Eνδιαφέροντα - Κανονισμοί

Τετάρτη 3 Αυγούστου 2016

Αποκάλυψη: Επιστολή καταπέλτης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς την Διοίκηση της ΕΕΣΣΤΥ για το τροχαίο υλικό!

Όπως είχαμε ενημερώσει, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πλέον απαιτεί απο την ΕΕΣΣΤΥ πάνω απο 2 εκατομμύρια Ευρώ ως αποζημίωση για την κατάσταση του τροχαίου υλικού και τις συνέπειες αυτής. Μάλιστα τις τελευταίες μέρες η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κοινοποίησε με εξώδικο (!!!) το τιμολόγιο γιατί η ΕΕΣΣΤΥ αρνήθηκε να το παραλάβει!Και όχι μόνο αυτό. Με επιστολή καταπέλτη η ΤΡΑΙΝΟΣΕ
αναφέρεται στην κατάσταση του τροχαίου υλικού, απαντώντας  στις αιτιάσεις της ΕΕΣΣΤΥ για υποτιμολογήσεις,αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δέχτηκε καλή την πίστη να πληρώσει το 2014 περισσότερα χρήματα απο ότι το 2013, αν και το σιδηροδρομικό έργο παρέμενε ίδιο και η κατάσταση του τροχαίου υλικού χειροτέρευε συνεχώς.
Κλείνοντας η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καλεί την αντίστοιχη της ΕΕΣΣΤΥ να κάνει άμεσα εσωτερική αναλυτική και εμπεριστατωμένη εταιρική «ενδοσκόπηση» προκειμένου να καταφέρει να αρχίσει να εξυπηρετεί το έργο της!
Το στέκι της έλξης εξασφάλισε  και παρουσιάζει ΟΛΟΚΛΗΡΗ την επιστολή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ .

Διαβάζουμε

Επιδείνωση Λειτουργικής Κατάστασης Τροχαίου Υλικού
Σε απάντηση της πρόσφατης επιστολής σας όπου αναιτιολόγητα και αβάσιμα προσπαθείτε να δικαιολογήσετε την αδυναμία της Εταιρίας σας να επιτελέσει το έργο της συντήρησης του Τροχαίου Υλικού σε ανεκτά έστω επίπεδα, παρακάτω παρατίθενται αναλυτικά οι απαντήσεις στους ανακριβείς ισχυρισμούς σας.
Παρ. 1 & 2 περί «ΟΣΕ... 2013...καθυστερήσεις πρότερων εργασιών ...χαμηλών χρεώσεων κλπ»
Θα θέλαμε κυρίως να σας επισημάνουμε ότι η αόριστη παρελθοντολογία και προσπάθεια επίρριψης ευθυνών στην επί ΟΣΕ εποχή ή σε άλλες αιτίες εκτός της εταιρίας σας (ενώ κατά καιρούς, αλλά και πρόσφατα, πολύ συχνά, έχετε παραδεχτεί με επιστολές σας τις ελλείψεις σας σε προσωπικό, εξοπλισμό και οικονομικούς πόρους, καθώς και την εταιρική σας αδυναμία για να επιτελέσετε στοιχειωδώς το έργο σας) πρέπει επιτέλους να μην αποτελεί το βασικό επιχείρημά σας, καθότι οι τρέχουσες εξελίξεις στον τομέα των σιδηροδρόμων και οι κύριες Συμβάσεις μεταξύ των εμπλεκόμενων μερών απαιτούν σοβαρές και υπεύθυνες εταιρίες που, ανεξάρτητα από τις συνθήκες του απώτερου παρελθόντος, μπορούν να ανταπεξέλθουν στις παρούσες απαιτητικές συνθήκες.
Ως προς δε τις δήθεν «χαμηλές χρεώσεις " προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ» σας θυμίζουμε την πρόσφατη συμφωνία μας περί χρεώσεων συντήρησης για το 2014, όπου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο πλαίσιο της "καλής πίστης και των συναλλακτικών ηθών, ... προκειμένου να επιτευχθεί νόμιμος συμβιβασμός ... και δεδομένης της εν εξελίξει διαδικασίας αποκρατικοποίησης των δύο εταιριών" κατέβαλε προς την ΕΕΣΣΤΥ (παραβλέποντας την χαμηλότατου επιπέδου ποιότητα συντήρησης, καθώς και την ελλιπέστατη έως ανύπαρκτη τεκμηρίωση των σχετικών δαπανών σας) τίμημα μεγαλύτερο από αυτό του 2013, ενώ το σιδηροδρομικό έργο παρέμεινε το ίδιο.

Παρ. 3 (περί «χρηματοδότησης εργασιών ανακατασκευής»

Είναι απορίας άξιον πώς, μετά από δύο χρόνια σχετικών συζητήσεων των νέων διεταιρικών συμβάσεων, καθώς και την ισχύουσα νομοθεσία όπως και των δικών μας επεξηγηματικών προς εσάς επιστολών, η ΕΕΣΣΤΥ δεν έχει αντιληφθεί ακόμη ότι το θέμα της εκτεταμένης συντήρησης του Τρ. Υλικού, δεν αφορά τον Χρήστη (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ούτε και είναι δική του ευθύνη και αρμοδιότητα. Αφορά, όπως είναι γνωστό σε όλους, τον ιδιοκτήτη και τον Διαχειριστή του Τρ. Υλικού, ήτοι το Εληνικό Δημόσιο και τη ΓΑΙΑΟΣΕ.

Παρ.4 (περί «πίνακα χρησιμοποιούμενου Τρ. Υλικού» και περί «...εφαρμοζόμενης σήμερα διεταιρικής σύμβασης»)

Είναι εξίσου απορίας άξιον πώς, μετά από δύο και πλέον χρόνια (Φεβ. 2014) από τότε που στελέχη της ΕΕΣΣΤΥ, του ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, σε συνεργασία με το Υπουργείο και το ΤΑΙΠΕΔ κατέληξαν στην λίστα Τρ. Υλικού που μισθώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με βάση την τότε πραγματική κατάσταση αυτού, και ένα χρόνο μετά την νεότερη επεξεργασία αυτής της λίστας από στελέχη της ΕΕΣΣΤΥ (μαζί με τους Συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ) και δημοσίευση αυτής της λίστας (σε επίπεδο Αριθμού Μητρώου κάθε Μονάδας) τόσο στα παραρτήματα των νέων διεταιρικών Συμβάσεων, όσο και στο VDR, η ΕΕΣΣΤΥ ακόμη δεν γνωρίζει ποιο τροχαίο υλικό οφείλει να συντηρεί. Επειδή, και μόνο για αυτό το λόγο, έχετε αδυναμία να συντηρείτε το εν λόγω τροχαίο υλικό, λόγω έλλειψης οικονομικών και ανθρώπινων πόρων στην ΕΕΣΣΤΥ, καταφεύγετε, από δική σας πρωτοβουλία, στη χρήση των υπόλοιπων Μονάδων, που δεν μισθώνονται από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ως
"....δεξαμενές στοχευμένης αφαίρεσης ανταλλακτικών πρώτης ανάγκης λόγω μη αγοράς τους" (ΕΕΣΣΤΥ προς ΥΜΕ 04-12-2013), καθώς και στη χρησιμοποίηση του εκτός τελικής λίστας Τροχαίου Υλικού.
Επιπλέον των πιο πάνω περί του αναλυτικού Πίνακα του προς Συντήρηση του Τρ. Υλικού, και σχετικά με τις υπεκφυγές σας για «ετήσια προγράμματα επιβατικών δρομολογίων» και την «εφαρμοζόμενη σήμερα σύμβαση συντήρησης» θέλουμε να σας επισημάνουμε ότι τα δρομολόγια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένουν στη συντριπτική πλειονότητά τους τα ίδια από το 2011, και είναι γνωστά σε όλους τους εμπλεκόμενους, εταιρίες και στελέχη. Επιπλέον δε, σχετικά με την "εφαρμογή της Σύμβασης" που αναφέρετε, και το Παράρτημα Γ, θα θέλαμε να σας επισημάνουμε ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ με ιδία θέληση και στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας (από την ημερομηνία εφαρμογής της, εδώ και τέσσερα χρόνια), επέδειξε ιδιαίτερα μεγάλη ανοχή στις κυκλοφοριακές επιπτώσεις της χαμηλής ποιότητας συντήρησης από πλευράς ΕΕΣΣΤΥ και, συγκεκριμένα, στην ακριβή τήρηση των προβλεπόμενων στo Παράρτημα Β.

Παρ 5&6 περί «κάλυψης ημερήσιων δρομολογίων» καθώς και «διατήρησης της απαραίτητης διαθεσιμότητας»
Εκτιμούμε βέβαια τις «υπεράνθρωπες προσπάθειες του προσωπικού και των στελεχών» της ΕΕΣΣΤΥ αλλά ουδόλως αποτελεί εκ μέρους σας «κάλυψη των δρομολογίων» και «διατήρηση διαθεσιμότητας» η μετά βίας παροχή μειωμένου αριθμού Μονάδων με αποτέλεσμα, είτε τις μεγάλες καθυστερήσεις και καταργήσεις δρομολογίων (όπως αυτές αναλυτικότατα περιέχονται στον Πίνακα της επιστολής μας), είτε την εκτέλεση δρομολογίων με ελλιπείς συνθέσεις, όπου οι επιβάτες μένουν εκτός αμαξοστοιχίας, είτε αυξάνουν υπέρμετρα το κόστος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (πρόσφατα σας έχει αποσταλεί και σχετικό τιμολόγιο επιπλέον κόστους καυσίμων και συντήρησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ύψους 2.000.000 Ευρώ, λόγω της χρήσης δύο πλημμελώς συντηρημένων Μονάδων Έλξης αντί της μίας στον Άξονα, καθώς και άλλων παρόμοιων ανωμαλιών στο δίκτυο).
Παρ. 7 περί «αβάσιμων και αυθαίρετων ισχυρισμών»
Στην επιστολή μας αναφερθήκαμε επί λέξη και συγκεκριμένα στο κρίσιμο για τη λειτουργία μας τροχαίο υλικό Τύπου RAILBUS, ΜΑΝ-κατ2, ΜΑΝ-2000, IC, MLW-450 και MLW-500 και τις ιδιαίτερα χαμηλές διαθεσιμότητες αυτού (3η σειρά της επιστολής μας). Αυτό το τροχαίο υλικό είναι βασικό για τη λειτουργία μας, και, για παράδειγμα, μόλις την προηγούμενη βδομάδα (21/7) η διαθεσιμότητα των MLW-500 ήταν 0 (μηδέν) μονάδες (έναντι των 8 αιτούμενων), λόγω έλλειψης λαδιών, γεγονός το οποίο επιβαρύνει σημαντικά το ήδη επιβαρυμένο, λόγω ελλείψεων Τροχαίου Υλικού, εμπορευματικό μας έργο. Επί αυτών των Μονάδων, βασικά, θα θέλαμε τις ενέργειές σας και όχι για τα Stadler του Διακοπτού που αναφέρεστε και που αφορούν σε λιγότερο από ένα τοις εκατό του σιδηροδρομικού έργου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, καθώς και του Έργου Συντήρησης της ΕΕΣΣΤΥ.

Παρ. 8 περί «ανακριβών στοιχείων κυκλοφοριακών συμβάντων»

Ο ενδεικτικός σας έλεγχος επί του Πίνακα είναι ελλιπής και λανθασμένος. Το αναφερθέν από εμάς δρομολόγιο 600 της 8ης Ιουνίου, στο τμήμα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, με πρωινή αναχώρηση από Θεσσαλονίκη (το οποίο εσείς θεωρείτε ως μη γενόμενο) έπρεπε να εκτελεστεί και ως εκ τούτου αναχώρησε κανονικά από Θεσσαλονίκη διότι δεν επηρεαζόταν από την απεργία της 9ης Ιουνίου. Βέβαια, στo Σταθμό της Λευκοθέας παρουσιάστηκε αμηχανία της κινητήριας μονάδας ADZ 220019, η οποία αντικαταστάθηκε, και η αμαξοστοιχία έφτασε τελικά στην Αλεξανδρούπολη με 179 λεπτά καθυστέρηση. Προς γνώση σας, το δρομολόγιο της 8ης Ιουνίου που επηρεάζεται από την απεργία και δεν εκτελείται είναι το βραδινό 600 από Αθήνα (όπως προκύπτει από τη σχετική εγκύκλιο του ΟΣΕ, καθώς και το Φύλλο πορείας της αμαξοστοιχίας, τα οποία μπορούμε να σας τα στείλουμε εφόσον το επιθυμείτε).
Όσον αφορά δε στις «μικρότερες από τις αναγραφόμενες καθυστερήσεις λόγω Τρ. Υλικού» που ισχυρίζεστε, σας επισημαίνουμε ότι όλα τα στοιχεία βασίζονται στις καταγραφές του ΟΣΕ. Για τη σωστή, εκ μέρους σας, ανάγνωση των στοιχείων του ΟΣΕ σημειώστε δύο σημαντικούς παράγοντες: οι ανωμαλίες του Τροχαίου Υλικού που περιλαμβάνουν ακινησίες καταλογίζονται στην αιτία «Τροχαίο Υλικό», ενώ άλλες καθυστερήσεις που οφείλονται στο Τρ. Υλικό αλλά δεν υπάρχει ακινησία αυτού (πχ το ιδιαίτερα σύνηθες φαινόμενο των καθυστερήσεων στον άξονα λόγω μειωμένης έλξης ADZ και αργοπορίας) καταλογίζονται στην αιτία «Έλξη». Οι τελευταίες προφανώς δεν ελήφθησαν υπόψη κατά τους υπολογισμούς σας. Επιπλέον, σύμφωνα με τα Ευρωπαϊκά πρότυπα που εφαρμόζονται και από τον ΟΣΕ στο θέμα καταλογισμού των καθυστερήσεων, στις περιπτώσεις όπου η ακινησία ή έστω και η μειωμένη έλξη μιας Μονάδας Τρ. Υλικού προκαλεί, λόγω αναμονής διασταυρώσεων, επακόλουθες καθυστερήσεις στο ίδιο δρομολόγιο ή και σε άλλο δρομολόγιο, τότε όλες οι σχετιζόμενες καθυστερήσεις καταλογίζονται στο Τροχαίο Υλικό που αρχικά τις προκάλεσε.

Παρ. 9 περί «καλής πίστης, συναλλακτικών ηθών και ... αδικαιολόγητων καθυστερήσεων εξόφλησης υποχρεώσεων»

Η πρόσφατη εμπειρία του μεταξύ μας διακανονισμού χρεώσεων Συντήρησης της χρήσης 2014, όπου η ΕΕΣΣΤΥ ζητούσε αυθαίρετα και χωρίς τεκμηρίωση ή τα στοιχειώδη παραστατικά, (τρία) 3 εκατομμύρια ευρώ επιπλέον για την ετήσια συντήρηση και που τελικά (με τη σύμφωνη γνώμη του ΤΑΙΠΕΔ) απέσυρε μετά τις διαπραγματεύσεις, είναι η καλύτερη απόδειξη τόσο για το είδος «συναλλακτικών ηθών» από την ΕΕΣΣΤΥ, όσο και για την ορθότητα των επιφυλάξεων των «καθυστερήσεων εξόφλησης» από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι του τελικού ελέγχου των στοιχείων τιμολόγησης. Για τις δε διαγωνιστικές σας διαδικασίες, πολύ εύλογα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έχει καμία εμπλοκή και είναι καθαρά εσωτερική σας υπόθεση.

Τέλος, για την αναφορά σας περί δημιουργίας «αμοιβαία αποδεκτού μηχανισμού» είναι σαφές ότι κάτι τέτοιο δεν επαφίεται στην «προθυμία» σας αλλά, όπως θα έπρεπε να γνωρίζετε, προβλέπεται στη σύμβαση, αλλά ουδέποτε τον ενεργοποιήσατε μέχρι σήμερα, παρόλες τις οχλήσεις μας.

Συμπερασματικά, και μετά τα ανωτέρω, θα θέλαμε να σας προτείνουμε, εφόσον θεωρείτε ότι έχετε εγγενείς εταιρικές αδυναμίες που σας εμποδίζουν στην άρτια εκτέλεση του έργου για το οποίο αδρά και με συνέπεια πληρώνεστε από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι αβάσιμοι ισχυρισμοί και οι υπεκφυγές να αντικατασταθούν από πλευράς σας από εσωτερική αναλυτική και εμπεριστατωμένη εταιρική «ενδοσκόπηση» προκειμένου να διαβεβαιώσετε τη σιδηροδρομική κοινότητα και, ιδιαίτερα, τον πελάτη σας για την αποδοτικότητα και αποτελεσματικότητα της Εταιρίας σας.

3

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου