Ένα από τα παλαιότερα βαγόνια του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου, μοναδικό μνημείο μίας ένδοξης βιομηχανικής εποχής, με το οποίο είχαν μεταφερθεί τα οστά του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη από την Αθήνα στην Τρίπολη το 1930, κινδύνεψε να γίνει σκραπ.
Εκ παραδρομής συμπεριλήφθηκε σε λίστα προς
διάλυση άχρηστου τροχαίου υλικού του ΟΣΕ. Πρόκειται για τη φορτάμαξα με αριθμό κυκλοφορίας Ζ11 2317, που κατασκευάστηκε στο βελγικό εργοστάσιο της Baume Marpent στα τέλη του 19ου αιώνα (1888 - 1892) για λογαριασμό μίας εκ των πρώτων εταιρειών που είχαν αναλάβει την κατασκευή και λειτουργία σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.
Το βαγόνι βρίσκεται σε σχετικά καλή κατάσταση και φυλάσσεται στους Μύλους Αργολίδας, ενώ είναι η μόνη από τις 50 φορτάμαξες τις οποίες είχε παραγγείλει η ΕΜΣΕ που έχει επιβιώσει μέχρι τις ημέρες μας.
Ο Δήμαρχος Άργους Μυκηνών Δημήτριος Καμπόσος ζήτησε επίσημα από τον Πρόεδρο του Ο.Σ.Ε. να δοθεί άδεια να μεταφερθεί στους στρατώνες Καποδίστρια σε φυλασσόμενο και αρχαιολογικό χώρο, απόστασης 100 μέτρων από την κεντρική πλατεία του Άργους.
Ουτε μία κουβέντα γι'αυτούς που το έσωσαν...Amnizia Railfan Club ονομάζεται η παρεα σιδηροδρομόφιλων, η οποία συνέταξε επιστολή τεκμηρίωσης και μαζί με φωτογραφίες τα έστειλε στον δημοσιογράφο του Βήματος, Αχιλλέα Χεκίμογλου, το Σάββατο,στις 24/2/2014. Το αρθρο βγήκε στον αέρα μετά απο 2 ημέρες, τη Δευτέρα στις 24/2/2014. Ως δια μαγείας, το ίδιο πρωινό ο ΟΣΕ εξαίρεσε απο τη λίστα εκποίησης το βαγονάκι και ξαφνικά αρχισαν να καταφθάνουν στους Μύλους για να το δουν, διαφοροι παρατρεχάμενοι της τοπικης αυτοδιοίκησης, οι οποίοι δεν ειχαν πάρει μυρωδιά και ούτε βέβαια ενδιαφέρονταν τι ακριβως υπάρχει παραπεταμένο στους Μύλους, εδω και δεκαετίες. Μας εξοργίζει η σημερινη αναφορά της εφημεριδας Εspresso σε άρθρο της δημοσιογράφου Ευας Παπαδάτου, οπου παρουσιάζει τον δημαρχο Άργους Δημητρη Καμπόσο, ως τον σωτήρα του βαγονιού. Αιδώς Αργείοι....ποτέ ξανά σε δήμο βαγόνι, ο,τι πηγε σε δήμο κάηκε ή καταστράφηκε. Να το πάρει ο ΟΣΕ στο ΚΕΠ και μόλις γινει το νέο μουσείο να εκτεθεί εκεί...
ΑπάντησηΔιαγραφή