Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Παρασκευή 11 Απριλίου 2014

Τα προαπαιτούμενα και ο σιδηρόδρομος

Τέλος εποχής για τον ΟΣΕ
Το υπουργείο Υποδομών προχώρησε την Πέμπτη στην διακήρυξη του διαγωνισμού «Τεχνικός Σύμβουλος για την Οικονομική και Τεχνική Αποτίμηση του Τροχαίου Υλικού (2.300 Μονάδων κατά προσέγγιση), Ιδιοκτησίας της ΟΣΕ Α. Ε., το οποίο θα μεταφερθεί στο Ελληνικό Δημόσιο για Μακρά Ακινησία και κάθε άλλου Είδους Εμπορική Εκμετάλλευση». Πρόκειται για ένα ακόμη
προαπαιτούμενο για την εκταμίευση της δόσης.
Ο διαγωνισμός, που έχει προϋπολογισμό 120.000 ευρώ, ορίζοντα τριών μηνών και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) προβλέπει «την παροχή υπηρεσιών Τεχνικού Συμβούλου (επί Σιδηροδρόμων) με εξειδικευμένα τεχνικά και επιστημονικά προσόντα ώστε να πραγματοποιήσει την ταυτοποίηση, αξιολόγηση, εκτίμηση και έλεγχο του τροχαίου υλικού ιδιοκτησίας του ΟΣΕ (2.300 μονάδες τροχαίου υλικού κατά προσέγγιση) το οποίο θα μεταβιβαστεί κατά κυριότητα στο ελληνικό δημόσιο για μακρά ακινησία και για κάθε άλλου είδους εμπορική εκμετάλλευση, καθώς και την έκδοση Αναφοράς Τεχνικού και Οικονομικού Ελέγχου - Due Diligence».

Τι θα περιλαμβάνει το Due Diligence

- Την εκτίμηση της τρέχουσας επιχειρησιακής κατάστασης και του βαθμού συντήρησης του στόλου των συρμών ιδιοκτησίας του ΟΣΕ. Έμφαση θα δοθεί στο υλικό έλξης (μηχανές, συμπεριλαμβανομένων μηχανών ελιγμών είτε πετρελαιοκίνητης, πετρέλαιο - ηλεκτροκίνητης ή ηλεκτροκίνητης έλξης και αυτοκινηταμαξών),
- Τον συνολικό τεχνικό έλεγχο του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ, ήτοι: τεχνική εκτίμηση της τρέχουσας κατάστασης έκαστης μονάδας τροχαίου υλικού και εντοπισμό μειζόνων αποκλίσεων σε σχέση με τη βέλτιστη κατάσταση, σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή.
- Τον υπολογισμό της εναπομένουσας διάρκειας ζωής του τροχαίου υλικού σε έτη αποδοτικής υπηρεσίας (άνευ ανακατασκευής) και υπολογισμό της τρέχουσας οικονομικής αξίας σε ευρώ.
- Τις συστάσεις επί των βέλτιστων διαθέσιμων μηχανισμών για τη διασφάλιση των συνθηκών διατήρησης/βελτίωσης της επιχειρησιακής κατάστασης και διάρκειας καθώς και συντήρησης του τροχαίου υλικού.
- Την περιγραφή και τεκμηρίωση της πραγματικής τρέχουσας κατάστασης του τροχαίου υλικού στις φόρμες παράδοσης/αποδοχής.

Τέλος εποχής για τον ΟΣΕ

Παράλληλα, ένα ακόμη προαπαιτούμενο είναι η έκδοση κοινής απόφασης των υπουργών Υποδομών και Οικονομικών, με την οποία θα μεταβιβαστεί στο ελληνικό δημόσιο το Τροχαίο Υλικό του ΟΣΕ. Η απόφαση αναμένεται να εκδοθεί ως τις 14 Απριλίου. Πρόκειται για ένα πραγματικό τέλος εποχής, αφού για πρώτη φορά από συστάσεως των σιδηροδρόμων του ελληνικού κράτους (ΣΕΚ) - δηλαδή τον εταιρικό «πρόγονο» του ΟΣΕ - από τον Ελευθέριο Βενιζέλο το 1920, ο όμιλος δεν θα έχει στα χέρια του τροχαίο υλικό και θα περιοριστεί σε απλό διαχειριστή του δικτύου.
Παράλληλα, στο πρόσφατο «μνημονιακό» πολυνομοσχέδιο πέρασαν διατάξεις που αποσαφηνίζουν το καθεστώς των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ, τα οποία θα παραχωρήσει με μακροχρόνιες μισθώσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ROSCO, αντίστοιχα. Επίσης, εισήλθαν διατάξεις που επιτρέπουν την αποτελεσματικότερη ανάπτυξη των ακινήτων της ΓΑΙΑΟΣΕ.


ΤΟ ΒΗΜΑ

2 σχόλια:

  1. Θέλει η π....να ο Χεκίμογλου να κρυφτεί και η χαρά δεν τον αφήνει. Αυτό το "Τέλος εποχής για τον ΟΣΕ" εάν αναλογιστείτε με τι χαρά και προσμονή το γράφει, θα τρομάξετε. Τίποτε άλλο, μυαλό όλοι έχουμε και γράμματα γνωρίζουμε. Στις επικείμενες εκλογές μόνο 2 βόλια έχουμε, για εμάς και τις οικογένειες μας. Να κοιτάξουμε να είναι εύστοχα και να πονέσουν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συφωνώ απολύτως με τον "προλαλήσαντα". Δύο βόλια έχουμε. ΕΛΙΑ και ΠΟΤΑΜΙ θα σαρώσουν το πολιτικό σύστημα και θα επαναφέρουην τη χώρα σε τροχιά ανεξαρτησίας και ανάπτυξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή