται ο Κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών, οι καταγγελίες για την παραβίαση των οποίων θα εξετάζονται πρωτοβάθμια από τον φορέα παροχής του συγκοινωνιακού έργου και δευτεροβάθμια από την Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών.
Πηγή: iefimerida.gr
Σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του, τον έλεγχο εισιτηρίων θα αναλαμβάνουν και ιδιώτες, ενώ τροποποιήσεις γίνονται σε ό,τι αφορά τα πρόστιμα για τα ΜΜΜ, τα ταξί, όπως και τα φορτηγά...
Συγκεκριμένα, δίνει τη δυνατότητα στις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις να αναθέτουν τον έλεγχο εισιτηρίων σε ιδιώτες, προκειμένου να
μειωθεί το σχετικό κόστος, αλλά και η εισιτηροδιαφυγή.
Ακόμη τα εισιτήρια θα πωλούνται από εμπορικές επιχειρήσεις, ενώ σε περίπτωση προστίμου αν δεν εισπραχθεί μέσα σε 60 ημέρες θα μεταβιβάζεται στη ΔΟΥ και θα εισπράττεται στο πενταπλάσιο.
Αλλαγές φέρνει και στα πρόστιμα για τα ταξί το σχετικό πολυνομοσχέδιο, τα φορτηγά, αλλά και τη δημιουργία ιδιωτικών ΚΤΕΟ. Αναλυτικά τι προβλέπει το νομοσχέδιο που αναρτήθηκε στο opengov.gr για δημόσια διαβούλευση όπως αναφέρει το «Βήμα»:
Για τις αστικές συγκοινωνίες
- Παρέχει τη δυνατότητα στις συγκοινωνιακές επιχειρήσεις (ΟΑΣΑ, ΟΑΣΘ, ΚΤΕΛ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ) να αναθέτουν τον έλεγχο κομίστρου και σε τρίτους, «με στόχο να μειώσουν στο μέγιστο δυνατό βαθμό την εισιτηριοδιαφυγή (άρα να αυξήσουν τα έσοδα) και να ελαχιστοποιήσουν το κόστος διενέργειας του ελέγχου κομίστρου (άρα να μειώσουν τις λειτουργικές δαπάνες)», όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση.
- Καταργείται η υφιστάμενη ρύθμιση στον ΟΑΣΘ για διπλασιασμό του προστίμου μετά την 20η ημέρα απ' την επιβολή του και η διάταξη στον ΟΑΣΑ περί πολλαπλασιασμού του προστίμου μετά την παρέλευση του 20ημέρου απ' την επιβολή του προστίμου.
- Αν το πρόστιμο δεν εισπραχθεί εντός του 60ημέρου διαβιβάζεται στην οικεία Δ.Ο.Υ. και εισπράττεται ως δημόσιο έσοδο στο πενταπλάσιο του ύψους του. «Δηλαδή γίνονται βελτιωτικές και ενιαίες ρυθμίσεις για τους επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης» σημειώνεται στην έκθεση, ενώ οι συγκοινωνιακοί φορείς απαλλάσσονται των δικαστικών ή άλλων χρονοβόρων διαδικασιών είσπραξης.
- Διευρύνεται ο τύπος των εισιτηρίων και επεκτείνονται τα σημεία διάθεσής τους. Σήμερα οι πολίτες μπορούν να αγοράσουν χάρτινα εισιτήρια και κάρτες σε περιορισμένα σημεία πώλησης. Με διάταξη, ο ΟΑΣΑ θα μπορεί να συνάπτει συμβάσεις με τρίτους «προς τον σκοπό της εκ μέρους τους έκδοσης ή και διάθεσης στο επιβατικό κοινό κάθε τύπου αποδεικτικού καταβολής κομίστρου μέσω διευρυμένου δικτύου πωλήσεων».
- Οι παραβάτες θα υποχρεούνται, αν δεν καταβάλουν αμέσως το πρόστιμο, να επιδείξουν αστυνομική ταυτότητα ή άλλο δημόσιο έγγραφο. Σε περίπτωση άρνησης, ο ελεγκτής Κομίστρου μπορεί να καλέσει στην αστυνομία. Εάν δεν πληρώσουν, το πρόστιμο διαβιβάζεται στην αρμόδια ΔΟΥ, βεβαιώνεται στο πενταπλάσιο του αρχικά επιβληθέντος και εισπράττεται ως έσοδο του Ελληνικού Δημοσίου.
- Ενεργοποιείται ο Κανονισμός Δικαιωμάτων Επιβατών, οι καταγγελίες για την παραβίαση των οποίων θα εξετάζονται πρωτοβάθμια από τον φορέα παροχής του συγκοινωνιακού έργου και δευτεροβάθμια από την Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών.
Πηγή: iefimerida.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου