Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 3 Νοεμβρίου 2015

Αλλάζει το μοντέλο στα συγκοινωνιακά έργα: Με ΣΔΙΤ, γραμμή 4 του Μετρό και Προαστιακός

Τα ταμεία του δημοσίου έχουν στερεύσει, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων το ίδιο, το ΣΕΣ 2014 – 2020 δεν έχει πολλά κονδύλια για τις υποδομές, οπότε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εξετάζει την υιοθέτηση μοντέλου ΣΔΙΤ στα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα.


Του Φώτη Φωτεινού - metaforespress.gr

Όπως προέκυψε από την σημερινή συνάντηση του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη με τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΤΕπ) Werner Hoyer, η νέα γραμμή 4 του Μετρό, αλλά και οι επεκτάσεις του Προαστιακού σε Λαύριο και Ραφήνα θα κατασκευαστούν, με μοντέλο ΣΔΙΤ.

Δηλαδή, ιδιώτες - κατασκευαστές θα αναλάβουν την κατασκευή των έργων, μέσω και ελκυστικών δανείων από την ΕΤΕπ, τα οποία θα αποπληρώνονται, σταδιακά, από την ΣΤΑΣΥ για το Μετρό και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αντίστοιχα, για τον Προαστιακό.

Με άλλα λόγια, η λειτουργία του Μετρό και του Προαστιακού θα παραμείνει στο δημόσιο (για τον Προαστιακό, εάν δεν ιδιωτικοποιηθεί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και οι ιδιώτες θα λαμβάνουν τις λεγόμενες «πληρωμές διαθεσιμότητας».

Η εμπλοκή της ΕΤΕπ έχει να κάνει με το γεγονός ότι παρέχει ελκυστικά δάνεια, κυρίως για έργα του Μετρό, αυξάνοντας τη συμμετοχή της, από το 50% που είναι σήμερα, στο 75%.

Ειδικότερα, για τη γραμμή 4 του Μετρό, το υπουργείο Μεταφορών φιλοδοξεί να προκηρύξει την πρώτη φάση (Άλσος Βεΐκου – Γουδί), προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ έως το πρώτο τρίμηνο του 2016.

Η πρώτη φάση περιλαμβάνει τους σταθμούς Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Κυψέλη, Δικαστήρια, Λεωφόρος Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Νήαρ Ηστ, Ηλύσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Η γραμμή είναι 11,7 χλμ. και θα εξυπηρετεί καθημερινά 220.000 επιβάτες.

Όσον αφορά τις επεκτάσεις του Προαστιακού σε Λαύριο, ύψους 200 εκατ. και Ραφήνα, ύψους 100 εκατ., το υπουργείο φιλοδοξεί να προκηρύξει την πρώτη εντός του 2016.

Για τη γραμμή αυτή υπάρχουν εισηγήσεις για δυο σιδηροδρομικούς σταθμούς, στο Μαρκόπουλο και στο Λιμάνι του Λαυρίου και επτά στάσεις: Καλύβια, Κουβαρά, Κερατέα, Αμφιτρίτη, Περιγιάλι, Θορικό και Εκπαιδευτικό Κέντρο Λαυρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου