Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 24 Ιανουαρίου 2016

Ευκαιρία για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τις ΜμΕ το Shift2Rail

Η ΕΕ δημοσίευσε τις πρώτες προσκλήσεις για το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Shift2Rail, το οποίο φιλοδοξεί να αναβαθμίσει σημαντικά τον ευρωπαϊκό σιδηρόδρομο.
Πρόκειται για ένα ερευνητικό έργο-μαμούθ, συνολικού ύψους περί το 1 δισ. ευρώ, που απευθύνεται σε
μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ερευνητικούς φορείς και πανεπιστήμια και στοχεύει στην ανάπτυξη των καινούργιων σιδηροδρομικών τεχνολογιών του 21ου αιώνα.

Το πρόγραμμα, στο οποίο συμμετέχουν βιομηχανικοί και ερευνητικοί εταίροι από όλη την Ευρώπη (Αlstom, Siemens, Bombardier, Caf, Thales, Ansaldo, κ.α.) έχει θέσει ως αρχικό στόχο, ως το 2020, την αύξηση της χωρητικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου κατά 100% και της αξιοπιστίας των σιδηρόδρομων κατά 50%, αλλά και τη μείωση του κόστους του κύκλου ζωής του σιδηροδρομικού συστήματος κατά 50%.
Το Shift2Rail, το οποίο έχει ορίζοντα ως το 2020, αποτελείται από πέντε επιμέρους υποπρογράμματα για την έρευνα και την ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων για την αύξηση της χωρητικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου, την προηγμένη διαχείριση και τον έλεγχο της κυκλοφορίας, την οικονομία των υποδομών, την ελκυστικότητα και την αειφορία των εμπορευματικών μεταφορών.

Η ΕΕ δημοσίευσε τις πρώτες προσκλήσεις για το Shift2Rail, ύψους 170 εκατ. Η κοινότητα μετέχει με 90 εκατ. και τα υπόλοιπα 80 εκατ. από μέλη του Shift2Rail.

Για την προώθηση του προγράμματος διεξήχθη ημερίδα στο υπουργείο Μεταφορών, στην οποία, μεταξύ άλλων, ο Γ. Πατρής, Programme Manager του Shift2Rail, ανέφερε ότι επιδίωξη της ΕΕ αποτελεί η δημιουργία και λειτουργία ενός ενιαίου σιδηροδρομικού χώρου, υπογραμμίζοντας ότι ο σιδηρόδρομος οφείλει να ανακτήσει την ανταγωνιστικότητά του, έναντι άλλων μέσων.

Από την πλευρά του, ο αντιπρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρ. Διονέλης αναφέρθηκε στα πλεονεκτήματα του Shift2Rail και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, σε επίπεδο βελτίωσης λειτουργίας (μείωση κόστους, νέες τεχνολογίες, αξιόπιστη υποδομή, κ.α.).

Περιγραφή του προγράμματος

Σύμφωνα με το πρόγραμμα, το εγγύς σιδηροδρομικό μέλλον της Ευρώπης περιγράφεται ως εξής:

-Ελαφρύτερα οχήματα, που θα καταναλώνουν ενέργεια παραγόμενη από ανανεώσιμες πηγές.

-Μεγαλύτερη χωρητικότητα του σιδηροδρομικού δικτύου με τρένα που κινούνται αυτόματα χωρίς οδηγό και σε κοντινή απόσταση μεταξύ τους.

-Βέλτιστη διαχείριση του δικτύου με υψηλές ταχύτητες συρμών και απόλυτο από απόσταση έλεγχο από κέντρα διαχείρισης κυκλοφορίας.

-Υπηρεσίες Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για βελτίωση της εμπειρίας του επιβάτη, καλύτερο ταξίδι και οικονομία στους ανθρώπινους πόρους.

-«Εξυπνες» και φθηνότερες υποδομές για εξοικονόμηση πόρων και μεγαλύτερη αειφορία.

-«Ευφυή» συστήματα αποθήκευσης ενέργειας και χρήση σύγχρονων αισθητήρων.

-Χρήση μεγάλων δεδομένων και data analytics.


metaforespress.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου