Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τρίτη 14 Ιουνίου 2016

Περνάει δεν περνάει το τρένο από την Πατρα

Αποκλείει η δημοτική αρχή της Πάτρας κάθε συζήτηση για την διέλευση του σύγχρονου τρένου μέσα από τον αστικό ιστό της πόλης. «Οι απόψεις μας είναι γνωστές και τις έχουμε καταθέσει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου υποδομών» ήταν η απάντηση που λάβαμε από τη Μαιζώνος, όταν ζητήσαμε σχόλιο για την πρόσκληση του περιφερειάρχη Απόστολου Κατσιφάρα να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι και να βρουν από κοινού λύση.
Η πρόταση της δημοτικής αρχής είναι να διέλθει περιμετρικά της πόλης το σύγχρονο τρένο. Δημοτικοί κύκλοι εκτιμούν ότι θα πρέπει η Κυβέρνηση να αξιοποιήσει προς αυτή την κατεύθυνση τα δημόσια κτήματα που παρεμβάλλονται στα σημεία που θα προταθεί να περάσει η σιδηροδρομική γραμμή. Στο ερώτημα της «Π» για το πώς θα εκπληρωθεί ο όρος για τη χρηματοδότηση του έργου, που είναι να φτάσει το τρένο μέχρι το λιμάνι, οι ίδιες πηγές λένε ότι μπορεί να γίνει αυτό με έναν κλάδο που θα ξεκινά από την «συμβολή» της περιμετρικής με τον Γλαύκο και θα καταλήγει στο νέο λιμάνι.
Μια -αυθαίρετη- σκέψη που κάνουν ορισμένοι στο δήμο με αφορμή προτάσεις που θέλουν να σταματάει το σύγχρονο τρένο στον Αγιο Διονύσιο είναι ότι με αυτό τον τρόπο, ίσως, επιχειρήσει η Κυβέρνηση να εκπληρώσει τον χρηματοδοτικό όρο της σύνδεσης με το λιμάνι. Γίνεται, δηλ., μια διασταλτική ερμηνεία ότι από τη στιγμή που δεν υπάρχει εμπορικό τμήμα και θα συνεχιστεί η παράλληλη λειτουργία του βόρειου λιμένα για την εξυπηρέτηση λιμενικών δραστηριοτήτων, μπορεί να συνδεθεί η σιδηροδρομική γραμμή με το συγκεκριμένο τμήμα της λιμενικής ζώνης. Κάτι τέτοιο όμως προσκρούει στις διεκδικήσεις που έχει η πόλη για την οριστική παραχώρηση του θαλασσίου μετώπου.
Ο Απ. Κατσιφάρας αξιοποίησε το βήμα του 4ου Αναπτυξιακού Συνεδρίου της «Π» για να προτρέψει τους κυβερνητικούς εκπροσώπους, αλλά και την τοπική αυτοδιοίκηση, να συμφωνήσουν εντός διμήνου για τον τρόπο διέλευσης του τρένου μέσα από την πόλη. Την παραίνεση επανέλαβε και ο αντιπεριφερειάρχης Γιώργος Αγγελόπουλος.
Ο Κώστας Πελετίδης ανέφερε από το βήμα του Συνεδρίου ότι δεν υπάρχει περίπτωση να συναινέσει η δημοτική αρχή στο να κοπεί η πόλη στα δύο. Τάχθηκε δημόσια υπέρ της περιμετρικής διέλευσης και επανέλαβε ότι μόνο ο προαστιακός, ο οποίος εξυπηρετεί λαϊκές ανάγκες, θα πρέπει να παραμείνει ως έχει.
Πλήρες ρεπορτάζ στην εφημερίδα "Πελοπόννησος"

1 σχόλιο:

  1. Τι θέλετε να μας πείτε κ. Δήμαρχε Πάτρας; Να έρχεται το ταχύ τραίνο κάπου στην άκρη της πόλης και μετά οι επιβάτες να στοιβάζονται στο μετρικό προαστιακό ή στο ΚΤΕΛ ή σε ταξί για να προσεγγίσουν στο κέντρο; Τις σαχλαμάρες της Κορίνθου ζηλέψατε; Που ο σταθμός δεν διαθέτει πλέον ούτε μετρικό τραίνο, ουτε λεωφορείο του ΚΤΕΛ προς το κέντρο της πόλης; Πλάτες στο ΚΤΕΛ κάνετε ή θα το διώξετε κι αυτό από την Όθωνος-Αμαλίας για κάπου αλλού στο Ρίο, στο Κλάους ή στα Ροΐτικα; Οι τοπικοί σας σύμβουλοι μήπως σας παρασύρουν σε λαθεμένες αποφάσεις που εξυπηρετούν άλλους σκοπούς;
    Σε κάθε πόλη του εξωτερικού, όλα τα τραίνα και τα υπερυψηλής ταχύτητας, διέρχονται κανονικά από τους αστικούς ιστούς. Υπόγεια, επίγεια και υπερυψωμένα, ανάλογα με την περίπτωση και τις δυνατότητες κάθε τόπου. Μόνο στην Ελλάδα, όλοι οι Δήμαρχοι κλπ, τοπικοί Άρχοντες, ανεξαρτήτως πολιτικής τοποθέτησης, δεν επιτρέπουν τη διέλευση μέσων σταθερής τροχιάς από τα βιλαέτια τους. "Θα χωρίζουν την πόλη στα δύο, θα ηχορυπαίνουν, θα σκοτώνουν, θα πέσει ο ουρανός στο κεφάλι μας" κλπ κλπ. Λές και οι ταχείες λεωφόροι, στις οποίες ποτέ δεν λένε όχι, δεν χωρίζουν. Πάντα λαστιχοφόρα νοοτροπία. Τα ίδια στην Αθήνα από Έβερτ, Ντόρα και Τσίπρα, όταν ήταν, ή προσπαθούσαν αν γίνουν, Δήμαρχοι, τα ίδια στο Φάληρο από τον Χατζηδάκη και τη Γλυφάδα ενάντια στο τραμ, τα ίδια στη Λάρισα, στο Βόλο, στο Άργος και δεν ξέρω που αλλού. Ρε τοπικοί Σατράπηδες δεν πάτε να δειτε πως περνάνε οι σιδηρόδρομοι στην Εσπερία και την τ. Ανατολική Ευρώπη και μετά ζητήστε να πραγματοποιηθεί η καλύτερη λύση που να ταιριάζει και με το χαρακτήρα κάθε πόλης. Αυτή η λαστοχολαγνεία έχει καταντήσει αηδία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή