Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2015

Κύριε Σταθάκη, κύριε Σπίρτζη : Μηχανοδηγοί ΤΕΛΟΣ!

Τις μέρες αυτές συμπληρώνονται 100 δρομολόγια εξωτερικού για τα εμπορικά τρένα και αναρωτιόμαστε πως θα μπορέσει να συνεχιστεί η στρατηγική αυτή συνεργασία.Το στέκι της έλξης απευθύνεται ΔΗΜΟΣΙΑ  στην νέα πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών , στον Υπουργό κ. Γιώργο Σταθάκη και στον Αναπληρωτή Υπουργό κ. Χρήστο Σπίρτζη, απαιτώντας την ΑΜΕΣΗ παρέμβαση τους.
Η κατάσταση στον κλάδο έλξης έχει κυριολεκτικά ξεφύγει. Η έλλειψη
προσωπικού έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο. 
Την στιγμή που γράφεται αυτή η ανάρτηση στον κλάδο μας υπάρχουν πλέον μόλις 309 μηχανοδηγοί συμπεριλαμβανομένων και των 22 βοηθών που πρόσφατα εντάχθηκαν στον κλάδο μας , αλλά και των μηχανοστασιαρχών που υπηρετούν σε θέσεις ευθύνης.

Υπενθυμίζουμε ότι στα Οργανογράμματα που είχαν εκπονήσει ΧΩΡΙΣ να λαμβάνουν υπόψην την σημερινή κατάσταση με τα εμπορικά (οι ιδιωτικές εταιρείες που είχε προσλάβει κατά καιρούς η προηγούμενη πολιτική ηγεσία)υπολογίζονταν πάνω απο 450 μηχανοδηγοί!

Η κατάσταση ωστόσο βαίνει προς το χειρότερο καθώς η ροή των συνταξιοδοτήσεων συνεχίζεται, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να υπάρχει σε περιφερειακά μηχανοστάσια (Λάρισα - Αλεξανδρούπολη) αλλά και στην Θεσσαλονίκη όπου μέχρι το καλοκαίρι θα έχουν φύγει αρκετοί συνάδελφοι.
Μέχρι το τέλος του 2015 όμως αναμένεται να έχουν αποχωρήσει δεκάδες μηχανοδηγοί,αφού είναι γνωστό σε όλους,ότι οι τελευταίες προσλήψεις είχαν γίνει στον κλάδο μας το μακρινό 1984 και απο τότε η ενίσχυση έχει γίνει μόνο με εσωτερικές μετατάξεις (και τελευταία απο την δεξαμενή της Προαστιακός που εντάχθηκε στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ το 2007).

Αυτό που αναρωτιόμαστε είναι πως θα βγεί το έργο ! 


Απο την μία έχουμε εμπορικές συμφωνίες που συνάπτονται συνεχώς (και καλά κάνουν και γίνονται ) ενώ απο την άλλη δεν έχουμε προσωπικό έλξης.
Ακόμα και η πρόβλεψη για την επιστροφή των 9-10 μεταταχθέντων (Νόμος 4313) φαίνεται πως έχει σκαλώσει στα συρτάρια της Ελληνικής γραφειοκρατίας , ενώ δεδομένο είναι το πρόβλημα με τις μετατάξεις συναδέλφων (που εκδήλωσαν ενδιαφέρον να έρθουν στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ)απο την ΣΤΑ.ΣΥ  ή άλλες δημόσιες εταιρείες.

Όπως μας είπε το μέλος του ΔΣ του Σωματείου μας, Γενιδούνιας Κώστας,  η ΣΤΑ.ΣΥ (κ άλλες ΔΕΚΟ)απορρίπτουν τις αιτήσεις για τυπικούς λόγους καθώς δεν έχει  εκδοθεί εγκύκλιος που να προβλέπει αν η διάταξη του  Νόμου συμπεριλαμβάνει και  τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου!

ΑΝ δεν γίνουν άμεσα προσλήψεις (ιδιαίτερα στην περιφέρεια και στο ΜΘ) μας είπε ο συνάδελφος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα μπορεί να ανταποκριθεί όχι μόνο σε νέες συμφωνίες αλλά ούτε καν στο σημερινό έργο!Η όλη κατάσταση αδιαμφισβήτητα εγκυμονεί και κινδύνους για την ασφάλεια της κυκλοφορίας αφού η υπερεργασία έχει εξαντλήσει τους μηχανοδηγούς που εργάζονται πολλές φορές ακόμα  και  28 και 29 μέρες το μήνα σε ένα ιδιαίτερα δύσκολο και απαιτητικό δίκτυο.

Δεν ξεχνάμε φυσικά ότι ακόμα και σήμερα να προκηρυχτούν οι προσλήψεις χρειάζεται τουλάχιστο 1 χρόνος για να έχουμε προσωπικό στην παραγωγή με ότι αυτό συνεπάγεται....(Εκπαίδευση - πιστοποίηση).

Εμείς θεωρούμε ότι πρέπει και το Σωματείο μας επιτέλους να πάρει μια  απόφαση και να αλλάξει την στρατηγική που ακολουθεί (με αποφάσεις πλειοψηφικές ) τα τελευταία χρόνια.
Είναι πλέον δεδομένο ότι οι λογικές του "βάλτε πλάτη" οδηγούν στην ουσία στο κλείσιμο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και στην ιδιωτικοποίηση μέρους των δραστηριοτήτων της, αφού η εταιρεία σύντομα δεν θα μπορεί να ικανοποιήσει τα αιτήματα για μεταφορές.
Διαβάζοντας και τα δημοσιεύματα για ιδιωτικές εταιρείες που θα τρέξουν σύντομα στην Ελλάδα (αν και έχουμε σοβαρές ενστάσεις για αυτά) μας μπαίνουν πλέον στο μυαλό και δεύτερες σκέψεις για τις σκοπιμότητες που μπορεί να κρύβει η αδιαφορία όλων των υπευθύνων για το θέμα των προσλήψεων.

Σταματάμε εδώ προς το παρόν και θα επανέλθουμε τις επόμενες μέρες με ποιο αναλυτικά στοιχεία για την τραγική κατάσταση που επικρατεί σε όλα τα μηχανοστάσια.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου