Όχι ακόμα δεν το έχουμε φτιάξει, αλλά κινδυνεύουμε να επιστρέψουμε και 80-100 εκατ. ευρώ! Ο λόγος για το εμπορευματικό κέντρο ιδιωτών στο Θριάσιο Πεδίο, του οποίου ο διαγωνισμός έχει «παγώσει» από το περσινό καλοκαίρι.
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χρηματοδότησε τις
υποδομές και το σιδηροδρομικό terminal, με την προϋπόθεση, όμως, ότι στο Θριάσιο θα κατασκευαζόταν εμπορευματικό κέντρο, το οποίο θα κατέληγε, έως τα τέλη Μαρτίου, σε ιδιώτη ανάδοχο.
Ωστόσο, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έχει καθυστερήσει σημαντικά, παρά την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος από μεγάλα ελληνικά και ξένα σχήματα, με αποτέλεσμα να αιωρείται η απειλή επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων.
Η Cosco είναι μία από τις εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου, όπως και η Grivalia Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial -μεγαλομετόχου της Eurobank-, η Goldair, η Sarmed, Foodlink, κ.α.
Ενιαία παραχώρηση του Ε/Κ και του terminal
H ΓΑΙΑΟΣΕ φιλοδοξεί να μετατρέψει το Θριάσιο σε ένα εμπορευματικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και στην ανάδειξη της χώρας, ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων, στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ, έπειτα από σχετική μελέτη, προκρίνει «λύση πακέτο», δηλαδή την παραχώρηση του εμπορευματικού κέντρου και του σιδηροδρομικού terminal στον ίδιο ανάδοχο.
Τα δυο τμήματα που θα παραχωρηθούν είναι:
Α. Εκταση, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, εμβαδού 588 στρεμμάτων περίπου, με κατάλληλους όρους δόμησης για την κατασκευή αποθηκών και λοιπών συνοδευτικών εγκαταστάσεων (μεταποίησης, γραφείων κ.α.) 235.000 τμ περίπου (εμπορευματικό κέντρο).
Β. Εκταση εμβαδού 1.450 περίπου στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει συγκρότημασιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (εγκαταστάσεις σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων).
metaforespress.gr
Η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χρηματοδότησε τις
υποδομές και το σιδηροδρομικό terminal, με την προϋπόθεση, όμως, ότι στο Θριάσιο θα κατασκευαζόταν εμπορευματικό κέντρο, το οποίο θα κατέληγε, έως τα τέλη Μαρτίου, σε ιδιώτη ανάδοχο.
Ωστόσο, η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών έχει καθυστερήσει σημαντικά, παρά την εκδήλωση αρχικού ενδιαφέροντος από μεγάλα ελληνικά και ξένα σχήματα, με αποτέλεσμα να αιωρείται η απειλή επιστροφής κοινοτικών κονδυλίων.
Η Cosco είναι μία από τις εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την κατασκευή και εκμετάλλευση του εμπορευματικού κέντρου, όπως και η Grivalia Properties, συμφερόντων της καναδικής Fairfax Financial -μεγαλομετόχου της Eurobank-, η Goldair, η Sarmed, Foodlink, κ.α.
Ενιαία παραχώρηση του Ε/Κ και του terminal
H ΓΑΙΑΟΣΕ φιλοδοξεί να μετατρέψει το Θριάσιο σε ένα εμπορευματικό κέντρο διεθνούς εμβέλειας, που θα συμβάλει στην αύξηση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών και στην ανάδειξη της χώρας, ως βασικής πύλης διακίνησης εμπορευμάτων, στα διευρωπαϊκά δίκτυα μεταφορών.
Η ΓΑΙΑΟΣΕ, έπειτα από σχετική μελέτη, προκρίνει «λύση πακέτο», δηλαδή την παραχώρηση του εμπορευματικού κέντρου και του σιδηροδρομικού terminal στον ίδιο ανάδοχο.
Τα δυο τμήματα που θα παραχωρηθούν είναι:
Α. Εκταση, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ, εμβαδού 588 στρεμμάτων περίπου, με κατάλληλους όρους δόμησης για την κατασκευή αποθηκών και λοιπών συνοδευτικών εγκαταστάσεων (μεταποίησης, γραφείων κ.α.) 235.000 τμ περίπου (εμπορευματικό κέντρο).
Β. Εκταση εμβαδού 1.450 περίπου στρεμμάτων, η οποία περιλαμβάνει συγκρότημασιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (εγκαταστάσεις σταθμού διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων).
metaforespress.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου