Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2014

Δίνουν ρέστα οι Ρώσοι για τον ΟΛΘ και μόλις… 5 εκατ. για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ


Η πρόσφατη επίσκεψη του Ρώσου υπουργού Μεταφορών, Μαξίμ Σοκόλοφ, στην Αθήνα κατέδειξε δύο πράγματα: Πρώτον, ότι οι Ρώσοι, κυρίως, ενδιαφέρονται για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και λιγότερο για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ROSCO (εταιρία συντήρησης του τροχαίου υλικού του ΟΣΕ) και, δεύτερον, ότι η Ελλάδα δεν είναι διατεθειμένη να κάνει τα «χατίρια» της ρωσικής πλευράς να εξαγοράσει πακέτο τις δύο εταιρίες με τον ΟΛΘ, σύμφωνα με τον «Ελεύθερο Τύπο».


Ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών, κατά την έλευση του στην Αθήνα, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, δεν είχε εξουσιοδότηση, από τα ρωσικά κέντρα λήψης αποφάσεων, να διαπραγματευτεί για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, αλλά μόνο για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό άλλωστε, συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, και όχι με τον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.

Στη στρατηγική επιδίωξή τους να εξασφαλίσουν έξοδο στη Μεσόγειο, μέσω των ελληνικών λιμανιών, οι Ρώσοι κατέβηκαν στους διαγωνισμούς για πώληση των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ROSCO, «πιέζοντας» όμως να τους δοθεί μαζί και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Αυτά βέβαια, δεν γίνονται σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τη στιγμή που τρέχουν ξεχωριστοί διαγωνισμοί για τις τρεις εταιρίες.

Οι Ρώσοι θα ήθελαν λύση πακέτο ΤΡΑΙΝΟΣΕ - ΟΛΘ

Οταν η ρωσική πλευρά «συνειδητοποίησε» ότι δεν θα τους δοθούν πακέτο οι τρεις εταιρίες, δεδομένου μάλιστα του κακού κλίματος που επικρατεί στην Ευρώπη, απέναντι στη Μόσχα, ατόνησε το ενδιαφέρον της για τις δύο εταιρίες και επικεντρώθηκε στη διεκδίκηση του ΟΛΘ, για τον οποίο εκδηλώθηκε ενδιαφέρον τον περασμένο Ιούλιο, στο σχετικό διαγωνισμό, από 8 σχήματα, μεταξύ των οποίων και από τη ρωσική εταιρία σιδηροδρόμων (RZD).
Ο Ρώσος υπουργός Μεταφορών, σύμφωνα με πληροφορίες, πήρε την απάντηση από την ελληνική κυβέρνηση ότι, εάν οι ρωσικοί σιδηρόδρομοι πλειοδοτήσουν στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για τον ΟΛΘ, η ελληνική πλευρά δεν θα έχει καμία αντίρρηση για την πώληση.

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι το μήνυμα που μετέφερε ο Σοκόλοφ είναι πως δεν μπορούν να γίνουν ανεκτές παρεμβάσεις της Κομισιόν, που με «προκάλυμμα» τη διασφάλιση του ανταγωνισμού επιχειρεί να βάλει εμπόδια στην RZD, δημιουργώντας, επιπλέον, ερωτήματα όσον αφορά στα χρέη 800 εκατ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των κρατικών ενισχύσεων του παρελθόντος.

Μόλις 5 εκατ. ευρώ προσφέρουν οι Ρώσοι για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Από την άλλη, εντύπωση προκάλεσε το γεγονός ότι ο Μιχάλης Χρυσοχοΐδης δεν συναντήθηκε με το Ρώσο ομόλογο του, αν και αυτό προβλέπεται από το διπλωματικό πρωτόκολλο, δίνοντας τη θέση του στο γενικό γραμματέα του υπουργείου, Νίκο Σταθόπουλο.

Σημειολογικά, η κίνηση αυτή υποβαθμίζει την επίσκεψη Σοκόλοφ, δίνοντας σαφές μήνυμα προς τη Μόσχα ότι η ελληνική πολιτική αποκρατικοποιήσεων παραμένει σταθερή και απαρέγκλιτη.

Κατόπιν τούτων, οι Ρώσοι φέρονται εξαιρετικά δυσαρεστημένοι και επιδιώκουν πλέον να απεμπλακούν από τους διαγωνισμούς για ΤΡΑΙΝΟΣΕ και R0SCΟ και να παραμείνουν στο διαγωνισμό για τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Μάλιστα, πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν πολύ καλά τα πράγματα, αναφέρουν ότι οι Ρώσοι θα καταθέσουν ένα ευτελές τίμημα, της τάξης των 5 εκατ. ευρώ(!!!), στο διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ώστε η διαδικασία να ακυρωθεί, δεδομένου ότι οι υπόλοιποι μνηστήρες έχουν αποσύρει το ενδιαφέρον τους.

Καθίσταται σαφές ότι είναι αναπόφευκτη πλέον η κήρυξη του διαγωνισμού για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ως άγονου στα τέλη του έτους, με την εκπνοή της προθεσμίας κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών. Μάλιστα, στον κυβερνητικό προγραμματισμό υπάρχει η λύση της προκήρυξης νέου διαγωνισμού με ταχύρρυθμες διαδικασίες, ώστε εντός 45 ημερών να υπάρξει αγοραστής.

Το «κλειδί» στην πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι οι Κινέζοι, οι οποίοι έχουν εκδηλώσει έμπρακτα το ενδιαφέρον τους για την ελληνική σιδηροδρομική εταιρεία. Υπενθυμίζεται ότι η κινεζική C0SCΟ έχει συνάψει συμφωνία με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη διακίνηση εμπορευμάτων της Hewlett Packard, μέσω του Πειραιά

Με συνοπτική διαδικασία η προκήρυξη νέου διαγωνισμού

Ήδη στο ΤΑΙΠΕΔ, με αυτά τα δεδομένα - που δεν φαίνεται να αλλάζουν - ετοιμάζουν την κήρυξη του διαγωνισμού ως άγονου και στη συνέχεια την επαναπροκήρυξή του με συνοπτικές διαδικασίες

Η προκήρυξη του διαγωνισμού εκ νέου, λέγεται, μπορεί να γίνει ταχύτατα, χωρίς πρόβλημα και να κληθούν οι ενδιαφερόμενοι για την κατάθεση των προσφορών τους σε μικρό χρονικό διάστημα. Οι διαδικασίες θα μπορούν να τρέξουν ταχύτερα σε σχέση με τον υφιστάμενο διαγωνισμό, καθώς δεν θα υπάρχουν σημαντικές εκκρεμότητες

Εκτιμάται ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει πλέον καλύτερες προϋποθέσεις προσέλκυσης μεγάλων εταιριών, καθώς έχει ενισχύσει σημαντικά τη θέση της, ιδίως στον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών

Ωστόσο, οι όποιες αποφάσεις θα πρέπει να ληφθούν γρήγορα, διότι η διατήρηση της υφιστάμενης κατάστασης, με ένα διαγωνισμό που δεν μπορεί να προχωρήσει και να ολοκληρωθεί, μόνο ζημιά μπορεί να κάνει στην ελληνική σιδηροδρομική εταιρία, οδηγώντας τη σε σταδιακή απαξίωση.

Αυτό συμβαίνει γιατί δεν μπορούν να ληφθούν αποφάσεις, οι οποίες να μεταβάλλουν τα βασικά στοιχεία της εταιρίας. Κι αυτό, γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται σε κομβικό σημείο, καθώς η προσπάθεια για την ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών φέρνει αποτελέσματα.

Στην παρούσα φάση κάθε εβδομάδα, περίπου τρία τρένα της εταιρίας αναχωρούν από τις εγκαταστάσεις της C0SCΟ στον Πειραιά για την Κεντρική Ευρώπη. Η ζήτηση που υπάρχει είναι όμως μεγαλύτερη και η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκτιμά ότι την επόμενη χρονιά ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα δέκα τρένα την εβδομάδα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου