Μερικές επισημάνσεις σχετικές με την «είδηση ΣΟΚ: Θα χαθούν χρήματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ!!!!!», που δημοσιεύθηκε στο «στέκι της έλξης», τις ανακοινώσεις των παρατάξεων "Δικτύου Σιδηροδρομικών "& "Ανεξάρτητης Σιδηροδρομικής Κίνησης", για τη μεταφορά των ταμειακών διαθέσιμων, καθώς επίσης και την τοποθέτηση - θέση του εκπροσώπου των εργαζομένων στο ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αναρτήθηκαν στα σιδηροδρομικά blogs.
Αθήνα 29.04.2015
Η ομοιότητα των περιεχομένων τόσο του σημειώματος στο «στέκι της έλξης» με τίτλο «είδηση ΣΟΚ: θα χαθούν χρήματα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ», όσο και των ανακοινώσεων των παρατάξεων "Δικτύου Σιδηροδρομικών" & "Ανεξάρτητης Σιδηροδρομικής Κίνησης", για τη μεταφορά των ταμειακών διαθέσιμων, καθώς επίσης και της τοποθέτησης - θέσης του εκπροσώπου των εργαζομένων στο ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που αναρτήθηκαν στα σιδηροδρομικά blogs, παρέχουν τη δυνατότητα να διατυπώσει κανείς τις δικές του επισημάνσεις και να τοποθετηθεί επί των κεντρικών σημείων της αναπτυσσόμενης επιχειρηματολογίας θεωρώντας τα ξεχωριστά κείμενα, ως στοιχεία μια ενιαίας ανακοίνωσης.
Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου, μας λένε στο μέσον του σημειώματός τους οι συντάκτες από το «στέκι της έλξης», ότι «είναι μια κίνηση βαθιά αντιδημοκρατική», αλλά δεν μας εξηγούν γιατί στην αρχή του κειμένου καταγγέλλουν εργαζόμενους που «υποστηρίζουν ότι κεφάλαια που ανήκουν σε Δημόσια Εταιρεία, δηλαδή στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θα χαθούν επειδή δόθηκε εντολή να μεταφερθούν στην Τράπεζα της Ελλάδος !!!».
Μας λένε ότι το 2012«το ΤΕΑΥΤΕΚΩ έχασε πάνω από 40 εκατομμύρια Ευρώ σε ένα βράδυ, χρήματα που αποτελούσαν ασφαλιστικές εισφορές σιδηροδρομικών επί δεκαετίες και σήμερα πάνω από 700 συνάδελφοι περιμένουν να πάρουν το εφάπαξ τους επειδή τα αποθεματικά έγιναν ομόλογα Τρίτη βράδυ και κουρεύτηκαν Τετάρτη πρωί», άλλα δεν μας εξηγούν, γιατί δεν μπορεί το ίδιο να επαναληφθεί και τώρα;
Μας διαβεβαιώνουν «ότι δεν υπάρχει κανένας απολύτως κίνδυνος» επειδή…. θυμήθηκαν!!! «και την πρόταση του συνάδελφου Λεβέντη Θανάση για τη διαχείριση των αποθεματικών του ΟΣΕ» άλλα δεν μας εξηγούν πως είναι τόσο σίγουροι «ότι με τις πράξεις πώλησης τίτλων διαχείρισης του Ελληνικού Δημοσίου με συμφωνία επαναγοράς (repos) οι φορείς της Γενικής Κυβέρνησης κερδίζουν επιτόκιο 2,5%, όταν οι εμπορικές τράπεζες τους παρέχουν επιτόκιο 1% περίπου» και γιατί χρειαζόταν για αυτό το απλό θέμα η πράξη νομοθετικού περιεχομένου με αναδρομική μάλιστα ισχύ;
Η πράξη νομοθετικού περιεχομένου μας λένε διαδοχικά με τις ανακοινώσεις τους το "Δίκτυο Σιδηροδρομικών" ,η Ανεξάρτητη Σιδηροδρομική Κίνηση", και ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ότι:
«είναι εκτός των κανόνων της διαβούλευσης με τους εργαζομένους και τους φορείς ,των ηθών και εθίμων της δημοκρατίας, είναι σε αντιδιαστολή με την ελεύθερη οικονομία, αφαιρεί ποσά από την αγορά και τις εμπορικές τράπεζες και ανατρέπει τις ταμειακές ροές και συνήθειες των φορέων»
«ακυρώνει τη διαβούλευση, τη συμμετοχή των Φορέων και των εργαζομένων »
«παραβιάζει τις διαδικασίες διαβούλευσης στις εν γένει λειτουργίες του πολιτεύματος και της κοινωνίας».
Και, ενώ θα περίμενε κανείς να τεκμηριώσουν τις καταγγελίες τους κατά της σημερινής συγκυβέρνησης με επιπλέον στοιχεία, παίρνουν στροφή 180 μοιρών, κάνουν δηλ. πραγματική κωλοτούμπα και στην επόμενη παράγραφο με ύφος περισπούδαστων ειδικών οικονομικών αναλυτών μας λένε αντιγράφοντας από το κείμενο της επιστολής της Τ.τ.Ε προς τον Ο.Δ.Η.Χ ότι,
« Το επιτόκιο που προσφέρει σύμφωνα με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου της 20-4-2015 της Τράπεζας της Ελλάδος προς το Ο.Δ.ΔΗ.Χ.(Οργανισμός Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους ) αναγόμενο σε ετήσια βάση έχει απόδοση τουλάχιστον 2,6% & τα ποσά είναι άμεσα διαθέσιμα αρκεί να υπάρξει προηγούμενη έγγραφη ενημέρωση από τον φορέα(ΔΕΚΟ κ.α ) τουλάχιστον δύο ημέρες νωρίτερα».
«Το μέσο επιτόκιο που προσφέρουν οι εμπορικές τράπεζες στις προθεσμιακές καταθέσεις των ΔΕΚΟ είναι 1,85% αρκετά μικρότερο(-40% περίπου) από το επιτόκιο της Τράπεζας της Ελλάδος».
Είναι μάλιστα τόσο σίγουροι για αυτά που λένε και δεν διστάζουν να γράψουν ότι «αν το 2014 οι καταθέσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν κατατεθειμένες στην Τράπεζα της Ελλάδος, σύμφωνα με την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου θα είχε αυξημένα έσοδα από τόκους κατά 600.000,00».
Με τον τρόπο αυτό, δηλ. με την μεταφορά όλων των ρευστών διαθεσίμων που υπάρχουν στους λογαριασμούς των φορέων της γενικής κυβέρνησης στην τράπεζα της Ελλάδος( ΤτΕ), ισχυρίζονται ότι «Δίνεται μια μάχη ώστε να βγει η χώρα από την κρίση με την κοινωνία όρθια, χωρίς υφεσιακά μέτρα, χωρίς μειώσεις μισθών και συντάξεων και νέες απολύσεις», και ότι «ενισχύεται η διαπραγματευτική δύναμη της Ελλάδας έναντι των δανειστών».
Αν, θεωρούν ότι τα χρήματα στην ΤτΕ είναι πλήρως εξασφαλισμένα γιατί δεν καταγγέλλουν το ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τις Διοικήσεις των φορέων της γενικής κυβέρνησης για την απώλεια κερδών που δίνει η διαφορά επιτοκίου; γιατί ο εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΔΣ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ψήφισε ενάντια σε μια πρόταση που κατά τους ισχυρισμούς του θα πάρει τα κέρδη από τις «συστημικές τράπεζες» και θα τα δώσει στο δημόσιο, την ίδια μάλιστα στιγμή που δηλώνει ότι «δεν κατανοεί γιατί κάποιοι προτιμούν το επιτόκιο του 1,85 αντί του 2,6, ούτε γιατί θεωρούν ασφαλέστερη την τοποθέτηση των διαθεσίμων της εταιρείας σε μια συστημική τράπεζα από την τράπεζα της Ελλάδος»;
Όσα γράφουν και όσα ισχυρίζονται, είναι μακριά
από την αλήθεια και απέχουν από την πραγματικότητα.
Η επιστολή Τράπεζας της Ελλάδος προς τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους στις 20.04.2015, την οποία μάλιστα επικαλούνται, τους διαψεύδει κατηγορηματικά.
Τα ρευστά διαθέσιμα των φορέων της γενικής κυβέρνησης δεν τοποθετούνται στην τράπεζα της Ελλάδας για την καλύτερη αξιοποίηση αλλά για τη δέσμευσή τους προς αποπληρωμή των δόσεων στους δανειστές (άλλωστε για ποιο λόγο να στέλνει την επιστολή η ΤτΕ προς τον Ο.Δ.ΔΗ.Χ; )
Τα ρευστά διαθέσιμα δεν είναι ασφαλή, γιατί βάσει της ίδιας επιστολής θα κατευθυνθούν» στην «ομάδα περιουσίας» και η διαχείρισή τους θα υπάγεται στην αποκλειστική αρμοδιότητα της Τ.τ.Ε., δηλ. του Στουρνάρα. Η «ομάδα περιουσία»
όπως και το «κοινό κεφάλαιο» ανήκουν στην ΤτΕ και κάθε οργανισμός έχει απλώς ένα ποσοστό της μερίδας.
Το επιτόκιο που μας λένε ότι θα είναι 2,60 % δεν είναι καθόλου εγγυημένο γιατί η ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ - ΕΥΡΩΣΥΣΤΗΜΑ, έτσι λέγεται τώρα η ΤτΕ, δεν δίνει λογαριασμό σε αυτούς που τοποθέτησαν τα λεφτά τους εκεί.
Ισχυρίζονται ότι θα αποφευχθούν τα υφεσιακά μέτρα τη στιγμή που η δέσμευση των ρευστών διαθεσίμων, ακόμα και αν τα χρήματα γλιτώσουν και δεν πάνε στη μαύρη τρύπα του χρέους, δημιουργεί από μόνη της συνθήκες ύφεσης, καθώς στερεί την οικονομία από πόρους που θα μπορούσαν να διατεθούν για δημόσιες παραγωγικές επενδύσεις και για ενίσχυση του κοινωνικού κράτους.
Ο ισχυρισμός τους επίσης ότι «χρησιμοποιείται έτσι η κάθε δυνατότητα της χώρας», για να κάνουμε καλή διαπραγμάτευση και να αντισταθούμε στις απαιτήσεις των δανειστών, πάει από μόνος του περίπατο. Η μεταφορά των ρευστών διαθεσίμων στην Τ.τ.Ε που χαιρετίσθηκε και από την κομισιόν δεν αποτελεί σ’ αυτή τη φάση όπλο στα χέρια της χώρας, αλλά όπλο στα χέρια των δανειστών.
Η δηλωμένη, ωστόσο, θέση και πολιτική των κομμάτων της απελθούσας συγκυβέρνησης ,που «κούρεψαν» το 2012 τα αποθεματικά των ασφαλιστικών ταμείων και μείωσαν κατά 30% τους μισθούς και τις συντάξεις και σχεδίαζαν τώρα μέσω της «προληπτικής γραμμής χρηματοδότησης» να αναχρηματοδοτήσουν το υπέρογκο μη βιώσιμο χρέος με νέες μειώσεις των μισθών και των συντάξεων δεν πρέπει να μένει στο απυρόβλητο. Η άθλια, όμως, πολιτική τους, που φτάνει μέχρι το σημείο να καταγγέλλει τη σημερινή συγκυβέρνηση επειδή εφαρμόζει αυτό που οι ίδιοι είχαν προαναγγείλει, δεν μπορεί να προβάλλεται ως δικαιολογία στοίχισης πίσω από τις πολιτικές γραμμές της υπαναχώρησης για «έντιμο συμβιβασμό», ούτε να αποτελεί άλλοθι αναβίωσης κακέκτυπων αντίγραφων κυβερνητικού συνδικαλισμού.
Αν οι συγκυβερνώντες ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είχαν την ελάχιστη πρόθεση να αλλάξουν την πολιτική του «εσωτερικού δανεισμού» από τους εργαζόμενους και τα χαμηλά λαϊκά στρώματα που ακολουθούσε η συγκυβέρνηση ΝΔ- ΠΑΣΟΚ και να αντιταχθούν στην πολιτική της επιβολής των νέων αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων και των νέων αντεργατικών μέτρων δεν θα δεσμεύονταν για την «αποπληρωμή του χρέους στο διηνεκές», δεν θα πλήρωναν τις δόσεις προς την ΕΚΤ και το ΔΝΤ για να επιτρέψουν στη Λαγκάρτ να αναφωνήσει γεμάτη χαρά «ότι εγώ τα πήρα τα λεφτά μου». Δεν θα έκαναν τη συμφωνία των 500 εκατομμυρίων δολαρίων για τα εξοπλιστικά προγράμματα, ούτε θα χάριζαν τα πρόστιμα στους μεγαλοεπιχειρηματίες με την ένταξής τους στη ρύθμιση των 100 δόσεων.
Η πράξη νομοθετικού περιεχόμενου, η οποία έχει αναδρομική ισχύ από 17.03.2015 για να καλύψει τις ευθύνες των διοικήσεων των δήμων και των περιφερειών που αποφάσισαν τάχα με δική τους θέληση να μεταφέρουν τα χρήματά τους στην τράπεζα της Ελλάδας, είναι ολοφάνερο ότι δεν αφορά την καλύτερη διαχείριση των αποθεματικών, αλλά τη δέσμευση των χρημάτων του ελληνικού λαού για την πληρωμή των επικείμενων δόσεων του χρέους προς την ΕΚΤ και το ΔΝΤ.
Οι τελευταίες εξελίξεις γύρω από το κεντρικά ζητήματα της τρέχουσας περιόδου συμπεριλαμβανομένης και της πράξης νομοθετικού περιεχομένου, δείχνουν ότι η υπεράσπιση και η διεύρυνση των κοινωνικών και των εργατικών δικαιωμάτων δεν βρίσκεται στη «διαπραγμάτευση», αλλά στη συγκρότηση ενός Ενιαίου Ταξικού Εργατικού Μετώπου που θα έχει στην προμετωπίδα του το αίτημα της διαγραφής του χρέους με τη στάση πληρωμών προς τους διεθνείς τοκογλύφους, την υπεράσπιση του δημόσιας περιουσίας με την απόκρουση της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων και την εθνικοποίηση των τραπεζών και των μεγάλων επιχειρήσεων με εργατικό – κοινωνικό έλεγχο.
Η έκκληση για αναμονή του «Δικτύου Σιδηροδρομικών», που διατυπώνεται στο τέλος της ανακοίνωσής του με την φράση «Να ασκήσουμε σκληρή κριτική για την πράξη νομοθετικού περιεχομένου ως λειτουργία η οποία πρέπει να αποφεύγεται αλλά πρέπει να περιμένουμε για να δούμε τι θα γίνει, αλλιώς να ειπωθεί ξεκάθαρα, ότι κάποιοι, οι οποίοι είναι σκληροί μνημονιακοί δεν επιθυμούν πραγματικά να γίνει διαπραγμάτευση αλλά να ξαναπάμε σε νέο μνημόνιο, να γίνουν απολύσεις, μειώσεις μισθών και συντάξεων και ό,τι γινόταν τα τελευταία πέντε χρόνια του μνημονίου.», δεν συμβιβάζεται με την αμείλικτη σημερινή πραγματικότητα.
Αν δεν αντιδράσουμε τώρα και «περιμένουμε για να δούμε τι θα γίνει» τότε ο κίνδυνος να βρεθούμε σε μια νέα δανειακή σύμβαση με ένα νέο μνημόνιο θα είναι πάρα πολύ κοντά.
Γιάννης Κατσιάνης
Εργαζόμενος στον ΟΣΕ /σταθμάρχης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου