Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

H China Railway Tunnel Group χτύπησε την πόρτα της ΕΡΓΟΣΕ

Κινέζοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Κινέζοι και στην ΕΡΓΟΣΕ; Η πιο γνωστή συνεργασία, στον σιδηρόδρομο, μεταξύ Ελλάδας και Κίνας είναι η εμπορική συνεργασία μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Cosco.Του Φώτη Φωτεινού

Ωστόσο, οι Κινέζοι, δια μέσου της China Railway Tunnel Group, εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την επίτευξη συνεργιών με την ΕΡΓΟΣΕ.Ειδικότερα, στόχος των Κινέζων είναι να
υπάρξει συνεργασία στην κατασκευή σιδηροδρομικών έργων στα Βαλκάνια (κυρίως σε Σερβία, Ουγγαρία), με την ΕΡΓΟΣΕ να αναλαμβάνει το project management.


Οι επαφές δεν έφεραν απτά αποτελέσματα, τουλάχιστον σε πρώτη φάση, παρότι η China Railway Tunnel Group προσέφερε, για την σύσταση κοινής εταιρείας, αρχικά κεφάλαια, ύψους 500.000 ευρώ.

Άξιο αναφοράς είναι ότι, πέρα από την τεχνογνωσία, στελέχη της κινεζικής εταιρείας προχώρησαν σε έλεγχο των οικονομικών καταστάσεων της ΕΡΓΟΣΕ.  

Η «Νότια Οδός Εμπορευμάτων»

Ως γνωστόν, οι Κινέζοι, παρά τα προβλήματα που υπάρχουν στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, έχουν ενεργοποιήσει, με αφετηρία τον Πειραιά, συστήματα συνδυασμένων μεταφορών (καράβι – τρένο), εξοικονομώντας έως δέκα ημέρες χρόνο προς τις μεγάλες αγορές της Ευρώπης, σε σχέση με τα στενά του Γιβραλτάρ και τα λιμάνια του βορρά (Αμβούργο, Ρότερνταμ, Αμβέρσα κ.λπ.).

Οι Κινέζοι οραματίζονται τη «Νότιο Οδό Εμπορευμάτων», με την συμμετοχή Ελλάδας, Σκοπίων και Σερβίας. Τον περασμένο Ιανουάριο και ενώ στην Ελλάδα ήμασταν σε προεκλογική περίοδο, ο Κινέζος πρωθυπουργός, Λι Κετσιάνγκ ανακοίνωσε, στο Βελιγράδι, τα σχέδιά του.

Όπως ανέφερε, η εγκατάσταση της Cosco στον Πειραιά αποτελεί το καθοριστικό βήμα για την υλοποίηση του «Nότιου Άξονα» από την Κίνα, προς τις αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης, μέσω της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Το επόμενο στάδιο περιλαμβάνει, αφενός, την πραγματοποίηση επενδύσεων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά (επέκταση προβλήτα ΙΙΙ) και, αφετέρου, τον πλήρη εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου, από το Ικόνιο, μέχρι τη Βουδαπέστη και τη Βιέννη.

Ηδη, ένα από τα πιο προβληματικά κομμάτια του άξονα, αυτό ανάμεσα στο Βελιγράδι και τη Βουδαπέστη, που αποκαλείται «Hungaro-Serbian High Speed Railway» και είναι προϋπολογισμού 2,5 δισ. δολ., θα χρηματοδοτηθεί από την κινεζική Export-Import Bank και θα κατασκευαστεί από την China Railway Construction Corporation.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου