Και τότε γιατί πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί ρωτάμε εμείς....
Συνέντευξη εφ΄ όλης της ύλης παραχώρησε στα «Σιδηροδρομικά Νέα» ο πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Τροχαίου Σιδηροδρομικού Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), κ. Στέφανος Αγιάσογλου.
Στην συνέντευξη του, ο πρόεδρος της ΕΕΣΣΤΥ μιλά για τον
ένα χρόνο λειτουργίας της εταιρίας, τις προοπτικές, τα μελλοντικά σχέδια, την πορεία της αποκρατικοποίησης, για το εργασιακό μέλλον των εργαζομένων, καθώς και στο θέμα της συντήρησης του τροχαίου υλικού. Το πλήρες κείμενο της συνέντευξης έχει ως εξής:
-Τις ημέρες αυτές κ. Πρόεδρε, συμπληρώνεται ένας χρόνος από την ήμερα δημιουργίας της νέας εταιρίας στον Όμιλο του ΟΣΕ, με την επωνυμία Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Τροχαίου Σιδηροδρομικού Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ). Θα θέλαμε να μας κάνετε μια αποτίμηση του έργου της εταιρίας, σε αυτό τον χρόνο, και να μας πείτε ποια ήταν τα βασικά προβλήματα που είχατε να αντιμετωπίσετε ως νεοσύστατη εταιρία.
-Πράγματι η Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε., εδώ και ένα χρόνο, μετά την απόσχιση κλάδου λειτουργεί ως αυτόνομη εταιρεία. Σίγουρα, αυτός ο χρόνος δεν ήταν εύκολος, καθώς είχαμε να αντιμετωπίσουμε πολλά διαδικαστικά θέματα ως νεοσύστατη εταιρεία.
Καταφέραμε, τελικά, να στήσουμε από το μηδέν μια νέα και σύγχρονη εταιρική δομή που να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της αγοράς. Ξεπεράσαμε τις γραφειοκρατικές δυσκολίες, ομαλοποιήσαμε το σύστημα προμηθειών και την οργάνωση της συντήρησης ώστε να υπάρχει πάντα διαθέσιμο παραδιδόμενο τροχαίο υλικό.
Σήμερα η Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. έχει τη δυνατότητα ανακατασκευής και συντήρησης τροχαίου υλικού που χρησιμοποιείται στην Ελληνική, Ευρωπαϊκή και Διεθνή αγορά.
-Ποια είναι τα μελλοντικά σχέδια της εταιρίας;
-Η Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ Α.Ε. θα αποκτήσει πολύ σύντομα σπουδαίο ρόλο στα Βαλκάνια, αφού είναι η μόνη εταιρεία που διαθέτει την ευρωπαϊκή πιστοποίηση και την τεχνογνωσία για τον έλεγχο και τη συντήρηση τροχαίου υλικού στο ευρωπαϊκό δίκτυο. Με βάση αυτό, έχουμε ξεκινήσει συζητήσεις και με βαλκανικές χώρες.
Παράλληλα, το πελατολόγιο μας πιστεύουμε ότι θα διευρυνθεί σύντομα, αφού εκτός από τον νέο ΟΣΕ και το ελληνικό δημόσιο που είναι ήδη πελάτες μας, θα χρειαστούν τις υπηρεσίες μας και άλλες εταιρείες μέσων σταθερής τροχιάς, αλλά και εταιρείες που δραστηριοποιούνται γενικότερα στον τομέα των μεταφορών.
-Που βρίσκεται το θέμα της αποκρατικοποίησης της εταιρίας και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα;
-Η διαδικασία αποκρατικοποίησης της εταιρείας βρίσκεται εντός των χρονοδιαγραμμάτων που έχουν τεθεί από τους αρμόδιους φορείς και το ενδιαφέρον είναι μεγάλο. Δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι ενδιαφερόμενες εταιρείες είναι τρεις σιδηροδρομικοί κολοσσοί της παγκόσμιας αγοράς, με ετήσιο κύκλο εργασιών πολλών δεκάδων δισεκατομμυρίων ευρώ. Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό, πρόκειται για την γαλλική Alstom, τη γερμανική Siemens και τους Ρωσικούς Σιδηρόδρομους.
Η αναβαθμισμένη θέση του λιμανιού του Πειραιά και η ραγδαία αύξηση της εμπορευματικής κίνησης που παρατηρείται προς τη βόρεια Ευρώπη, σε συνδυασμό με την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του Ελληνικού δικτύου υποδομής (2016-17), αποτελούν παράγοντες ιδιαίτερης αύξησης του σιδηροδρομικού έργου, με μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης για το σιδηρόδρομο.
Η Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. έχει, αυτή τη στιγμή, όλα τα βασικά τεχνικά και διοικητικά στοιχεία, τα οποία σε συνδυασμό με ένα στοχευμένο πρόγραμμα εκσυγχρονισμού και επενδύσεων, θα της προσφέρουν τη δυνατότητα να εκμεταλλευτεί την εξέλιξη της αγοράς και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται ώστε να παίξει ηγετικό ρόλο στη σιδηροδρομική αγορά της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
-Αν και πολλές φορές κ. Πρόεδρε, έχετε αναφερθεί στον εργασιακό βίο των εργαζομένων κατηγορηματικά, δηλαδή ότι οι θέσεις είναι διασφαλισμένες, εν τούτης υπάρχει μια αγωνία στους εργαζόμενους για το μέλλον τους, σχετικά με την αλλαγή του ιδιοκτησιακού καθεστώτος της εταιρίας. Θα υπάρχει κάποια ειδική αναφορά στις συμφωνίες που θα υπογράψετε για την παραμονή των εργαζομένων στην εταιρία ή αν θέλετε, θα υπάρχει κάποια ρήτρα προστασίας;
-Η μεγαλύτερη και καλύτερη διασφάλιση των εργαζομένων σε μια εταιρεία είναι το έργο της οι προοπτικές για το μέλλον και εξειδίκευση και τεχνογνωσία στο αντικείμενό τους.
Για τις προοπτικές αναφέρθηκα εκτενώς και η εξειδίκευση και τεχνογνωσία είναι δεδομένη και κατοχυρωμένη. Επίσης, η ανάγκη για αύξηση του προσωπικού ήδη σήμερα είναι υπαρκτή και δρομολογείται αρμοδίως.
Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω, καθώς επίσης και το γεγονός ότι η αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος δεν θα επηρεάσει την καθημερινή λειτουργία, αποτελούν ισχυρούς παράγοντες ασφάλειας. Παρόλα αυτά, η διαδικασία προβλέπει και μια σειρά άλλες διαδικαστικές ενέργειες που θα συντελέσουν θετικά σε όλα τα παραπάνω.
-Ένα μεγάλο πρόβλημα που υπάρχει αυτή την περίοδο στην εταιρία σας, είναι η έλλειψη προσωπικού. Μετά τις μετατάξεις και τις συνταξιοδοτήσεις, ένας μεγάλος αριθμός έμπειρων τεχνικών έχει αποχωρήσει. Πως σκέπτεστε να καλύψετε αυτήν την έλλειψη, όσον αφορά το τεχνικό προσωπικό;
-Η ανάγκη προσλήψεων στην Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. είναι άμεση, καθώς οι ανάγκες της εταιρείας είναι ήδη αυξημένες και θα ενισχυθούν σύντομα. Παράλληλα έχουμε πάρει κάποιες πρωτοβουλίες για την εκπαίδευση ανθρώπινου δυναμικού.
Ήδη ολοκληρώθηκε πρόγραμμα μαθητείας από τον ΟΑΕΔ και ετοιμάζουμε την εκπαίδευση σε συνεργασία με την Ε.Ε. 150 μαθητών και νέων ανέργων από τον Σεπτέμβριο, ώστε να έχουμε έτοιμο δυναμικό που θα έχει λάβει την απαιτούμενη γνώση.
Σε ότι αφορά τους εργαζόμενους νομίζω ότι μια πολύ θετική εξέλιξη ήταν η υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, η οποία προσδίδει ένα πλαίσιο κατοχύρωσης των εργαζομένων και για το άμεσο μέλλον, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις εξελίξεις που έχουν προγραμματισθεί και υλοποιούνται.
-Κλείνοντας κ. Πρόεδρε, θα θέλαμε να μας πείτε για τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας, σχετικά με την έλλειψη ανταλλακτικών. Τι ακριβώς συμβαίνει και πως θα λύσετε το πρόβλημα αυτό;
-Η Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε. ξεκίνησε την αυτόνομη λειτουργία της, κατά το μήνα Σεπτέμβριο του έτους 2013, με την ολοκλήρωση της απόσχισης του κλάδου συντήρησης τροχαίου υλικού από την ΟΣΕ ΑΕ, αναλαμβάνοντας ειδικά στον τομέα προμηθειών υλικών και υπηρεσιών, διαγωνισμούς και συμβάσεις σε εξέλιξη και προβλήματα του παρελθόντος, που απαιτούσαν ειδικό χειρισμό για την επίλυσή τους, πρώτον που αφορούσε στην κάλυψη επειγουσών αναγκών και τοποθέτηση προτεραιοτήτων για το άμεσο επιχειρησιακό μέλλον της εταιρεία και δεύτερον, το σχεδιασμό για την υλοποίηση των προμηθειών του επόμενου έτους.
Το τέλος του Α’ εξαμήνου του 2014, κλείνει η περίοδος αυτή των ειδικών χειρισμών και η εταιρεία ειδικά στον τομέα των προμηθειών, μπορεί να πραγματοποιεί σωστό προγραμματισμό προμήθειας υλικών και υπηρεσιών, ανάλογα με τις ανάγκες της συντήρησης τροχαίου υλικού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου