Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Κυριακή 22 Μαΐου 2016

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του συνεδρίου της ΑLE στην Μαδρίτη - Ενημέρωση

Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του συνεδρίου της ALE στην Μαδρίτη χτες αργά το απόγευμα.

Σε μια συνεδρίαση που διήρκεσε πάνω απο 10 ώρες αναλύθηκαν
διεξοδικά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μηχανοδηγοί αλλά και ο σιδηροδρομικός τομέας γενικότερα.

Η ΠΕΠΕ μέσω του Προέδρου του Σωματείου μας, ενημέρωσε για τις τελευταίες εξελίξεις που αφορούν την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της σιδηροδρομικής υποδομής (με την είσοδο του ΟΣΕ στο νέο Υπερταμείο) γεγονός που προκάλεσε έκπληξη αλλά και ανησυχία στις υπόλοιπες χώρες αφού μόνο σε Αγγλία και Σουηδία (όπως τόνισε και ο Πρόεδρος της ALE) ασκείτε τέτοια πολιτική. Η πάγια θέση της ALE είναι ότι η υποδομή πρέπει να ανήκει στο Κράτος.
Πολλές καταγγελίες έγιναν απο χώρες -κυρίως του Ανατολικού μπλοκ- για παραβίαση των χρόνων εργασίας και ανάπαυσης στα προγράμματα εργασίας των μηχανοδηγών.
Αυτήν την στιγμή στην Τσεχία (και σε άλλες χώρες) δραστηριοποιούνται πρακτορεία που εποινικιάζουν μηχανοδηγούς σε εταιρείες και κανείς δεν μπορεί να παρακολουθήσει την διαδικασία και τα προγράμματα εργασίας τους. Διατυπώθηκαν παραδείγματα όπου μηχανοδηγοί βρέθηκαν να εργάζονται παράλληλα σε 2 εταιρείες μέσα στην ίδια μέρα ή ακόμα και μηχανοδηγοί που βρέθηκαν να εργάζονται ενώ στα προγράμματα εμφανίζονταν σε κανονική άδεια.
Η διαμαρτυρία πολλών χωρών αφορά τις συνθήκες εργασίας σε θυγατρικές μεγάλων σιδηροδρομικών εταιρειών.
Όπως ειπώθηκε, μεγάλες σιδηροδρομικές εταιρείες φροντίζουν να τηρούν τα χρονικά όρια εργασίας στην χώρα τους ενώ στις θυγατρικές τους (DB Schenker, Arriva κτλπ)εφαρμόζονται εξοντωτικά ωράρια με αρκετά χαμηλότερες αμοιβές.
Οι Πορτογάλοι συνάδελφοι  μετέφεραν την εμπειρία τους μετά τις ιδιωτικοποιήσεις που ολοκληρώθηκαν τον περασμένο Γενάρη.Όπως τόνισαν την επόμενη μέρα της ιδιωτικοποίησης ζητήθηκε απο τα συνδικάτα μείωση των μισθών κατά 30% και αυτήν την στιγμή υπάρχει μεγάλη διαμάχη για το θέμα.

Οι Ιταλοί συνάδελφοι ενημέρωσαν και πάλι για την πρόθεση της Trenitalia να εξαγοράσει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ωστόσο δεν γνώριζαν για την παράταση που έχει δοθεί στην διαδικασία.
 Οι Ολλανδοί ενημέρωσαν για προβλήματα που εντόπισαν σε τροχαίο υλικό (για την παθητική ασφάλεια) αλλά και για το πρόβλημα με διαβάσεις στην σιδηροδρομική υποδομή που παραβιάζονται και έχουμε συγκρούσεις με αυτοκίνητα με αποτέλεσμα να έχουν χάσει την ζωή τους μηχανοδηγοί και υπήρξε απόφαση για να τεθεί το θέμα σε Κεντρικό Επίπεδο απο την ALE.
Διεξοδική συζήτηση έγινε για τα προγράμματα που συμμετέχει η ALE (Shift2Rail κτλπ)  Η ΠΕΠΕ ενημέρωσε πως η έκθεση του Έλληνα μηχανοδηγού(Κων. Ρήγος) που συμμετέχει στο πρόγραμμα θα δοθεί εντός του Σαββατοκύριακου.
Η συνεδρίαση διεξήχθη σε  εγκαταστάσεις  Πανεπιστήμίου για τα ορφανά παιδιά των Ισπανών σιδηροδρομικών. Οι δομές ανήκουν στα 5 συνδικάτα τους κ η σχολή λειτουργεί με έσοδα απο τις συνδρομές που καταβάλουν απο το μισθό τους οι 35 χιλιάδες εργαζόμενοι στον σιδηρόδρομο. 
Οι Ισπανοί έχουν φτιάξει στην περιοχή κ γηροκομείο για τους σιδηροδρομικούς,το οποίο επίσης συντηρείται με τις συνδρομές των σιδηροδρομικών.

Οι επόμενες συνεδριάσεις της ALE θα πραγματοποιηθούν στο Σαλέρνο της Ιταλίας (Οκτώβρης 2016) στην Βαρσωβία (Μάης 2017) ενώ όπως είχε τεθεί και στην προηγούμενη συνεδρίαση στην Μαδρίτη, η ΠΕΠΕ προτίθεται να φιλοξενήσει την συνεδρίαση το φθινόπωρο του 2017 στην Αθήνα.
Τέλος στην τελική ευθεία βρίσκεται η διαδικασία ένταξης των Δανών μηχανοδηγών στην ALE. Θα πρόκειται μάλιστα για σημαντικότατη κίνηση αφού το Σωματείο τους αυτήν την στιγμή δραστηριοποιείται στην ETF.

Το στέκι της έλξης - Το blog των μηχανοδηγών

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου