Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2015

Συνέντευξη του Κ. Γενιδούνια στην εφημερίδα των Συντακτών για την έλλειψη προσωπικού κ τις επερχόμενες κινητοποιήσεις

Τις μισές αλήθειες λένε για τα προβλήματα στην Ειδομένη. Ακόμη και αν δεν υπήρχε η κατάληψη της σιδηροδρομικής γραμμής από τους πρόσφυγες, δύσκολα θα μπορούσαν να εκτελεστούν τα δρομολόγια», αποκαλύπτει στην «Εφ.Συν.» ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος του πανελλήνιου σωματείου προσωπικού έλξης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που χθες
έκανε πεντάωρη στάση εργασίας στον προαστιακό και ετοιμάζεται για νέες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Αναφέρεται στις δηλώσεις της διοίκησης της κρατικής εταιρείας, αλλά και φορέων της Θεσσαλονίκης, που κάνουν λόγο για 1.800 εγκλωβισμένα βαγόνια στα σύνορα Ελλάδας-ΠΓΔΜ και για μεταφορικές εταιρείες που ετοιμάζονται να διεκδικήσουν αποζημιώσεις από το Δημόσιο.
«Το μόνιμο πρόβλημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι οι μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό», εξηγεί και αναφέρει ότι η εταιρεία έχει τη δυνατότητα να καλύπτει μόνον ένα εμπορικό δρομολόγιο την ημέρα στη γραμμή Πειραιάς-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, παρ’ όλο που υπάρχει ζήτηση για άλλο ένα.
«Αυτό δεν είναι απώλεια εσόδων, και μάλιστα από τον πιο κερδοφόρο τομέα του σιδηρόδρομου;», διερωτάται χωρίς να παίρνει απάντηση από τους αρμόδιους της εταιρείας, του ΤΑΙΠΕΔ και του υπουργείου Μεταφορών.
Με στοιχεία του σωματείου, σήμερα υπάρχουν μόνον 280 μηχανοδηγοί, παρ’ όλο που το «σφιχτό» οργανόγραμμα του 2013 προέβλεπε 490 θέσεις και μάλιστα πριν ξεκινήσουν τα εμπορικά δρομολόγια.

Περικοπές δρομολογίων

«Οι περισσότεροι εργαζόμαστε 28 και 30 ημέρες τον μήνα και η εταιρεία πληρώνει μεγάλα ποσά για ρεπό που δουλεύονται, ενώ θα μπορούσαν να καλυφθούν τα κενά με κανονικές προσλήψεις άνεργων νέων», τονίζει ο πρόεδρος του σωματείου και ζητά να προχωρήσουν άμεσα 150 προσλήψεις, με δεδομένο ότι από τον νέο χρόνο θα βγουν σε σύνταξη άλλοι 20 εργαζόμενοι.
Υπολογίζει ότι το 80% των μηχανοδηγών είναι πάνω από 50 χρόνων και επισημαίνει ότι σ’ αυτή την ηλικία δεν είναι εύκολο να βρίσκεται κάποιος στο τιμόνι μιας αμαξοστοιχίας πάνω από 10 ώρες την ημέρα.
Μας εξήγησε ότι οι νέοι που θα προσληφθούν χρειάζονται εκπαίδευση, που διαρκεί περίπου 16 μήνες.
Ως τώρα η εταιρεία αντιμετωπίζει τα κενά με περικοπές δρομολογίων. Εχουν μειωθεί από επτά σε έξι τα δρομολόγια στη βασική γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη, παρ’ όλο που υπάρχει αυξημένη ζήτηση.
Εδώ και μερικούς μήνες έχουν μειωθεί τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Χαλκίδα, που γίνονται ανά δίωρο αντί για ένα την ώρα.
«Κρατάμε με τα δόντια τη γραμμή Αεροδρόμιο-Κιάτο, αλλά δεν ξέρω για πόσο ακόμα», προειδοποιεί ο Κ. Γενιδούνιας, που προσθέτει:
«Υποστηρίζουν ότι δεν γίνονται προσλήψεις γιατί η εταιρεία θα ιδιωτικοποιηθεί. Το ακούμε όμως χρόνια και επιπλέον δεν έχουμε ένα σχέδιο για να μην καταρρεύσουν τα δρομολόγια σε περίπτωση που δεν προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση».
Αυτήν την εβδομάδα ολοκληρώνονται οι συνελεύσεις των πρωτοβάθμιων σωματείων που προτείνουν την κήρυξη 24ωρων απεργιών από τις 14 του μήνα, με προοπτική να συνεχιστούν μέσα στις γιορτές.
Οι κινητοποιήσεις θα αφορούν μόνον τα εμπορικά δρομολόγια για να μην ταλαιπωρηθούν οι επιβάτες.
Της Χαράς Τζαναβαρα - Εφημερίδα Συντακτών 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου