Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 22 Μαρτίου 2015

Επερώτηση από το Ποτάμι για το Λάρισα -Βόλος

Επίκαιρη ερώτηση για τα προβλήματα στη σιδηροδρομική συγκοινωνία της γραμμής Βόλου – Λάρισας κατέθεσε ο βουλευτής Λάρισας του Ποταμιού, κ. Κώστας Μπαργιώτας, προς τον Υπουργό Οικονομίας, Υποδομών, Ναυτιλίας και Τουρισμού.
Για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα η τοπική αυτοκινητάμαξα του ΟΣΕ που πραγματοποιεί το καθημερινό δρομολόγιο «Βόλος-Λάρισα» και το αντίστροφο πήρε φωτιά. Πρόκειται για ένα από τα παλαιότερα τρένα που ανήκουν στο στόλο του ΟΣΕ.
Είχε κατασκευαστεί την περίοδο του ’90 στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αρχικά χρησιμοποιήθηκε στη σιδηροδρομική γραμμή «Αθήνα–Χαλκίδα» και εδώ και περίπου 15 χρόνια πραγματοποιεί το δρομολόγιο «Βόλος-Λάρισα». Λόγω συχνών βλαβών, η εναλλαγή του τροχαίου υλικού έχει καταντήσει αναγκαίο φαινόμενο. Η τοπική κοινωνία είναι αναστατωμένη και ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας εδώ και μήνες κρούει τον κώδωνα του κινδύνου.
  Η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου –πέρα από τα ζητήματα ασφάλειας- θα συμβάλει στη μείωση του χρόνου διαδρομής, στην αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης και σε οικονομικότερες μετακινήσεις.
  Το Ποτάμι ζητά απαντήσεις: θα αντικατασταθούν άμεσα οι παλαιές αυτοκινητάμαξες, όπως έχει δεσμευτεί η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ; Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες, α’ και β’ φάσης, του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος», το οποίο εντάχθηκε στις 19.06.2012 στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων; Πότε θα ολοκληρωθεί το έργο;

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της επίκαιρης ερώτησης:

  Εδώ και μήνες ο Σύνδεσμος Σιδηροδρομικών Θεσσαλίας κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τα προβλήματα που παρουσιάζει η γραμμή Βόλου–Λάρισας. Η αυτοκινητάμαξα είναι από τις παλαιότερες που διαθέτει ο ΟΣΕ. Στις 14.03.2015 για δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα πήρε φωτιά. Λόγω συχνών βλαβών, η εναλλαγή του τροχαίου υλικού έχει καταντήσει αναγκαίο φαινόμενο. Επιπλέον, η χάραξη των δρομολογίων και η διάθεση μόνο μίας κινητήριας μονάδας, χωρίς λειτουργία ενδιάμεσων σταθμών, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τις αυξημένες ανάγκες.
  Υπενθυμίζεται ότι στις 19.06.2012 εντάχθηκε στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, μετά από πρόταση του ΟΣΕ και του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων, το έργο «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος», συνολικού προϋπολογισμού 22.105.600 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Η α΄ φάση αφορά την αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και των σταθμών και εμπίπτει στην αρμοδιότητα του ΟΣΕ, ενώ η β΄ φάση αφορά την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και αποτελεί αρμοδιότητα της ΕΡΓΟΣΕ.
  Επειδή η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου θα συμβάλει στη μείωση του χρόνου διαδρομής, στην αύξηση των εμπορευματικών μεταφορών, στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, στον περιορισμό της περιβαλλοντικής όχλησης και σε οικονομικότερες μετακινήσεις.

Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Θα αντικατασταθούν άμεσα οι παλαιές αυτοκινητάμαξες, όπως έχει δεσμευτεί η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ;

2) Σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες, α’ και β’ φάσης, του έργου «Αναβάθμιση με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος»; Πότε θα ολοκληρωθεί το έργο;

Πηγή: ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου