Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Δευτέρα 11 Ιουλίου 2016

Για 9 εκατ. χάλασε το deal της Alstom για την ΕΕΣΣΤΥ. Πιθανή επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού

Οι επόμενες ημέρες για τον σιδηρόδρομο ίσως αποδειχτούν οι σπουδαιότερες για την σύγχρονη ιστορία του. Το διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ θα ανοίξει την οικονομική προσφορά των Ιταλικών Σιδηροδρόμων, οπότε θα διαφανεί, εάν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ περάσει σε «ιταλικά χέρια».

Σε μια τέτοια περίπτωση, το ΤΑΙΠΕΔ θα επαναπροκηρύξει το διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ, την πρώην επισκευαστική βάση του ΟΣΕ.
Γιατί οι Γάλλοι της Alstom δεν κατέθεσαν δεσμευτική πρόταση; Σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, εξαιτίας της μη διευθέτησης λογιστικοποιημένων οφειλών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προς την ΕΕΣΣΤΥ, της περιόδου 2014 – 2015.
Όπως αναφέρεται στον ισολογισμό του 2015 της ΕΕΣΣΤΥ, «το ύψος της απαίτησης της ΕΕΣΣΤΥ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την 31/12/2015, ανέρχεται σε 8,7 εκατ. Αντίστοιχα, το ύψος της απαίτησης από τον ΟΣΕ σε 3,8 εκατ.».
Το ποσό αυτό δεν είναι μικρό, αλλά «ουσιώδες», εάν αναλογιστεί κανείς ότι ο κύκλος εργασιών της ΕΕΣΣΤΥ ανήλθε στα 24,07 εκατ. το 2015, έναντι 26,51 εκατ. το 2014, παρουσιάζοντας μείωση 9,22%. 
Μάλιστα, η εταιρεία παρέμεινε ζημιογόνος και το 2015. Οι καθαρές ζημιές έφτασαν τα 5,62 εκατ., έναντι 4,98 εκατ. το 2014.
Με δεδομένο ότι η ΕΕΣΣΤΥ ήταν ζημιογόνος περί τα 5,7 εκατ. το 2015 και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ της «χρωστάει» περί τα 10 εκατ., σε συνδυασμό με άμεσες επενδύσεις περί τα 30 εκατ., η κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς κινούνταν σε «λεπτές οικονομικές ισορροπίες».
Πάντως, στη σιδηροδρομική αγορά φημολογείται ότι οι Γάλλοι της Alstom γνώριζαν για την κατάθεση της δεσμευτικής προσφοράς των Ιταλών της FS για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Φ. Φωτ.     - metaforespress.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου