Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών με τη νέα Διοίκησή της - που προέκυψε από το πρόσφατο 35Ο Πανσιδηροδρομικό Συνέδριο – έχει ν’ αντιμετωπίσει στο προσεχές διάστημα μια δύσκολη κατάσταση, καθώς ουδείς μπορεί να προβλέψει το μέγεθος της δυσκολίας, αγωνιζόμενη μέσα σ’ ένα δυσμενές περιβάλλον τόσο
για το μέλλον του σιδηροδρόμου όσο και για το μέλλον των σιδηροδρομικών.
Αποτελεί δε, πεποίθηση όλων μας ότι οι παρούσες συνθήκες θα γίνουν δυσμενέστερες καθότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε λίγο διάστημα θα λειτουργεί υπό άλλο ιδιοκτησιακό καθεστώς - παρά τον αγώνα μας κατά της ιδιωτικοποίησής της - και σε δεύτερο χρόνο ακολουθεί και η ΕΕΣΣΤΥ. Όσον αφορά τον ΟΣΕ, η υπαγωγή του στο Υπερταμείο και τα προωθούμενα ΣΔΙΤ που εάν εφαρμοσθούν, θα τεθεί πλέον ζήτημα για το εργασιακό μας μέλλον.
Η αντιμετώπιση των κυριάρχων αυτών ζητημάτων που προαναφέραμε αποτελεί βασική προτεραιότητα των εργαζομένων και του συνδικαλιστικού κινήματος. Πολλές φορές όμως, καταναλώνουμε αρκετό χρόνο με δευτερεύοντα σε σχέση με τα ανωτέρω, τα οποία είτε είναι υπαρκτά έχοντας τη δική τους αξία, είτε είναι αποπροσανατολιστικά, προκειμένου οι εργαζόμενοι ν’ ασχολούνται με αυτά, παραβλέποντας τα σοβαρότατα ζητήματα της χώρας και της κοινωνίας όπως: η υγεία, η παιδεία, το ασφαλιστικό, η λιτότητα κ.α. αφήνοντας και τους υπεύθυνους για όλα αυτά στο απυρόβλητο.
Στο σιδηρόδρομο η κατάσταση για πέμπτη συνεχή χρονιά επιδεινώνεται καθημερινά. Το τροχαίο υλικό αλλά και η υποδομή καταρρέουν καθημερινά καθώς αφενός μεν μειώνεται συνεχώς η χρηματοδότηση για τον ΟΣΕ αφετέρου δε η διεταιρική που ίσχυε για την ΕΕΣΣΤΥ, οδηγούσε στο να εγκαταλείπεται όποιο τροχαίο υλικό εξαντλούσε τα όρια λειτουργίας του χωρίς να επισκευάζεται. Όλη αυτή η απαξίωση δυστυχώς οδήγησε την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην πώληση αντί του ποσού των 45 εκατ. Ευρώ και ακολουθεί η ΕΕΣΣΤΥ.
Είναι κοινό μυστικό ότι ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό από τα συσσωρευμένα κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που ομολογουμένως προήλθαν από τις περικοπές της μισθοδοσίας των εργαζομένων, θα καταλήξει στους νέους ιδιοκτήτες μειώνοντας στην ουσία περαιτέρω το τίμημα των 45 εκατ. ευρώ.
Για την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών ουδέποτε θα γίνει αποδεκτή η πώληση του Σιδηροδρόμου, όποιο και εάν είναι το τίμημα, καθώς αποτελεί θλιβερή πρωτιά μέσα στο περιβάλλον της Ευρωπαϊκής Ένωσης να είναι η μοναδική χώρα που δεν θα έχει κρατική σιδηροδρομική εταιρεία.
Η σημερινή Κυβέρνηση υλοποιώντας με το παραπάνω το σχέδιο των προηγούμενων, εγκατέλειψε το σιδηρόδρομο. Δεν είναι τυχαίο ότι οι Διοικήσεις άλλαξαν μετά από έναν και ενάμιση χρόνο διακυβέρνησης, πλην της ΕΡΓΟΣΕ, όπου τα έργα αποτελούσαν προτεραιότητα. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, οι Διοικήσεις υλοποιούν την αποπροσανατολιστική πρακτική του Υπουργείου, που μέσα από την καθημερινή λειτουργία άλλοτε με τη δήθεν αντίθεσή του με το ΤΑΙΠΕΔ, άλλοτε με τα νέα Οργανογράμματα που επιβάλλει σε όλες τις ΔΕΚΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, προκαλεί αντιδράσεις και δημιουργεί εχθρούς. Κάθε αντίδραση μεταφράζεται επικοινωνιακά σε υπεράσπιση ενός δήθεν παλαιού κατεστημένου. Κάθε αντίθετη άποψη ποινικοποιείται. Από αυτήν την πρακτική δεν εξαιρέθηκε και η Ομοσπονδία που άλλοτε κατηγορήθηκε ως σύμμαχος του ΤΑΙΠΕΔ, άλλοτε ότι κάνει αντιπολίτευση χωρίς αιτία, διότι κατήγγειλε τα κακώς κείμενα π.χ. εργολαβίες, ΣΔΙΤ, Οργανογράμματα. Προσπαθήσαμε και καταφέραμε μέσα σε καθεστώς απαγόρευσης, να υπογράψουμε δύο Σ.Σ.Ε. και να εξασφαλίσουμε όσο γίνεται το προσωπικό μέσα από τη διαφαινόμενη αλλαγή ιδιοκτησιακού καθεστώτος.
Αγωνιστήκαμε όλοι μαζί, αντιμετωπίζοντας την πολιτική της λιτότητας και των μνημονίων αλλά και τα δικά μας προβλήματα που δημιουργήθηκαν, καθώς μια μικρή μερίδα εργαζομένων παραπλανήθηκε και παρασύρθηκε από την αποπροσανατολιστική πολιτική που κάποιοι ακόμη και σήμερα επικαλούνται. Όλα αυτά μόνο σκοπιμότητες μπορεί να εξυπηρετούν, και δεν βοηθούν στην ενότητά μας.
ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ οφείλουμε να εργαστούμε για να αμβλύνουμε τα λίγα που μας χωρίζουν έχοντας ως προτεραιότητα τα πολλά που μας ενώνουν.
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών είναι η στέγη όλων των εργαζομένων στο σιδηρόδρομο και εξ ορισμού ο υποστηρικτής των «αδυνάτων» δηλαδή των εργαζομένων, έναντι των «ισχυρών» δηλαδή των Διοικήσεων και της Κυβέρνησης, αγωνιζόμενη ενάντια στην αυθαιρεσία και προασπίζοντας τα δικαιώματά μας. Εκφράζεται πάντα επισήμως και εγγράφως μέσα από τα θεσμοθετημένα όργανά της και κάθε άλλο που γράφεται ή φημολογείται εξυπηρετεί συμφέροντα άλλων και όχι των Σιδηροδρομικών.
Παλεύουμε και οραματιζόμαστε ένα Σιδηρόδρομο σύγχρονο προς όφελος της κοινωνίας και της χώρας, που θα λειτουργεί με επαγγελματίες Σιδηροδρομικούς και
ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΝ ΧΑΡΙΣΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΝΕΝΑΝ.
Με συναδελφικούς χαιρετισμούς.
Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ Π.Ο.Σ.
δηλαδή τα τελευταία πέντε χρόνια επιδεινώνεται ;;;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε αυτό συμφώνησαν όλες οι παρατάξεις ;;;;
Ξεχάστηκε ο 3891 ;;;και οι μεγάλοι πρωταγωνιστές εντός και εκτός έλξης ;;Δεν είναι αλήθεια ότι η πος έχει και γραφείο στο ταιπεδ ;