Κλειστή για δέκατη μέρα παραμένει η σιδηροδρομική σύνδεση της Ελλάδας με την Ευρώπη στην Ειδομένη καθώς ομάδα διαμαρτυρόμενων μεταναστών και προσφύγων αρνούνται να αποχωρήσουν από τις σιδηροτροχιές τις οποίες και έχουν καταλάβει.
Ως αποτέλεσμα έχουν συσσωρευτεί για δεύτερη φορά εκατοντάδες έμφορτα βαγόνια ένθεν και ένθεν των συνόρων ενώ κάποιες αμαξοστοιχίες αναδρομολογούνται δια της Βουλγαρίας με μεγάλο όμως οικονομικό κόστος και κυρίως κόστος χρόνου έως και δύο ημερών.
Πολλά εμπορεύματα από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης φορτώνονται πλέον σε φορτηγά οχήματα για να προωθηθούν στους τελικούς προορισμούς τους στο εξωτερικό όμως ένα από τα δυο βασικά του φορτία, το νικέλιο, δεν είναι δυνατόν να μετακινηθεί παρά μόνο με τραίνο. Παραμένουν έτσι μεγαλες ποσότητες νικελίου χύδην στο λιμάνι του ΟΛΘ αναμένοντας το άνοιγμα της γραμμής στην Ειδομένη προκειμένου να μπορέσουν να προωθηθούν στα Σκόπια.
Οι ζημίες για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αναγκάζεται να πληρώνει τέλη στα ξένα δίκτυα, και τον ΟΛΘ συσσωρεύονται τη στιγμή που αμφότερες οι εταιρείες τελούν υπό πώληση από το ΤΑΙΠΕΔ σε ήδη ιδιαίτερα δύσκολες συνθήκες λογω της οικονομικής συγκυρίας. Μάλιστα τις επόμενες ημέρες είναι προγραμματισμένη συνάντηση των υποψηφίων επενδυτών για το 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ με το ΤΑΙΠΕΔ προκειμένου να επανεκκινηθεί και ουσιαστικά ο παγωμένος επί δυο περίπου χρόνια, διαγωνισμός. Η δε πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ , όχι μόνον μνημονιακή υποχρέωση αλλά και προαπαιτούμενο για τη διαγραφή χρεών της τάξης των 750 εκατομμυρίων ευρώ στα πλαίσια της σχετικής προ ετών συμφωνίας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, εχει λάβει μια ακόμη παράταση μετά από τις αλλεπάλληλες αναβολές και καθυστερήσεις τα τελευταία έτη. Η νέα καταληκτική προθεσμία υποβολής αρχικού ενδιαφέροντος για το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι 15/4/2016 από σήμερα 21/3/2016 ενώ η νέα ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών είναι η 31/5/2016 από 26/4/2016.
Τα πλήγμα στην φήμη των δύο ελληνικών εταιρειών εκτιμάται ως σημαντικότατο και ικανό να υπονόμευση τα τιμήματα που ενδέχεται να προσφερθούν από όσους επενδυτές αποφασίσουν να συμμετάσχουν στις δυο αυτές ιδιωτικοποιήσεις.
Το τελευταίο τραίνο που μπήκε στην Ελλάδα ήταν την προ-προηγούμενη Παρασκευή αναφέρουν στην Κ πηγές από την βόρειο Ελλάδα και συμπληρώνουν πως μέχρι στιγμής πέντε τρένα της Cosco από τον Πειραιά προς την κεντρική Ευρώπη προωθήθηκαν μέσω Βουλγαρίας. Άλλα τέσσερα εκ των εννέα που στέλνει κάθε εβδομάδα η λειτουργός των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΟΛΠ αντιμετωπίζουν σημαντικότατες καθυστερήσεις.
Περισσότερα από 60 έμφορτα βαγόνια με προορισμό την Ελλάδα είναι μέσα στα Σκόπια ενώ άλλα 200 βαγόνια είναι εγκλωβισμένα στην Ελληνική πλευρά αναφέρουν οι σχετικές πληροφορίες. Τα προβλήματα δεν αφορούν βέβαια μόνο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον ΟΛΘ και την Cosco.
Ο τρέχων αποκλεισμός δεν είναι ο πρώτος τους τελευταίους μήνες. Στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου άλλη κατάληψη των σιδηροτροχιών στην Ειδομένη πάλι από πρόσφυγες και μετανάστες είχε επίσης παγώσει το εξωτερικό εμπόριο της χώρας. Πριν από αυτό, απεργίες στα λιμάνια είχαν καταστήσει αδύνατη την προσέγγιση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προκαλώντας επίσης μεγαλες καθυστερήσεις. Εκτιμάται πως τα τρία αυτά περιστατικά μπορεί να έχουν απομειώσει έως και κατά 8% περίπου την ετήσια εμπορική δραστηριότητα που χρησιμοποίει τις λιμενικές και σιδηροδρομικές υποδομές αφού κατα το τελευταίο δωδεκάμηνο εχει χαθεί τουλάχιστον ένας μήνας από τέτοιες καθυστερήσεις. Και αυτά χωρίς να συνυπολογίζονται οι αρνητικές επιπτώσεις της επιβολής των capital controls πέρυσι το καλοκαίρι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου