Πλήρη αποκατάσταση του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού του Ναυπλίου αλλά και των βαγονιών και της ιστορικής ατμομηχανής που βρίσκονται εκεί, προβλέπει το σχέδιο του ΟΣΕ.
Ηδη πριν από λίγες ημέρες ξεκίνησαν οι εργασίες στον σταθμό, οι οποίες αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί έως το τέλος της επόμενης εβδομάδας. Στόχος είναι
ο σταθμός να παραδοθεί στην αρχική του μορφή αφού στον σχεδιασμό του ΟΣΕ περιλαμβάνεται η επαναλειτουργία των προαστιακών δρομολογίων του Οργανισμού προς Αργος - Ναύπλιο.
Για τον ίδιο σκοπό άλλωστε έχουν ξεκινήσει εργασίες προστασίας και του σιδηροδρομικού σταθμού Αργους, από βανδαλισμούς και έκνομες ενέργειες, φαινόμενα συχνά ύστερα από τη διακοπή της λειτουργίας του δικτύου της Πελοποννήσου.
Η επαναλειτουργία των προαστιακών δρομολογίων προς Αργος - Ναύπλιο είναι στον σχεδιασμό του ΟΣΕ για τους προσεχείς μήνες |
Η διοίκηση του ΟΣΕ σε συνεργασία με τις τοπικές αρχές αποφάσισε να προχωρήσει στα έργα προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος της φωτιάς, όπως είχε συμβεί στον σιδηροδρομικό σταθμό του Αιγίου.
Σε ό,τι αφορά τον σταθμό του Ναυπλίου, οι εργασίες περιλαμβάνουν πλήρη αποκατάσταση και ανακαίνιση, εξωτερικά και εσωτερικά, των βαγονιών του Σιδηροδρομικού Σταθμού Ναυπλίου, ενώ ο εξωτερικός χώρος θα διαμορφωθεί από συνεργεία του Δήμου Ναυπλιέων.
24ωρη φύλαξη
Μετά την ολοκλήρωση των εργασιών αυτών η ακεραιότητα των βαγονιών θα εξασφαλίζεται μέσω 24ωρης φύλαξης, με μέριμνα του ΟΣΕ, προκειμένου να μην επαναληφθούν αντίστοιχα φαινόμενα, επισημαίνει στο «Εθνος» ο προϊστάμενος γραμμής για την Κεντρική και Νότια Ελλάδα, Δημήτρης Τζιβάρας.
Η παλιά ιστορική ατμομηχανή του Ναυπλίου αποτέλεσε την πρώτη προτεραιότητα των συνεργείων αποκατάστασης |
Προτεραιότητα ήταν η συντήρηση της παλαιάς ιστορικής ατμομηχανής, η οποία έχει χαρακτηριστεί μνημείο, αλλά και των δύο ξύλινων βαγονιών που φιλοξενούνται στον σταθμό, στον οποίο για μεγάλο διάστημα έβρισκαν καταφύγιο μετανάστες και τοξικομανείς. Ενα από τα μεγαλύτερα προβλήματα που συνάντησαν τα ειδικά συνεργεία του ΟΣΕ που έχουν αναλάβει την αποκατάσταση, ήταν τα γκράφιτι που υπήρχαν τόσο στα κτίρια όσο και στα βαγόνια. Ηδη τα περισσότερα απ΄αυτά έχουν καθαριστεί, ενώ παράλληλα ξυλουργοί οι οποίοι μετακινήθηκαν από τον Βόλο όπου και συντηρούν τα ξύλινα βαγόνια για το τρενάκι του Πηλίου, επιθεωρούν και επισκευάζουν τα ξύλινα βαγόνια στο Ναύπλιο αλλά και τους εσωτερικούς χώρους των κτιρίων που αποτελούσαν την αίθουσα αναμονής και εισιτηρίων και το κυλικείο.
Συνεργεία από τον Βόλο με ειδίκευση στα ξύλινα βαγόνια μετακινήθηκαν στο Ναύπλιο για τις επισκευές και την αποκατάσταση του σταθμού |
Οπως επισημαίνουν στελέχη του ΟΣΕ, ο παλαιός Σιδηροδρομικός Σταθμός της πόλης, ο αποκαλούμενος απλώς «Σταθμός» από τους Ναυπλιείς, ουσιαστικά ορίζει το τέλος ή την αρχή του ιστορικού κέντρου του Ναυπλίου.
Η περιοχή επελέγη για να φιλοξενήσει τον σιδηροδρομικό σταθμό της πόλης το 1884. Τον επόμενο χρόνο κατασκευάστηκαν τα κτίρια του σταθμού και το 1886 άρχισαν τα τακτικά δρομολόγια προς την Αθήνα.
Η σιδηροδρομική γραμμή του Ναυπλίου λειτούργησε μέχρι το 1963. Τριάντα χρόνια αργότερα, το 1993, η γραμμή επαναλειτούργησε αλλά ο σταθμός του Ναυπλίου μεταφέρθηκε στο λιμάνι.
ΜΑΡΙΑ ΛΙΛΙΟΠΟΥΛΟΥ
Μεγα λαθος η μεταφορα του παλιου σταθμου. Απο ιδιοκτητο χωρο σε χωρο του λιμανιου τον οποιο ο ΟΣΕ ενοικιαζει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔ.Π.Π