To στέκι της έλξης είχε αναφερθεί στο θέμα απο τον περασμένο Γενάρη ! (31 Ιανουαρίου 2014 - Διαβάστε εδώ τι γράψαμε)
Της Μαρίας Μόσχου
Νέα εποχή ξεκινά για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τις 10 Μαΐου η οποία ανοίγει «πύλη» προς τα Βαλκάνια με καθημερινά επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια προς Σκόπια - Βελιγράδι αλλά και Σόφια με ιδιαίτερα ανταγωνιστικά εισιτήρια.
Στοχεύοντας στην τουριστική κίνηση του καλοκαιριού αλλά και στους φοιτητές, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκινά και πάλι τα δρομολόγια που διακόπηκαν το 2011 στο πλαίσιο του προγράμματος εξυγίανσης της εταιρείας έχοντας προχωρήσει σε διεθνείς συμφωνίες που υπόσχονται όχι μόνο βιωσιμότητα αλλά και κερδοφορία.
Μιλώντας στην «ΗτΣ» ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Αθ. Ζηλιασκόπουλος τονίζει: «Η εξυγίανση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ολοκληρώθηκε, κάτι που μας επιτρέπει να επαναφέρουμε τα διεθνή δρομολόγια σε επιχειρηματική πλέον βάση και με στόχο να προσφέρουμε ανταγωνιστικές υπηρεσίες από τη Θεσσαλονίκη σε όλες τις πρωτεύουσες των Βαλκανίων και μέσω αυτών με ανταπόκριση συνδέουμε σιδηροδρομικά την Ελλάδα με την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη.
Η εταιρεία θα πραγματοποιεί καθημερινά ένα δρομολόγιο από Θεσσαλονίκη προς Σόφια και ένα δρομολόγιο προς Σκόπια και Βελιγράδι και αντίστροφα από Σόφια προς Θεσσαλονίκη και από Βελιγράδι και Σκόπια προς Θεσσαλονίκη, ενώ στόχος είναι να συνδυαστεί και με τα δρομολόγια προς την Αθήνα.Ενδιαφέρον για ανάλογες συμφωνίες έχουν ήδη εκδηλώσει και άλλες χώρες. Τσεχία, Σλοβακία, Ρωσία και Ρουμανία έχουν ήδη το βλέμμα στραμμένο στην Ελλάδα και δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τη χώρα μας.
Η διαδρομή προς Σόφια
Το δρομολόγιο θα ξεκινούν στις 7 παρά πέντε από τη Θεσσαλονίκη και θα φτάνει στη Σόφια στις 2 το μεσημέρι. Το τρένο θα φεύγει από τη Σόφια στις 3 και 20 το μεσημέρι και θα φτάνει στη Θεσσαλονίκη στις 10 και 20 το βράδυ. Με την άφιξή τους οι επιβάτες θα μπορούν να συνεχίζουν το ταξίδι τους προς την Αθήνα με το νυχτερινό δρομολόγιο που ξεκινά από τη Θεσσαλονίκη στις 11 το βράδυ και φτάνει στην Αθήνα το πρωί. Οι τιμές των εισιτηρίων θα είναι πολύ πιο ανταγωνιστικές από αυτές των λεωφορείων, ενώ θα ισχύσουν πολλαπλές εκπτώσεις. Το κόστος για απλό εισιτήριο θα διαμορφωθεί στα 17,8 ευρώ από τη Θεσσαλονίκη στη Σόφια, ενώ μετ΄ επιστροφής θα φτάνει τα 34,6 ευρώ.
Ωστόσο, σε κάθε δρομολόγιο θα προσφέρονται 12 εισιτήρια μετ΄ επιστροφής με μόνο 25 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι θα κλείνονται 15 ημέρες πριν από το δρομολόγιο. Καθημερινά θα δρομολογούνται δύο συνολικά βαγόνια, το ένα από την ΤΡΙΑΙΝΟΣΕ και το άλλο από τους βουλγαρικούς σιδηροδρόμους, ενώ ανοικτό παραμένει ακόμα το ενδεχόμενο να δρομολογηθούν και κλινάμαξες μέχρι την Αθήνα με το κόστος να μην υπερβαίνει τα 100 ευρώ για την Α θέση και με πολύ οικονομικότερες τιμές για δίκλινη ή τρίκλινη θέση. Αρχικά σε κάθε δρομολόγιο θα διατίθενται 130 θέσεις.
Στο ίδιο πλαίσιο εξετάζεται και ο συνδυασμός του δρομολόγιου με την υπηρεσία τρένο - ταξί ή τρένο ? minibus, προκειμένου να φτάνουν οι τουρίστες από τη Σόφια απευθείας το ίδιο βράδυ σε κατάλυμα στη Χαλκιδική και ήδη η εταιρεία έχει στη διάθεσή της τις τιμές μεταφοράς τις οποίες πρόκειται να ανακοινώσει σύντομα.
Πέρα από αυτές τις κινήσεις της για το καλοκαίρι (θερινός τουρισμός προς Χαλκιδική και Πιερία, Πλαταμώνα), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μελετά ήδη και τις αντίστοιχες κινήσεις της για τον χειμώνα (χιονοδρομικός τουρισμός προς Βουλγαρία).
Η διαδρομή προς Σκόπια - Βελιγράδι
Το δρομολόγιο θα ξεκινά περίπου στις 4 το απόγευμα από τη Θεσσαλονίκη και θα φτάνει στα Σκόπια στις 8 παρά πέντε το βράδυ (τοπική ώρα). Από τα Σκόπια θα αναχωρεί σε 15 λεπτά και θα φτάνει στο Βελιγράδι στις 5 και μισή το πρωί. Από το Βελιγράδι το τρένο θα φεύγει στις 7 παρά τέταρτο το απόγευμα και θα φτάνει στα Σκόπια στις 5 το πρωί. Από κει θα αναχωρεί στις 5 και τέταρτο και θα φτάνει στη Θεσσαλονίκη στις 11 και 17 το πρωί (τοπική ώρα).
Όσον αφορά τις τιμές, τα εισιτήρια μετ' επιστροφής θα προσφέρονται για το 2014 με έκπτωση 20% σε μία προσπάθεια να κερδίσουν το έδαφος της γραμμής που είχε διακοπεί. Ειδικά μάλιστα για την περίοδο από 10 Μαΐου έως 10 Ιουνίου η έκπτωση θα φτάνει το 30% για τα εισιτήρια με επιστροφή για να επιστρέψει ο κόσμος στο τρένο! Ειδικότερα οι τιμές των εισιτηρίων από τη Θεσσαλονίκη στα Σκόπια διαμορφώνονται στα 12,2 ευρώ, ενώ μετ΄ επιστροφής δεν θα ξεπερνούν τα 19,6 ευρώ.
Από τη Θεσσαλονίκη στο Βελιγράδι το εισιτήριο θα κοστίζει 32 ευρώ, ενώ μετ΄ επιστροφής το κόστος του εισιτηρίου θα φτάνει τα 51,20 ευρώ. Αξιοσημείωτο είναι ότι η μετάβαση στο Βελιγράδι με λεωφορείο κοστίζει 45 ευρώ για την απλή διαδρομή και 80 ευρώ για ταξίδι μετ΄ επιστροφής.
Η αμαξοστοιχία θα περιλαμβάνει ένα βαγόνι της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ένα βαγόνι των Σέρβων, ένα κλινοθέσιο (βαγόνι με θέσεις που γίνονται κρεβάτια) των Σκοπιανών και ένα όχημα κατάκλισης των Σέρβων (προαιρετικής κυκλοφορίας). Για το καλοκαίρι οι Σέρβοι θα δρομολογούν και ένα βαγόνι για τη μεταφορά αυτοκινήτων από το Βελιγράδι στην Αθήνα. Μάλιστα για το φετινό καλοκαίρι θα ισχύουν εκπτώσεις 50% στο κόστος μεταφοράς οχημάτων που δεν θα ξεπερνά τα 50 ευρώ από το Βελιγράδι στη Θεσσαλονίκη και με επιστροφή στο Βελιγράδι. Δηλαδή, αναλογιζόμενος κάποιος το κόστος καυσίμων εάν επιλέξει να οδηγήσει το αυτοκίνητο από το Βελιγράδι έως τη Θεσσαλονίκη και να επιστρέψει, εύκολα αντιλαμβάνεται ότι ειδικά για τους ξένους τουρίστες των Βαλκανίων η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τους προσκαλεί στην Ελλάδα!. Ένα σημείο από τα παρασκήνια της συμφωνίας που πρέπει να αναφερθεί και δείχνει τους στενούς δεσμούς και τα συναισθήματα των ανθρώπων που δουλεύουν στα τρένα, είναι η πρόταση των Σέρβων, το συγκεκριμένο δρομολόγιο να ονομαστεί «ΕΛΛΑΣ» (αντίστοιχα με προηγούμενη ονομασία πριν από τη διακοπή των διεθνών δρομολογίων από την Ελλάδα).
Τον Σεπτέμβρη του 1979 κατέφθασε στον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης προερχόμενο από την Ελβετία το θρυλικό «Όριαν Εξπρές».
Ηταν η πρώτη και η τελευταία φορά που το διάσημο τρένο πάτησε σε ελληνικές ράγες και σίγουρα η κορυφαία στιγμή για τον ελληνικό σιδηρόδρομο και τη διασύνδεσή του με τα ευρωπαϊκά δίκτυα.
Να επαναφερθεί το νυχτερινό τραίνο Αθήνας-Θεσσαλονίκης με τις κλινάμαξες και τα αυτοκίνητα. Δεν μπορείς να πάς Θεσσαλονίκη με καρέκλα όλη νύχτα και να είσαι ακμαίος το πρωί, για να συνεχίσεις. Απότελεί παγκόσμια πρωτοτυπία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ανυπαρξία υπηρεσιών κατάκλισης, τη στιγμή που υπάρχουν αποστάσεις που το απαιτούν. Αλλά και η υπηρεσία συνοδευομένων αυτοκινήτων έπρεπε να καλύπτει και τη Δράμα και την Αλξανδρούπολη. Με τη βενζίνη και τα διόδια στα ύψη, μια λογική πολιτική κομίστρο θα προσέλκυε κίνηση. Αλλά αυτό προϋποθέτει λειτουργία κι άλλων σταθμών στη Μακεδονία-Θράκη, όχι μόνο τη Δράμα και το Στρυμώνα ανοιχτό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα δουμε τι τρενα θα κυκλοφορησουν και με τι προσωπικο οταν η γραμμη κυκλοφοριας μεταξυ Πολυκαστρου - Ειδομενης και για αποσταση 30km περιπου ειναι 20km/h και 50km/h.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν θέλω άγχος.Τώρα που η υπερωρία πληρώνεται τόσο νόμιμα και πλουσιοπάροχα έχει το Μ.Θ. άτομα που θα συνεχίσουν να κοιμούνται πάνω στα τραίνα.Είναι οι γνωστοί-άγνωστοι αυτοί που κάθε φορά που κατεβαίνουν από ένα εμπορικό με 5-6 ώρες υπερωρία κάνουν δηλώσεις -μα κάθε φορά-οτι δεν συμφέρει και δεν ξαναδουλεύουν υπερωρίες ενώ ήδη είναι προγραμματισμένοι για το επόμενο τραίνο.
ΑπάντησηΔιαγραφή