Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 2 Απριλίου 2014

Σχεδόν 50% φθηνότερα το κόστος μέσω ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον άξονα Αθήνα- Θεσσαλονίκη, σε σχέση με την οδική μεταφορά

Διπλασιασμός της εμπορευματικής κίνησης στο σιδηροδρομικό δρομολόγιο Αθήνας - Θεσσαλονίκης παρατηρείται, ενώ την εμφάνισή τους κάνουν και νέοι πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που επιθυμούν να διακινήσουν τα προϊόντα τους στις ράγες του ΟΣΕ.
Πληροφορίες αναφέρουν ότι πλέον μεταφέρεται
διπλάσια ποσότητα εμπορευμάτων με τα τρένα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, γεγονός που γεννά σκέψεις για την ενεργοποίηση επιπλέον δρομολογίων και την ενίσχυση της χωρητικότητας των υφιστάμενων. Οι νέοι πελάτες που δοκιμάζουν σε πρώτη φάση τις υπηρεσίες διακίνησης εμπορευμάτων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φαίνεται ότι προς το παρόν δεν φέρνουν σημαντικά οικονομικά οφέλη στην εταιρεία ακόμα, δημιουργούν ωστόσο θετικές προοπτικές. Στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ επισημαίνουν ότι το σημαντικότερο στοιχείο είναι η δυναμική προσέλκυσης νέων πελατών που δημιουργείται από κάθε συνεργασία που αποδεικνύει την εμπιστοσύνη νέων εταιρειών στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Συμφέρει η σιδηροδρομική, έναντι της οδικής μεταφοράς

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το κόστος μεταφοράς μέσω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ συμφέρει οικονομικά της επιχειρήσεις έναντι της εναλλακτικής, που είναι η οδική μεταφορά. Ωστόσο τα προβλήματα υποδομής του ΟΣΕ, οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια και η έλλειψη ετοιμότητας που παρουσίαζε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι πρότινος, δεν καθιστούσαν τον ελληνικό σιδηρόδρομο ως την πιο ελκυστική επιλογή.

Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων με το τρένο διαμορφώνεται, στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, στα 260 ευρώ ενώ η χρήση φορτηγών για την οδική μεταφορά εκτινάσσει πλέον το κόστος στα500 ευρώ κυρίως λόγω της ενισχυμένης τιμής καυσίμων και των αυξήσεων στις τιμές των διοδίων. Στελέχη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξηγούν ότι στις γραμμές του ΟΣΕ διακινείται ημερησίως φορτίο που αναλογεί σε 30 φορτηγά στο τμήμα Αθήνα - Θεσσαλονίκη και άλλα 30 φορτηγά στην αντίστροφη διαδρομή (Θεσσαλονίκη - Αθήνα). Καθημερινά μετακινούνται στον εν λόγω άξονα 600 φορτηγά, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς.


Η ενίσχυση της εμπορευματικής κίνησης αποτελεί στοίχημα πολλών ετών για τις εκάστοτε διοικήσεις καθώς η εμπορευματική δραστηριότητα είναι η μόνη που μπορεί να φέρει αξιοσημείωτα κέρδη στις σιδηροδρομικές εταιρείες, έναντι των επιβατικών δραστηριοτήτων. Για πολλά χρόνια το μερίδιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ξεπερνούσε το 3% της συνολικής εμπορευματικής κίνησης της χώρας, ενώ σήμερα αγγίζει το 10%, συντηρώντας σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης.
Οι νέοι πελάτες

Στα μέσα Φεβρουαρίου υπέγραψε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συνεργασία με την P&G για την μεταφορά 2 έως 3 εμπορευματοκιβωτίων την ημέρα μέσω των γραμμών του ΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μεταφέρει προϊόντα της P&G από την Αθήνα με τελικό προορισμό μεγάλα καταστήματα πώλησης λιανής στη Θεσσαλονίκη.

Στόχος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η επέκταση της συνεργασίας αυτής, ώστε τα 2 έως 3 εμπορευματοκιβώτια να γίνουν μέσα σε διάστημα 3 - 6 μηνών ολόκληρο τρένο. Η P&G από την κάνει εκτενή χρήση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών στην Δυτική Ευρώπη, εδώ και αρκετά χρόνια, με στόχο την δημιουργία ενός πιο αποτελεσματικού και φιλικού προς το περιβάλλον μοντέλου μεταφορών αλλά κι την δημιουργία μεγαλύτερης αξίας για τον καταναλωτή, από την εξοικονόμηση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων της. Σήμερα η πολυεθνική εταιρεία πραγματοποιεί μέσω συνδυασμένων μεταφορών (με σιδηροδρομικές ανταποκρίσεις) το 28% των μεταφορών των προϊόντων της, περιορίζοντας κατά 70 εκατ. χιλιόμετρα τις οδικές μεταφορές.
Εκτός από την HP η οποία υπέγραψε πέρσι μνημόνιο συνεργασίας με την Cosco και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την μεταφορά των εμπορευμάτων της, ακόμη μια εταιρεία φαίνεται ότι προσεγγίζει τις ράγες του ΟΣΕ. Πρόκειται για την δανέζικη μεταφορική εταιρεία Maersk, η οποία έκανε χρήση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ πριν από λίγες εβδομάδες σε πιλοτικό ωστόσο επίπεδο. Η πρώτη επαφή της εταιρείας με τον ελληνικό σιδηρόδρομο σηματοδότησε και μια πρωτιά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς μετέφερε για πρώτη φορά ύστερα από 20 χρόνια φορτίο από το λιμάνι του Ικονίου έως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Το φορτίο αποτελούνταν από μπανάνες με προέλευση τη Μαδαγασκάρη και τελικό προορισμό την Τουρκία. Το εμπόρευμα φορτώθηκε στο λιμάνι του Ικονίου στον Πειραιά, διακινήθηκε σιδηροδρομικώς έως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπου φορτώθηκε σε πλοίο προκειμένου να καταλήξει στην Τουρκία. Η έκτακτη αυτή συνεργασία άνοιξα νέους ορίζοντες στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία μαζί με την Cosco, αποκτούν ως νέο πελάτη έναν κολοσσό των μεταφορών.


Χαρά Αυγερινού
Πηγή:www.reporter.gr

2 σχόλια:

  1. Μπανάνες από Μαδαγασκάρη με πλοίο στο Ικόνιο, από εκεί με τραίνο στο λιμάνι Θεσ/νίκης και μετά πάλι με πλοίο για την Κων/πόλη! Μα το πλοίο από το Σουέζ, φτάνει στην Κων/πόλη σε 2-2 1/2 μέρες! Τι θέλουν και κάνουν μεταφορτώσεις; Παλάβωσαν ή δεν κατάλαβα κάτι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Όταν δείτε τα cargo της Ryanair στο Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ελάτε να τα ξαναπούμε. Τα αεροπλάνα πετάνε με τις μισές δεξαμενές καυσίμων, χωρίς αποσκευές (αν πάρεις βαλίτσα χρεώνεσαι 60 ευρώ!), ώστε να κερδίζουν το βάρος και να το τιγκάρουν εμπορεύματα (όχι προφανώς χύδην φορτία). Με 20 ευρώ aller-retour Αθήνα-Θεσσαλονίκη, ο Ιρλανδός δεν το κάνει για την ψυχή της μάνας του, αλλά βγάζει από τα εμπορεύματα που φορτώνει στα αεροπλάνα, μεταφορικό έργο το οποίο το χάνει ο Σιδηρόδρομος. Και βέβαια για την επιβατική μεταφορά δεν το συζητάμε, έρχεται μεγάλη κατρακύλα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ας όψονται οι φωστήρες που πιλατεύουν τα έργα στον ορεινό όγκο Καλλιδρόμου, Μπράλλου και Οθρύος εδώ και δεκαετίες. Όταν βέβαια τελειώσουν φοβάμαι ότι θα είναι πολύ αργά για το Σιδηρόδρομο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή