Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

Γιατί πρέπει ο σιδηροδρομικός σταθμός να μείνει μέσα στην πόλη της Κοζάνης

Σχόλιο -απάντηση του φίλου μας Γιώργου Νάθενα για το θέμα που έχει δημιουργηθεί στην Κοζάνη...Λυπάμαι πολύ για την μυωπική λογική και την σκόπιμη παραπληροφόρηση εκείνων των σχολιαστών , που θέλουν να φύγει το τρένο από την πόλη. Δεν συνειδητοποιούν ότι στις μέρες μας, με την πολύμορφη οικονομική και περιβαλλοντική κρίση, ο σιδηρόδρομος είναι μια
υπερπολύτιμη λειτουργιά που παντού στον κόσμο αξιοποιείται δεόντως και προάγεται και μόνο εδω απαξιώνεται και λοιδορείται ;
Πουθενά στην πολιτισμένη Ευρώπη δεν γίνεται αυτό (απομάκρυνση των σταθμών από τις κεντρικές περιοχές των πόλεων) και ο σιδηρόδρομος φτάνει πάντα στην κάρδια των πόλεων (Βερολίνο, Παρίσι, Λονδίνο, Ζυρίχη, Ρώμη κλπ). 
Βλάκες είναι όλοι αυτοί και ξέρετε μόνο εσείς που ζητάτε την απομάκρυνση;
 Θα μου πείτε βεβαία, ποιος σιδηρόδρομος, αυτός που συνδέει την Κοζάνη με την Θεσσαλονίκη μέσω Αμύνταιου και Εδέσσης, ενώ υπάρχει η ευθεία σύνδεση της Εγνατίας ;
 Απαντώ σε αυτό: 
(1). εάν σήμερα έχει συγκοινωνιακή και μεταφορική σκοπιμότητα το σιδηροδρομικό δίκτυο της Δυτικής Μακεδονίας, αυτή αφορά 3 υπάρχουσες πραγματικότητες και δυνατότητες και μια προοπτική. Οι υπάρχουσες πραγματικότητες είναι η σύνδεση Φλώρινα-Έδεσσα-Θεσσαλονίκη που λειτουργεί με αξιόλογη επιβατική κίνηση, γι αυτό και ο κόσμος κινητοποιήθηκε στην Φλώρινα για να ξαναμπεί το τραίνο πριν λίγα χρόνια, και η εμπορευματική χρήση του τραίνου προς το “ΡΟΥΡ” της Δυτικής Μακεδονίας (μεταφορά καύσιμων ΔΕΗ, μεταλλικών κατασκευών και σωλήνων, τεύτλων, λιπασμάτων κλπ κλπ). Η υπάρχουσα δυνατότητα είναι να αξιοποιηθεί η γραμμή Κοζάνη-Πτολεμαΐδα-Αμύνταιο-Φλώρινα για τοπική προαστιακή συγκοινωνία της Δυτικής Μακεδονίας, που μπορεί να εξυπηρετήσει και τους εργαζόμενους σε κάποιους ΑΗΣ. Στην Αθήνα, στην Θεσσαλονίκη, στην Πάτρα, στην Λάμια, στο δίπολο Λάρισας-Βόλου, λειτουργεί με επιτυχία προαστιακός σιδηρόδρομος που εξυπηρετεί χιλιάδες επιβάτες καθημερινά, αποσυμφορωντας το τοπικό οδικό δίκτυο. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν λειτούργησε με αυτή τη λογική το τραίνο στην περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας και κακώς. Εάν το Κοζάνη-Θεσσαλονίκη είναι ασύμφορο σιδηροδρομικώς λογά περιπέτειας, το Κοζάνη-Πτολεμαΐδα-Αμύνταιο-Φλώρινα, είναι αντιθέτως άκρως ελκυστικό και βιώσιμο. Αυτό σημαίνει ότι αντί να επιδιώκετε ανοήτως κάποιοι την απομάκρυνση του σταθμού από την κεντρική περιοχή Κοζάνης, θα έπρεπε να έχετε βγει “στα κεραμιδιά”, ζητώντας επιτακτικά την λειτουργιά προαστιακού σιδηροδρόμου με σχετικά πυκνά δρομολόγια αυτοκινηταμαξών σε κατάλληλα ωράρια για την εξυπηρέτηση των τοπικών μετακινήσεων ανάμεσα στα 4 σημαντικά αστικά κέντρα της Δυτικής Μακεδονίας και ενδιάμεσους προορισμούς (ΑΗΣ ΔΕΗ, χωριά κλπ) και με δυνατότητα για ανταποκρίσεις με τα τραίνα του δρομολογίου Φλώρινα-Έδεσσα-Θεσσαλονίκη στο Αμύνταιο (για όσους πχ θέλουν να πάνε Κοζάνη-Έδεσσα η Πτολεμαΐδα-Θεσσαλονίκη η Κοζάνη-Αρνιά η Πτολεμαΐδα-Έδεσσα κλπ.
Τέλος η προοπτική είναι η μελλοντική σύνδεση Κοζάνη-Καλαμπάκα που τόσα χρόνια εκκρεμεί, και που κάποια στιγμή θα συνδέσει την Αθήνα και τη Δυτική Θεσσαλία απευθείας με την Κοζάνη, την Πτολεμαΐδα και την Φλωρινα.Ολα τα ανωτέρω πλεονεκτήματα και οι δυνατότητες για τον σιδηρόδρομο όσον αφορά την Κοζάνη θα απολεσθούν, εάν ο σταθμός απομακρυνθεί και πάει στα Κοίλα (3 Χλμ μακριά από την πόλη), γιατί εκεί ελάχιστοι ως κάνεις δεν θα χρησιμοποιεί το τραίνο. Εάν είναι καλό σημείο για οροθέτηση σταθμού τα Κοίλα, ας προτείνει ο κ Βαρίκας να πάνε εκεί τα ΚΤΕΛ της Κοζάνης και να μην μπαίνουν στην πόλη (ειρωνικά το λέω αυτό, φυσικά, δεν το επικροτώ). Είναι ντροπή εν έτη 2014, που σε όλον την Ευρώπη προάγεται η βιώσιμη κινητικότητα με έμφαση στη δημόσια συγκοινωνία, τα μέσα σταθερής τροχιάς, και την ποδηλατοκινηση, κάποιοι Καζανιές να ενδιαφέρονται αποκλειστικά και μόνο για την εξυπηρέτηση των ΙΧ τους, με συνέπειες την κυκλοφοριακή συμφόρηση, τη ρύπανση, την υποβάθμιση και τον κορεσμό των θέσεων στάθμευσης στο κέντρο της πόλης.
Ζητείται όραμα για δημιουργία προαστιακού τραίνου Κοζάνης-Πτολεμαΐδας-Αμύνταιου-Φλωρίνης, με πιθανή μελλοντική προέκταση του μέχρι ΤΕΙ Κοζάνης, Βατήρα και Σιάτιστα (πάνω στην παλιά χάραξη προς Σιάτιστα/ Καλαμπάκα, έστω και με κάποια ανισόπεδα έργα μετά τον σταθμό Κοζάνης, ώστε να εξυπηρετεί με μια υπηρεσία τύπου “μετρό” ολόκληρο το γραμμικό σύμπλεγμα αστικών ιστών , σημαντικών πόλων έλξης και οικιστικών κέντρων της ευρύτερης περιοχής. Όλες αυτές οι δυνατότητες και προοπτικές θα χαθούν εάν απομακρυνθεί ο σταθμός από την κεντρική περιοχή της πόλης της Κοζάνης, που είναι και το μεγάλο συγκριτικό του πλεονέκτημα. 
Εάν κάποιοι που τοποθετούνται υπέρ της απομάκρυνσης του σιδηροδρομικού σταθμού το εννοούν πραγματικά ας ζητήσουν το ίδιο και για τον σταθμό των ΚΤΕΛ ξαναλέω. Αλλιώς ας σιωπήσουν.
 Και κάτι τελευταίο: ποιος θα πληρώσει για την μετεγκατάσταση του σταθμού εκτός πόλης ; ποιος θα αποζημιώσει τον ελλειμματικό ΟΣΕ για την εκποίηση της ακίνητης περιουσίας του σε μια υψηλής εμπορικής άξιας περιοχή; ποιος θα πληρώσει για τον βέβαιο αφανισμό του τραίνου με ότι αυτό σημαίνει, εάν απομακρυνθεί ο σταθμός και πάει στα χωράφια του ‘πέρα πουθενά” ; αυτοί που αφρόνως προτείνουν την απομάκρυνση ;όχι φυσικά…

ΥΓ Όσο για τις γέφυρες στις ανισόπεδες διαβάσεις των οδικών εισόδων με την γραμμή, ας τις ανακατασκευάσουν φαρδύτερες, κάνεις δεν αντιλέγει, με διατήρηση / αποκατάσταση της σιδηροδρομικής γραμμής στην θέση της. Κάθε άλλη απόφαση θα είναι έγκλημα κατά της περιοχής και ελπίζω ο οικολογικά ευαισθητοποιημένος νέος δήμαρχος Κοζάνης, να μη στέρξει σε κάτι τέτοιο, και συνδέσει την θητεία του με το στίγμα ότι “επί των ημερών του έφυγε το τραίνο οριστικά από την Κοζάνη”


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου