Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

ΣΤΑΣΥ Α.Ε.: Η άρνηση της διοίκησης και οι προσωπικές ερμηνείες στελεχών «μπλοκάρουν» της εφαρμογή της ΣΣΕ

Λάβαμε και δημοσιεύουμε ανακοίνωση του Σωματείου Ηλεκτροδηγών & Λοιπών Εργαζομένων Κίνησης ΣΤΑΣΥ ΑΕ:
Όπως είναι γνωστό, στις 3 Νοεμβρίου 2014, υπογράφηκε η Επιχειρησιακή Συλλογική Σύμβαση Εργασίας (ΕΣΣΕ), η οποία και κατατέθηκε την ίδια ημέρα στην επιθεώρηση εργασίας. Δηλαδή, άμεσα μπορούσε να εφαρμοστεί, σύμφωνα
με τα οριζόμενα στα άρθρα της.

Από την επόμενη κιόλας μέρα, δύο πράγματα διαπιστώθηκαν ή μάλλον «επικαιροποιήθηκαν»: το πρώτο έχει να κάνει με την αδυναμία του στελεχιακού δυναμικού να προβεί σε εφαρμογή της ΕΣΣΕ, είτε λόγω ασυνεννοησίας είτε λόγω της αδυναμίας των προσώπων να ενεργήσουν όπως τα καθήκοντά τους ορίζουν. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υπάρχουν, π.χ., καθυστερήσεις που αφορούν στην εφαρμογή των άρθρων 5 παρ. 1 (γάλατα), 6 παρ. 3 (τροφεία), καθώς και άλλα άρθρα τα οποία οι υπηρεσιακοί τα ερμηνεύουν κατά το δοκούν, δίνοντας σε πολλές περιπτώσεις τη δική τους εξήγηση που εξαρτάται από την προσωπική τους άποψη!!!...

Το δεύτερο και εξίσου σημαντικό, είναι η αδυναμία της Διοίκησης να εφαρμόσει τους όρους που η ίδια έχει αποδεχθεί μέσα από τη ΣΣΕ. Το άρθρο 2 ευθύς εξ αρχής παρερμηνεύθηκε, όπως επίσης υπάρχει μία ανεξήγητη εμμονή για (παρ)ερμηνεία του άρθρου 4 παρ. 15, σύμφωνα με τα όσα ορίζει η ΚΥΑ 2/56333/02 (ΦΕΚ 1535Β/2006) και η οποία σε καμία των περιπτώσεων δεν αναφέρεται στη ΣΤΑΣΥ.

Επ’ ευκαιρία, καλούμε τον πρόεδρο του ΔΣ της ΣΤΑΣΥ να μην προβεί σε καμία βλαπτική ενέργεια και πέραν τούτου να επεκτείνει και να εφαρμόσει σε όλους τους εργαζόμενους που δικαιούται χρήση του συγκεκριμένου άρθρου, όπως αυτό εφαρμοζόταν μέχρι τις 31/10/2014 στους εργαζόμενους την π. ΑΜΕΛ.

Όπως σημαντικό είναι το γεγονός πως ενώ από 10/2/2015 έχουν γίνει οι εξετάσεις για τη χορήγηση άδειας οδηγού δηζελάμαξας, κατά ένα περίεργο τρόπο, τα διπλώματα δεν έχουν εκδοθεί ακόμα από το υπουργείο. Μήπως για άλλη μια φορά, αυτοί που ανέλαβαν να φέρουν εις πέρας τη διαδικασία, τα έκαναν «μούσκεμα»;; Θα υπάρξουν άραγε πειθαρχικές επιπτώσεις γι’ αυτούς; Έργα και ημέρες…

Τέλος, αναμένουμε απάντηση για το πού οφείλονται οι καθημερινές επαναλαμβανόμενες καθυστερήσεις στα δρομολόγια της Γραμμής 2 που φτάνουν ακόμα και στα 35΄. Μήπως «φταίει το ζαβό το ριζικό μας» ή μήπως οφείλονται στα τραίνα 3ης παραλαβής και στα σύγχρονα - πανάκριβα συστήματα σηματοδότησης; Έργα και ημέρες…

Όλα αυτά όμως, δείχνουν την τραγική εικόνα που έχει περιέλθει η εταιρεία. Δυστυχώς, πέραν της εικόνας, υπάρχει και το εξής ουσιαστικό στοιχείο: η αναξιοπιστία και η μικρότητα αυτών που διοικούν, σε συνδυασμό με την εκκεντρική έως απροσάρμοστη αντίληψη ανώτατων στελεχών που αναρωτιόμαστε πολλές φορές για το ρόλο τους. Δηλαδή, είναι τοποθετημένοι για να δίνουν λύσεις ή η δουλειά τους είναι να δημιουργούν προβλήματα, έχοντας πλήρη γνώση και επίγνωση για τις συνέπειες των πράξεών τους;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου